Hjemmefødsel, andre der overvejer/har erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2016

Risse

Bebe89 skriver:

Ja, det var så dejligt at vi var to om det! (På sin vis!! ) det var en kæmpe oplevelse for min kæreste, han kunne både støtte mig og være lidt praktisk ind i mellem, uden at føle at han gik i vejen for nogen. Vi hører til Næstved Sygehus, der foregik scanningerne. Men der er lige knapt en times kørsel fra hvor vi bor, så det er langt med veer. Hvis du har flere spørgsmål må du bare sige til. Jeg er ikke ekspert, men varm fortaler for hjemmefødsler!  jeg kender dog kun hjemmefødsels ordningen her på Sjælland, men mon ikke "grundpakken" er den samme?

Hov, jeg kan da se at jeg helt glemte at svare, det må du undskylde! 

En lille update, så gik glukosebelastningen godt og vi er nu tilmeldt kendt jm-ordningen i Kolding som er dem der varetager hjemmefødslerne. Beslutningen er taget, og jeg glæder mig HELT VILDT! 

Jamen du må endelig gerne fortælle i detaljer, hvis du altså har lyst? Også gerne i en pb, hvis det er bedre? Kunne enormt godt tænke mig at høre mere om, hvordan din mand hjalp til under fødslen? Herhjemme træner vi smertefri fødsel teknikkerne sammen. Det er jo slet ikke nødvendigt for ham at gøre, men kombinationsafpænding laver han med mig i solidaritet, laboro, fordi han helst skal kunne hjælpe mig ind i rytmen igen, hvis jeg kommer ud af den (uden selv at blive dårlig) og presseteknikkerne træner vi sammen i den position jeg regner med at presse i, men tror vi træner lidt andre også, for at have flere muligheder  

Allerede nu er han en fantastisk hjælp og utroligt engageret i graviditeten og fødslen af vores søn, og kan ikke forestille mig et bedre sted for ham også at være end derhjemme, når det går løs 

Endnu en gang tusind tak for dit svar! 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

10. juli 2016

Risse

Anonym skriver:

Jeg har en søn på 7 fra tidligere forhold, og det var en lang og hård fødsel, da han lå skævt i mit bækken. 

Vi vil hvert fald anskaffe os sådan et fødekar, og så have det i stuen. Så kan gemalen være med, sammen med jordemoder. Min svigermor har kun drenge, jeg har faktisk ikke spurgt hende endnu om hun vil være med, men hun er den mest fantastiske kvinde, og kunne ikke forestille mig at hun ikke blev beriget med en "barnebarns" fødsel, da ingen af hendes andre svigerdøtre har haft hende med. 

Vi skal i behandling til januar, hvis det ikke lader sig gøre inden længe. Min kæreste fylder 40 til efteråret, og så skal man kun have prøvet i et år, for at få behandling. 

Som jeg skrev til Bebe89 så er jeg ked af at jeg fuldstændig har glemt at svare! 

Men min glukosebelastning gik godt og vi arbejder nu for at føde hjemme. Glæder mig meget til første jm konsultation hos kendt jm-ordningen, som er dem der varetager hjemmefødsler i Kolding

Dejligt at du allerede har en søn, men jeg kan godt forstå at i gerne vil udvide familien - jeg håber at det snart lykkes for jer 

Vi overvejer stadig fødekar, men lige nu hælder vi mest til at undvære. I forhold til de teknikker vi træner, kan jeg mærke at jeg helst vil sidde meget oprejst - gerne på en træningsbold under udvidelsesfasen og gerne vil stå under pressefasen. Og så er det møgbesværligt når vi bor i lejlighed og ret dyrt for et par studerende at anskaffe os sådan et kar. Men jeg kunne nok godt forestille mig at bruge det, hvis vi bliver overført til sygehuset, og har kun hørt godt om vand fødsler og vand som smertelindring 

Hun lyder dog dejlig din svigermor og hvor er det smukt af dig, at du vil invitere hende med  Her tror jeg hverken min egen mor eller svigermor har den store interesse i at opleve fødslen. De har nemlig begge meget dårlige erfaringer med henholdsvis uffatteligt lange fødsler med voldsomme veer der ikke gjorde noget og svangerskabsforgiftninger  Så selvom de godt kan se at vi forbereder os og nok også klarer det helt fint, så tror jeg ikke at nogen af dem ser det som noget de vil være med til da de begge på ingen måde følte nogen af deres fødsler var hyggelige og helst heller ikke vil gå i vejen for os. Dog glæder de sig meget til vi ringer og siger at de må komme  

Skal man ikke uanset hvad kun have prøvet i et år? måske endda mindre, hvis du er over et eller andet? Uanset så ønsker jeg jer masser af held og lykke med projektet 

Anmeld Citér

10. juli 2016

Tip!

Profilbillede for Tip!
Kærlighed og kaos ??
Risse skriver:

Som jeg skrev til Bebe89 så er jeg ked af at jeg fuldstændig har glemt at svare! 

Men min glukosebelastning gik godt og vi arbejder nu for at føde hjemme. Glæder mig meget til første jm konsultation hos kendt jm-ordningen, som er dem der varetager hjemmefødsler i Kolding

Dejligt at du allerede har en søn, men jeg kan godt forstå at i gerne vil udvide familien - jeg håber at det snart lykkes for jer 

Vi overvejer stadig fødekar, men lige nu hælder vi mest til at undvære. I forhold til de teknikker vi træner, kan jeg mærke at jeg helst vil sidde meget oprejst - gerne på en træningsbold under udvidelsesfasen og gerne vil stå under pressefasen. Og så er det møgbesværligt når vi bor i lejlighed og ret dyrt for et par studerende at anskaffe os sådan et kar. Men jeg kunne nok godt forestille mig at bruge det, hvis vi bliver overført til sygehuset, og har kun hørt godt om vand fødsler og vand som smertelindring 

Hun lyder dog dejlig din svigermor og hvor er det smukt af dig, at du vil invitere hende med  Her tror jeg hverken min egen mor eller svigermor har den store interesse i at opleve fødslen. De har nemlig begge meget dårlige erfaringer med henholdsvis uffatteligt lange fødsler med voldsomme veer der ikke gjorde noget og svangerskabsforgiftninger  Så selvom de godt kan se at vi forbereder os og nok også klarer det helt fint, så tror jeg ikke at nogen af dem ser det som noget de vil være med til da de begge på ingen måde følte nogen af deres fødsler var hyggelige og helst heller ikke vil gå i vejen for os. Dog glæder de sig meget til vi ringer og siger at de må komme  

Skal man ikke uanset hvad kun have prøvet i et år? måske endda mindre, hvis du er over et eller andet? Uanset så ønsker jeg jer masser af held og lykke med projektet 

Det er noget med alderen at gøre, og det skære ved de 40 år.. Heldigt at min kæreste fylder 40 i efteråret, hvor vi har prøvet knapt et år. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+