Hjemmefødsel, andre der overvejer/har erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2016

Risse

Albertsen92 skriver:

Jeg skal føde hjemme denne gang, og jeg glæder mig ☺️ Tror det er meget mindre stressende end hospitalet.

Spændende, hvad har du gjort dig af overvejelser omkring det? Og har du prøvet at føde før, siden du skriver 'denne gang'? 

For ja, jeg har en del teknikker jeg regner med at bruge og det vil nemt blive ødelagt af et stresset hospitalsmiljø tænker jeg 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

22. juni 2016

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

24. juni 2016

Bebe89

Profilbillede for Bebe89
Happy :-)

Jeg fødte mit første barn i november sidste år. Det foregik hjemme i stuen.

For mig (og min kæreste) var det helt vildt dejligt. Vi besluttede ret tidligt at vi ville føde på privat fødeklinik, både fordi vi tænkte at det var mere roligt og den lå meget tættere på hjemmet end sygehuset.

Men da der gik lidt mere tid, snakkede vi om at det jo så ligeså godt kunne blive helt hjemme.

Jeg er en følsom sjæl og bryder mig ikke så meget om sygehuse, så valget var, på den måde, ret ligetil. 

Da det var min første fødsel var der mange der ikke forstod hvordan vi turde kaste os ud i projektet! Men som jeg har forstået det, er det ligeså sikkert at føde hjemme som på sygehus. Derfor turde vi godt. Vi var helt trygge ved at jordemoderen vidste hvornår der skulle ringes, skulle der ske noget.

Det gjorde der heldigvis ikkr og vi fik en dejlig og rolig - fællses fødselsoplevelse.  jeg anbefaler helt klart at føde hjemme! 

Anmeld Citér

24. juni 2016

SPJ85

Jeg havde planlagt hjemmefødsel og blev overflyttelse grundet mistanke om komplikationer. Det var en rigtig god oplevelse. Jordmoder anbefaler overflytning i god tid hvis der er mistanke om det mindste. Hos mig gik det helt stille og roligt og jeg var helt tryg. Vi tog hjem 3 timer efter fødslen. Vil vælge hjemmefødsel igen, hvis der skulle komme en 2'er en dag.   Lad dig ikke skramme af noget. Det er  godt for dig og baby at være i rolige og trygge omgivelser og du har din egen jprdmoder der er super opmærksom på dig og din baby. 

Anmeld Citér

24. juni 2016

Tip!

Profilbillede for Tip!
Du og jeg min skat??

Vi har også i overvejelserne at jeg skal føde vores fælles barn hjemme. (Når banditten beslutter sig at blive hængende, det er hårdt arbejde at lave baby) 

Det vil være så fantastisk at have oplevelsen herhjemme, stille og roligt med en jordemoder og min svigermor her.. 

Vi har 45 min til hospitalet, det lokale her i byen har ikke med fødende mere. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

25. juni 2016

Risse

Bebe89 skriver:

Jeg fødte mit første barn i november sidste år. Det foregik hjemme i stuen.

For mig (og min kæreste) var det helt vildt dejligt. Vi besluttede ret tidligt at vi ville føde på privat fødeklinik, både fordi vi tænkte at det var mere roligt og den lå meget tættere på hjemmet end sygehuset.

Men da der gik lidt mere tid, snakkede vi om at det jo så ligeså godt kunne blive helt hjemme.

Jeg er en følsom sjæl og bryder mig ikke så meget om sygehuse, så valget var, på den måde, ret ligetil. 

Da det var min første fødsel var der mange der ikke forstod hvordan vi turde kaste os ud i projektet! Men som jeg har forstået det, er det ligeså sikkert at føde hjemme som på sygehus. Derfor turde vi godt. Vi var helt trygge ved at jordemoderen vidste hvornår der skulle ringes, skulle der ske noget.

Det gjorde der heldigvis ikkr og vi fik en dejlig og rolig - fællses fødselsoplevelse.  jeg anbefaler helt klart at føde hjemme! 

Fantastisk med en førstegangsfødendes erfaring! For der er jo alligevel en del der vælger det ved barn nr. to når de har set det der fødsel lidt an, men har følt mig lidt alene med tankerne omkring hjemmefødsel af første barn.

Men ja, det er præcis lige så sikkert at føde hjemme. Det siger de forskellige hospitalshjemmesider i hvert fald, samt min veninde der er jordemoder 

Jeg læser det som at du lægger tryg på fælles, og det er bare så skønt at høre! For vil så gerne inddrage min forlovede, og jeg ved at han ville ønske at han kunne gøre mere, så det er fantastisk at det kursus hjalp os til hvordan han kunne det 

Hvilket hospital var i ellers tilknyttet, skulle der ske noget? Her er det Kolding sygehus som ligger et øjeblik væk, og hvor man som hjemmefødende bliver tilknyttet kendt jordemoderordningen 

Tusind tak for dit svar i øvrigt! Det var lige sådan noget jeg gerne ville høre!

Anmeld Citér

25. juni 2016

Risse

SPJ85 skriver:

Jeg havde planlagt hjemmefødsel og blev overflyttelse grundet mistanke om komplikationer. Det var en rigtig god oplevelse. Jordmoder anbefaler overflytning i god tid hvis der er mistanke om det mindste. Hos mig gik det helt stille og roligt og jeg var helt tryg. Vi tog hjem 3 timer efter fødslen. Vil vælge hjemmefødsel igen, hvis der skulle komme en 2'er en dag.   Lad dig ikke skramme af noget. Det er  godt for dig og baby at være i rolige og trygge omgivelser og du har din egen jprdmoder der er super opmærksom på dig og din baby. 

Hvor er det fedt at du planlagde hjemmefødsel af første barn! Hvordan nåede i til den konklusion? 

Skønt også at høre om en fødsel som ikke løb lige efter planen. Det er virkelig rart at høre at der er styr på tingene, selvom det også kun er det jeg har hørt. Jeg har fået at vide at de er meget hurtigere til at reagere, både fordi de kun har denne ene fødende ad gangen, men også fordi at der ved en hjemmefødsel kræves at alt går perfekt, modsat sygehusene, hvor de har en tendens til at se tingene an og hele tiden trække den. 

Godt at høre at det hele gik godt alligevel. Fulgte din jm så ikke også med op på sygehuset og blev ved med kun at være hos dig? Og fik du henvist en stue straks efter i ankom, eller måtte i vente lidt?

Tusind tak for dit svar! Det er så fedt at høre om alle erfaringer 

Anmeld Citér

25. juni 2016

Risse

BC skriver:

Vi har også i overvejelserne at jeg skal føde vores fælles barn hjemme. (Når banditten beslutter sig at blive hængende, det er hårdt arbejde at lave baby) 

Det vil være så fantastisk at have oplevelsen herhjemme, stille og roligt med en jordemoder og min svigermor her.. 

Vi har 45 min til hospitalet, det lokale her i byen har ikke med fødende mere. 

Har du børn i forvejen? 

Ja, vi har selv været i reagensglasbehandling, så vi kender alt til hvor hårdt det kan være  Håber det lykkes for jer snart 

Men dejligt at høre om nogle af de tanker du har gjort dig omkring hjemmefødsel. Der er jo plads til at man kan have lidt flere ved sin side, hvis man ønsker det. Har du overvejet fødekar? Jeg tror ikke vi får anskaffet et, men bliver jeg overflyttet men uden at have nogle problemer, ville jeg bestemt overveje at bruge det 

Tusind tak for dit svar! 

Anmeld Citér

25. juni 2016

Bebe89

Profilbillede for Bebe89
Happy :-)
Risse skriver:

Fantastisk med en førstegangsfødendes erfaring! For der er jo alligevel en del der vælger det ved barn nr. to når de har set det der fødsel lidt an, men har følt mig lidt alene med tankerne omkring hjemmefødsel af første barn.

Men ja, det er præcis lige så sikkert at føde hjemme. Det siger de forskellige hospitalshjemmesider i hvert fald, samt min veninde der er jordemoder 

Jeg læser det som at du lægger tryg på fælles, og det er bare så skønt at høre! For vil så gerne inddrage min forlovede, og jeg ved at han ville ønske at han kunne gøre mere, så det er fantastisk at det kursus hjalp os til hvordan han kunne det 

Hvilket hospital var i ellers tilknyttet, skulle der ske noget? Her er det Kolding sygehus som ligger et øjeblik væk, og hvor man som hjemmefødende bliver tilknyttet kendt jordemoderordningen 

Tusind tak for dit svar i øvrigt! Det var lige sådan noget jeg gerne ville høre!

Ja, det var så dejligt at vi var to om det! (På sin vis!! ) det var en kæmpe oplevelse for min kæreste, han kunne både støtte mig og være lidt praktisk ind i mellem, uden at føle at han gik i vejen for nogen. Vi hører til Næstved Sygehus, der foregik scanningerne. Men der er lige knapt en times kørsel fra hvor vi bor, så det er langt med veer. Hvis du har flere spørgsmål må du bare sige til. Jeg er ikke ekspert, men varm fortaler for hjemmefødsler!  jeg kender dog kun hjemmefødsels ordningen her på Sjælland, men mon ikke "grundpakken" er den samme?

Anmeld Citér

25. juni 2016

Anonym

Risse skriver:

Har du børn i forvejen? 

Ja, vi har selv været i reagensglasbehandling, så vi kender alt til hvor hårdt det kan være  Håber det lykkes for jer snart 

Men dejligt at høre om nogle af de tanker du har gjort dig omkring hjemmefødsel. Der er jo plads til at man kan have lidt flere ved sin side, hvis man ønsker det. Har du overvejet fødekar? Jeg tror ikke vi får anskaffet et, men bliver jeg overflyttet men uden at have nogle problemer, ville jeg bestemt overveje at bruge det 

Tusind tak for dit svar! 

Jeg har en søn på 7 fra tidligere forhold, og det var en lang og hård fødsel, da han lå skævt i mit bækken. 

Vi vil hvert fald anskaffe os sådan et fødekar, og så have det i stuen. Så kan gemalen være med, sammen med jordemoder. Min svigermor har kun drenge, jeg har faktisk ikke spurgt hende endnu om hun vil være med, men hun er den mest fantastiske kvinde, og kunne ikke forestille mig at hun ikke blev beriget med en "barnebarns" fødsel, da ingen af hendes andre svigerdøtre har haft hende med. 

Vi skal i behandling til januar, hvis det ikke lader sig gøre inden længe. Min kæreste fylder 40 til efteråret, og så skal man kun have prøvet i et år, for at få behandling. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.