Jeg ved godt at det kan være svært, men du må simpelthen af sted til lægen. Det du beskriver går ikke i sig selv igen uden professionel hjælp, og når psykologen alene ikke kan hjælpe dig, så vil medicin måske være det der giver dig ro til sammen med en psykolog at bearbejde din angst.
Jeg ville bede om en henvisning til en psykiater. Lad endelig ikke din praktiserende læge medicinere dig, det har de slet ikke kompetence til, og man ser desværre ofte at de udskriver tilfældige præparater uden megen baggrundsviden. En psykiater ved 100% hvad de laver og har måske endda også nogle redskaber til dig. Det havde min egen psykiater i hvert fald. Hvis du bor i Jylland vil jeg anbefale Lars Lukman, han er simpelthen det mest behagelige menneske og han er så dygtig.
Nu nævner du at du helst ikke vil ha medicin i forhold til projekt baby. Der findes mange præparater man kan tage under graviditet og amning, det ved en psykiater alt om. Det er så vigtigt for dig at få taget hånd om det nu! Du kan komme til at stå med en svær efterfødselsreaktion fordi du ikke bearbejdede din angst inden baby. Jeg har selv både angst og andre lidt mere alvorlige psykiske diagnoser og på trods af medicin havde jeg to frygtelige uger efter fødslen hvor min angst gjorde livet meget ulideligt for mig. Jeg kom dog hurtigt ovenpå takket være min psykiater og den medicin jeg var på.
Jeg kan genkende mange af mine egne angst problematikker i det du skriver og det er så frygteligt at gå igennem. Husk på at med den rette hjælp kan du klare det og det bliver bedre end det er nu. Sender dig de kærligste tanker 
Anmeld
Citér