Hej derude!
Vi har herhjemme besluttet os for at jeg skal føde hjemme, såfremt min glukosebelastning om en uge er fin.
Da det er vores første barn tænkte vi til at begynde med at vi bare skulle op på sygehuset og være i nærheden af al smertelindring, læger, operationsstuer osv. Men med tiden er der for vores vedkommende mere og mere der har talt for at blive hjemme.
For det første bor vi et øjeblik fra hospitalet, og jeg frygter virkelig at ringe derop og sige 'nu er det nu!', blive kaldt op på fødegangen og så bare blive placeret ude i gangen pga det store babyboom 
Så vil jeg helt klart hellere blive derhjemme, med en jordemoder der er min helt egen og ikke skal ind på alle mulige andre stuer osv 
De sagde godt nok at de har ansat en ekstra jordemoder eller to, men det giver jo altså stadig ikke flere ledige stuer 
En anden tanke er at jeg har taget smertefri fødsel kurset. Vi tog på bootcamp for par, da jeg i forvejen er ret trænet i både afspænding og mindfulness så jeg kunne snildt læse mig til alle øvelserne selv. Men vi fik simpelthen SÅ meget ud af det alligevel, da min kæreste (som før troede at han havde ok styr på det) simpelthen fik SÅ mange redskaber! Vi skal nu føde sammen og ikke bare mig alene. Han bliver en aktiv hjælper under hele fødslen og den største hjælp! Vi træner også alle øvelserne sammen allerede nu og planlægger at han skal tage imod barnet, såfremt at alt går godt
Kan slet ikke anbefale det kursus nok! (Mest bootcamp for par, men det tror jeg kommer an på hvor trænet man i forvejen er i den slags øvelser)
Men tilbage til emnet, så ved jeg fra en veninde der er jordemoder at det er præcis lige så sikkert at føde hjemme, fordi de er så meget mere obs på eventuelle komplikationer og så bliver man kørt afsted med jordemoder op på hospitalet, skulle det mindste være i vejen. Så man har altså stadig sin jordemoder og så vidt jeg ved også fortrinsret på en eventuel fødestue, hvis det ender med en hospitalsfødsel.
Undskyld det lange indlæg, men vil rigtig gerne høre fra andre der overvejer eller har prøvet hjemmefødsel. Hvad er/var jeres tanker for og imod? Til jer der har prøvet det, har i prøvet en hospitalsfødsel og hvad synes i bedst om?
Jeg håber at der er nogen derude, der har lyst til at dele deres tanker og erfaringer, men jeg ved godt at det er et meget lille fåtal der vælger at føde hjemme