Read the baby, not the books.
Det vigtigste for jer er jo at i to får snakket om det og får arbejdet lidt med de følelser der ligger i det. For der er ingen tvivl om at i begge vil det bedste for jeres søn.
I må finde ud af hvad fordelene og ulemperne er ved begge dele.
Hvad er fordelen ved dagpleje? Det kunne være bedre normering, mere ro i dagligdagen i et hjemmeligt miljø og i skal ikke have madpakker med.
Hvad er fordelen ved vuggestue? Mange børn at spejle sig i, uddannet pædagoger og jeres søn vil lære at begå sig blandt mange børn og derved vil overgangen til børnehave og skole være mindre markant.
Hvad er ulemperne ved dagpleje? Det kunne være nødpasning ved sygdom ikke er så let i forhold til i en vuggestue. I skal måske selv have barnevogn med til middagsluren.
Hvad er ulemperne ved vuggestue? Det kunne være meget larm, mange børn som ikke alle kan få opmærksomheden de måske har brug for, i skal selv have madpakke med.
Det er bare eksempler, men det vil være godt for jer først at lægge familie stridigheder til side og se hvad i ønsker jer af pasning, hvorfor og hvorfor ikke. Snakke det igennem uden at skændes over det og få fastlagt hvad i ønsker og ikke ønsker.
så derefter kan i få snakket det igennem mht din mor, for det synes jeg er et meget urimeligt af ham bare at kaste ud.
Her kommer min holdning mht pasning i din mors dagpleje:
Hvordan kan det nogensinde være bedre for et barn at få flået alle sine relationer midt over og så blive kastet i armene på en voksen han slet ikke kender og har nogen relationer til. Jeres søn kender kun til mor og far som primær forsørger og det er jer to han stoler på og elsker. Han kender ikke pædagogen i vuggestuen (eller den 10. Pædagog i løbet af ugen) eller en helt ny ukendt dagplejemor. Men han kan få en blid start på livet som institutions barn ved din mor.
Men lad det være sagt så er det jer to der skal arbejde jer til en løsning. Min eller andres holdning kan ikke løse det.
Håber i kommer frem til en løsning der passer jer alle 3.
Anmeld
Citér