Kan næsten ikke komme uden for en dør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2016

Anonym trådstarter

Charlotte N skriver:

Jeg har selv flere forskellige slags angst. Og jeg er tilknyttet til psyk. Går til samtaler hver anden måned ca. Så jeg vil anbefale dig, at blive tilknyttet psyk.  

- og så vil jeg anbefale dig, at bruge Mindfullness og vejrtræknings øvelser, det har jeg meget gavn af. 

Ps. På DR.dk kan du se programmer der omhandler angst, og det giver en en større forståelse. Og du er ikke alene, selvom man tit kan føle det sådan. 

Tak for dit svar. 

Jeg har ikke undersøgt om mindfulness og vejrtrækningsøvelser kunne have effekt - tak for tippet. Og DR.dk vil jeg helt sikkert også tage et kig på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Hej EBK. 

Jeg bliver oprigtigt såret og ked af det over hvad du skriver. Jeg er også ked af, at jeg ikke fik skrevet at pb selvfølgelig er sat i bero indtil jeg får det bedre. Vi havde prøvet i et stykke tid, hvor jeg havde det rigtig godt, inden jeg fik et tilbagefald. Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at sætte et barn til verden, når jeg selv har det rigtig skidt.

Hvorfor bliver du såret?

du skriver jo netop ikke at det er sat i bero, og alt andet ville da være totalt uansvarligt overfor alle parter, herunder især et kommende barn. 

Det er jeg jo nødt til at påpege ud fra de informationer du gav. 

Jeg er jo ikke tankelæser.

Anmeld Citér

5. juli 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Mange tak for at du tog dig tid til at svare mig. Manden og jeg er enige om at pb er sat i bero, indtil jeg får det bedre, på den ene eller anden måde. 

Jeg vidste ikke at der fandtes forløb på den måde som du beskriver dem. Det vil jeg helt sikkert undersøge, og få taget kontakt til min læge. Jeg skal have det bedre snart, så jeg kan blive normalt fungerende igen og så derefter kan vi kigge på pb igen. Jeg er bestemt heller ikke interesseret i et tilbagefald ligeså snart et evt. barn skulle komme til verden, så nu hvor jeg er faldet tilbage efter en rigtig god periode, skal der arbejdes hårdt for at få det bedre. 

Jeg ved desværre ikke om alle regioner har det, men jeg blev henvist til psykiatrien... Og så valgte jeg sådan et gruppeforløb istedet for ene samtaler. Det kræver rigtigt meget af en, men det var fantastisk. Også det at se, at der fandtes andre som en. 

Kram igen. Jeg håber, du får den hjælp du behøver..

Anmeld Citér

5. juli 2016

Mrsopsand

EBK skriver:

Hvorfor bliver du såret?

du skriver jo netop ikke at det er sat i bero, og alt andet ville da være totalt uansvarligt overfor alle parter, herunder især et kommende barn. 

Det skrevne ord kan virke sårende hvis man læser det på en bestemt måde. Er man langt nede kan andres ellers velmenende kommentarer opfattes som kritiske og sårende og værre endnu som et angreb. 

Ingen af os er tankelæser, men hvorfor ikke blot spørge om PB er sat i bero frem for at antage at det ikke er fordi hun ikke skriver det? Det er ofte det der sker herinde, man læser lidt imellem linjerne og antager frem for at spørge. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Anonym

EBK skriver:

Hvorfor bliver du såret?

Måske det er dine måde at formulere dig på ? 

Anmeld Citér

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mrsopsand skriver:

Det skrevne ord kan virke sårende hvis man læser det på en bestemt måde. Er man langt nede kan andres ellers velmenende kommentarer opfattes som kritiske og sårende og værre endnu som et angreb. 

Ingen af os er tankelæser, men hvorfor ikke blot spørge om PB er sat i bero frem for at antage at det ikke er fordi hun ikke skriver det? Det er ofte det der sker herinde, man læser lidt imellem linjerne og antager frem for at spørge. 

Jeg spørger jo netop?? Fordi det overhovedet ikke lyder gennemtænkt at lave et barn, når man selv er et så sårbart sted. 

Det er jo en ret relevant information at give at PB er sat i bero, men det bliver overhovedet ikke nævnt.

tværtimod skriver TS, at hun ikke vil tage medicin af hensyn til PB. Ud af det kan jeg jo kun udlede, at de aktivt forsørger at få et barn, for hvorfor ellers bruge argumentet PB imod medicin.

Anmeld Citér

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Måske det er dine måde at formulere dig på ? 

Jeg skriver da hverken sårende eller grimt, men spørger TS om noget ud fra det hun skriver. 

Man skal godt nok gå på listesko herinde.. Du milde. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Anonym

EBK skriver:

Jeg skriver da hverken sårende eller grimt, men spørger TS om noget ud fra det hun skriver. 

Man skal godt nok gå på listesko herinde.. Du milde. 

Jeg kan ikke svare på ts vegne. Ved ikke om man skal gå på listefødder nok som man er. Nogle er mere direkte end andre. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg kan ikke svare på ts vegne. Ved ikke om man skal gå på listefødder nok som man er. Nogle er mere direkte end andre. 

Jeg svarede også ud fra det du skrev  

Og ja, nogle er helt sikkert mere direkte end andre. Men jeg synes bestemt ikke at jeg har svaret TS på en sårende måde, omend jeg godt er klar over, at hun er mere sårbar. 

Men fordi hun er sårbar er det jo ikke ensbetydende med, at min hensigt eller intention er at såre hende. 

Hun kunne bare have tilføjet "Vi har stoppet PB", så var den ude af verdenen.

Anmeld Citér

5. juli 2016

Mrsopsand

Jeg spørger jo netop?? Fordi det overhovedet ikke lyder gennemtænkt at lave et barn, når man selv er et så sårbart sted. 

Det er jo en ret relevant information at give at PB er sat i bero, men det bliver overhovedet ikke nævnt.

tværtimod skriver TS, at hun ikke vil tage medicin af hensyn til PB. Ud af det kan jeg jo kun udlede, at de aktivt forsørger at få et barn, for hvorfor ellers bruge argumentet PB imod medicin.

Jeg udleder noget andet af den oplysning. Nu er medicin jo ikke noget man sådan lige trapper ind i og ud af igen på en formiddag. Det kan tage år at komme af med, oftest siger psykiatere at man skal tage medicinen i en årrække, og af den grund kan jeg godt forstå at ts ikke ønsker det medmindre det kan tages samtidig med PB hvis hun nu ikke ønsker at vente flere år. Men heldigvis er det muligt at blive mor selvom man er på medicin. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.