Er jeg for tyk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2016

modesty

Soonmom skriver:

Det er i hvert fald ikke rigtig, så skulle jeg veje 10 kg mindre en jeg gør nu, og i følge min læge er min vægt min idealvægt

Der er lidt forskellige holdninger til det, kan jeg se efter at have undersøgt det nærmere - tjek nedenstående links. Den udregning jeg peger på, er en jeg googlede mig frem til for nogle år siden.

Men sandheden er jo ikke så firkantet - f.eks er BMI en bedre og mere præcis målestok for hvad der er et normalområde, og ikke noget så snævert som en helt konkret idealvægt på det enkelte kilo.

http://www.dindebat.dk/topic/119847-idealv%C3%A6gt/

http://doctorda1.bitballoon.com/diagnose78/hvordan-man-beregner10730.html

Jeg er f.eks 165 høj og vejer 51 kilo. Ifølge din læge ville jeg sikkert være undervægtig, men ifølge BMI er jeg normalvægtig  - i den lave ende af spekret. Hvis jeg vejede 66 kilo, ville jeg OGSÅ være normalvægtig - i den høje ende af spektret.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2016

TNBC

Anonym skriver:

Hej

Jeg har længe tænkt på om jeg mon er for tyk. Jeg har en datter på fem måneder og jeg har tabt alle graviditetskiloerne.

Jeg vejer 56 kilo og er 166 cm høj (lav)

Hvad synes I?

Jeg kan sætte et billede ind af mine lår så I kan få en fornemmelse af min størrelse

Jeg er 167 og vejer ca.60, så nej vil ikke sige du er tyk

Anmeld Citér

22. juni 2016

Anonym

Jeg er 174 og vejer 78kg.... Ikke engang jeg er tyk  min ideal vægt er omkring 65 kg, vejer jeg mindre end det bliver jeg alt for skinny, lige nu er jeg lidt til den gode side, men ikke tyk.  

Anmeld Citér

22. juni 2016

Lisbeth1985

Anonym skriver:

Hej

Jeg har længe tænkt på om jeg mon er for tyk. Jeg har en datter på fem måneder og jeg har tabt alle graviditetskiloerne.

Jeg vejer 56 kilo og er 166 cm høj (lav)

Hvad synes I?

Jeg kan sætte et billede ind af mine lår så I kan få en fornemmelse af min størrelse

Nej!! Du er ikke for tyk!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.