Eksperthjælp: Amning versus flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.027 visninger
8 svar
9 synes godt om
27. juni 2016

Sarah John

Hej eksperter!
Jeg står i den situation, at min amning har været utilregnelig i forhold til hvor sulten min datter er. Hun er nu 5 uger, og spiser hele tiden fordi hun ikke får nok. Selvom hun tager på, er hun sur og ked af det fordi hun stadigvæk er sulten når brysterne er tomme..

Jeg er ved at blive deprimeret over, at min egen sundhedsplejerske og en dame fra kommunen, hele tiden smækker mig oven i hovedet med at jeg skal amme hende! Og at jeg skal holde mig fra modermælkserstatning!

Har haft prøvet at kombinere de to, men så vil hun hellere have flasken en brysterne.. hvad pokker skal jeg stille op?! Jeg føler ikke at amning er god nok til min datter fordi hun er så ulykkelig. Hun bliver derimod glad og mæt efter en flaske.. er det virkelig så forfærdeligt at give en 5 ugers baby erstatning fremover eller hvad? Jeg er selv flaskebarn sammen med mine 2 søstre.. vi har det da fint nok!

Venlig hilsen
Den frustrerede Førstegangs mor.

Sarahs svar

Hej Den Frusterede Førstegangsmor,

Tak for dit spørgsmål.

Man anbefaler fuld amning, fordi modermælken giver en række helbredsmæssige positive effekter for barnet. Det er derfor din sundhedsplejerske prøver at støtte dig i at fortsætte amningen. Jeg kan sagtens forstå, at du bliver frustreret, når du oplever, at der ikke er mælk nok. Ulempen ved at begynde at give flaske, kan være, at din mælkeproduktion går ned, og så bider problemet jo lidt sig selv i halen. Men jeg synes ikke, at du skal amme for enhver pris. Hvis du vælger en erstatning med naturligt mælkefedt, får din datter mange af de samme gode effekter, som modermælken giver, og du skal bestemt ikke have det dårligt med at give flaske :-)

Jeg håber, at du finder en løsning som passer både dig og din datter :-) Held & lykke med det hele!

Venlig hilsen

Sarah John

God mad giver glade maver og trygge forældre. Derfor ønsker vi i Semper, at dit barn får den bedste mad, og at du får den bedste viden om ernæring, og hvad der er godt for den lille mave. På Sempers hjemmeside finder du alle vores varianter, opskrifter, tips, og gode råd om barnets mad det første år. Og finder du ikke svar på dit spørgsmål, kan du spørge os om alt, der har med dit barns udvikling og ernæring at gøre. Vi er klar til at hjælpe dig, når der er noget, du gerne vil vide mere om.

Se Sarahs hjemmeside: www.semper.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. juni 2016

L-mor

Profilbillede for L-mor

Jeg havde selv en overgang svært ved at stille mit barn tilfreds med amning. Han tog også på og trivedes men brokkede sig og var utilfreds med serveringen.

jeg har to forslag:

1. Øg frekvensen! Røv i sofa og så ammer du igennem døgnet rundt. Suppler eventuelt amningerne med at malke ud, hvis dit barn sover længe, så der går lange pauser i amningen. Det er ikke en månedslangt projekt. Du øger produktionen på 1-2 døgn, hvis du skruer op for frekvensen.

2. Ring til ammerådgivningen. De ved hvad de taler om og er super søde og forstående. 

Held og lykke

Anmeld Citér

27. juni 2016

migxher

Profilbillede for migxher
L-mor skriver:

Jeg havde selv en overgang svært ved at stille mit barn tilfreds med amning. Han tog også på og trivedes men brokkede sig og var utilfreds med serveringen.

jeg har to forslag:

1. Øg frekvensen! Røv i sofa og så ammer du igennem døgnet rundt. Suppler eventuelt amningerne med at malke ud, hvis dit barn sover længe, så der går lange pauser i amningen. Det er ikke en månedslangt projekt. Du øger produktionen på 1-2 døgn, hvis du skruer op for frekvensen.

2. Ring til ammerådgivningen. De ved hvad de taler om og er super søde og forstående. 

Held og lykke

Enig. Jeg synes du skal kontakte en ammevejleder 

Ammenet, familie og fødsel eller la leche league.

Så kan du få vejledning der passer til lige dig og din baby.

Måske der er noget galt med sutteteknikken og din datter derfor ikke ammer effektivt nok og derved ikke får nok mælk.

og sørg for at få hvile, væske og godt med sundt fedt!

Anmeld Citér

4. juli 2016

brevkassen-37018

Har i 2 uger nu forsøgt med konstant amning da SP siger det er et appetitspring..Men de Patter (ja undskyld sproget) kan simpelthen ikke følge med min datters sult. Hun er ked af det og utilfreds konstant, sover højest 20 minutter for så at ville spise igen. Sutte teknikken hos hende er rigtig rigtig god.. der er bare ikke nok til hende. Har forsøgt at kombinere amning og flaske. Men ved ikke om det er en god løsning? Efter jeg indrog flasken har hun været super tilpas. Men kun efter flaskerne.. har prøvet forskellige mærker, da hun fik mave bøvl. Og er nået frem til at nan ha1 har den bedste effekt på hende. Ingen problemer med maven af det. Og vupti. Hun kan snildt sove 3-4 timer i stræk efter en flaske. Trods det, er min egen mælk stadig ikke nok. Har forsøgt at pumpe ud men der kommer knap 10 ml på 10 minutter fra begge bryster.. så.. jeg tænker at overgå helt til flaske. Selvom jeg gerne ville have ammet 100 procent.. må bare erkende at det ikke er muligt. Præcis ligesom det var med min mor da hun fik mig. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

anonym12

Profilbillede for anonym12
brevkassen-37018 skriver:

Har i 2 uger nu forsøgt med konstant amning da SP siger det er et appetitspring..Men de Patter (ja undskyld sproget) kan simpelthen ikke følge med min datters sult. Hun er ked af det og utilfreds konstant, sover højest 20 minutter for så at ville spise igen. Sutte teknikken hos hende er rigtig rigtig god.. der er bare ikke nok til hende. Har forsøgt at kombinere amning og flaske. Men ved ikke om det er en god løsning? Efter jeg indrog flasken har hun været super tilpas. Men kun efter flaskerne.. har prøvet forskellige mærker, da hun fik mave bøvl. Og er nået frem til at nan ha1 har den bedste effekt på hende. Ingen problemer med maven af det. Og vupti. Hun kan snildt sove 3-4 timer i stræk efter en flaske. Trods det, er min egen mælk stadig ikke nok. Har forsøgt at pumpe ud men der kommer knap 10 ml på 10 minutter fra begge bryster.. så.. jeg tænker at overgå helt til flaske. Selvom jeg gerne ville have ammet 100 procent.. må bare erkende at det ikke er muligt. Præcis ligesom det var med min mor da hun fik mig. 

Kontakt en ammevejleder, hvis du fortsat vil amme. 

La leche league kan man ringe til. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
brevkassen-37018 skriver:

Du skal gøre hvad du lige præcis føler for! LIGE PRÆCIS! Hvis du har det bedst med flaske gå over til flaske! 

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

5. juli 2016

Mor til guldklumpen

Profilbillede for Mor til guldklumpen

Jeg havde samme problem med amningen. Men jeg ammede bare løs, spiste og drak en masse samt slappede max af. Lige pludselig var der for meget mælk. Jeg ammer stadig idag og han er over et år. Men ja det er super hårdt i en periode

Anmeld Citér

5. juli 2016

Sarah John

Hej ”brevkassen-37018”,

du skal bestemt ikke have det dårligt med at give flaske :-) Det vigtigste er, at du og din datter trives, og hvis du har det bedst med at give flaske, kan du trygt gøre det. Du kan også sagtens kombinere flaske og bryst – så kan det være du skal holde gang i produktionen ved at pumpe ud.

Held & lykke med det hele.

Venlig hilsen

Sarah John

Anmeld Citér

5. juli 2016

lilledittemor

Begge mine døtre er flaskebørn fra fødslen.

Selvfølgelig er modermælk bedst, men en god mor sidder ikke i brysterne.

Gør hvad du føler der er bedst for dig og din datter. Tag det ikke så tungt hvad andre siger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+