Bebe89 skriver:
Jeg fødte mit første barn i november sidste år. Det foregik hjemme i stuen.
For mig (og min kæreste) var det helt vildt dejligt. Vi besluttede ret tidligt at vi ville føde på privat fødeklinik, både fordi vi tænkte at det var mere roligt og den lå meget tættere på hjemmet end sygehuset.
Men da der gik lidt mere tid, snakkede vi om at det jo så ligeså godt kunne blive helt hjemme.
Jeg er en følsom sjæl og bryder mig ikke så meget om sygehuse, så valget var, på den måde, ret ligetil.
Da det var min første fødsel var der mange der ikke forstod hvordan vi turde kaste os ud i projektet! Men som jeg har forstået det, er det ligeså sikkert at føde hjemme som på sygehus. Derfor turde vi godt. Vi var helt trygge ved at jordemoderen vidste hvornår der skulle ringes, skulle der ske noget.
Det gjorde der heldigvis ikkr og vi fik en dejlig og rolig - fællses fødselsoplevelse.
jeg anbefaler helt klart at føde hjemme! 
Fantastisk med en førstegangsfødendes erfaring! For der er jo alligevel en del der vælger det ved barn nr. to når de har set det der fødsel lidt an, men har følt mig lidt alene med tankerne omkring hjemmefødsel af første barn.
Men ja, det er præcis lige så sikkert at føde hjemme. Det siger de forskellige hospitalshjemmesider i hvert fald, samt min veninde der er jordemoder 
Jeg læser det som at du lægger tryg på fælles, og det er bare så skønt at høre! For vil så gerne inddrage min forlovede, og jeg ved at han ville ønske at han kunne gøre mere, så det er fantastisk at det kursus hjalp os til hvordan han kunne det 
Hvilket hospital var i ellers tilknyttet, skulle der ske noget? Her er det Kolding sygehus som ligger et øjeblik væk, og hvor man som hjemmefødende bliver tilknyttet kendt jordemoderordningen 
Tusind tak for dit svar i øvrigt! Det var lige sådan noget jeg gerne ville høre!