Vildt uenige om pasning af vores søn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.041 visninger
26 svar
77 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej med jer. Min søn er 8 uger gammel og skal i pasning når han er 13 måneder gammel. Vi har derfor allerede haft emnet oppe nu, så vi kan nå at få ham skrevet op og undgå stress. Vi har imidlertid fundet ud af at vi er meget uenige omkring hvilken form for pasning vores søn skal i. Min mor er privat dagplejemor og gennem årene har jeg betragtet hvor godt hun passer på børnene, så jeg vil rigtig gerne have ham i dagpleje ved hende. Jeg ved hun vil passe godt på ham og han vil være tryg. Min mand vil først og fremmest ikke have ham passet ved en dagplejemor. Han vil have ham i vuggestue. Dernæst vil han slet ikke høre tale om at han skulle være i dagpleje hjemme ved min mor. Han har direkte sagt, at han helst ikke vil have, at vores søn bliver mere knyttet til min familie end hans. Jeg blev rasende og sagde, at hvis han ikke ville have ham passet ved min mor fordi han tvivlede på, at hun ville passe godt på ham, så ville jeg forstå ham. Når det derimod kommer fra ren egoisme om, at hans barn ikke skal være så tæt på sin mormor, så forstår jeg det ikke. Jeg vil ikke have min søn i vuggestue og han vil ikke have sin søn i dagpleje. Vi holder begge ret hårdt på vores meninger, og vi er kørt helt fast i det. Har I nogle gode ideer til hvordan vi evt. Kan finde en løsning? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2016

esioul

Anonym skriver:

Hej med jer. Min søn er 8 uger gammel og skal i pasning når han er 13 måneder gammel. Vi har derfor allerede haft emnet oppe nu, så vi kan nå at få ham skrevet op og undgå stress. Vi har imidlertid fundet ud af at vi er meget uenige omkring hvilken form for pasning vores søn skal i. Min mor er privat dagplejemor og gennem årene har jeg betragtet hvor godt hun passer på børnene, så jeg vil rigtig gerne have ham i dagpleje ved hende. Jeg ved hun vil passe godt på ham og han vil være tryg. Min mand vil først og fremmest ikke have ham passet ved en dagplejemor. Han vil have ham i vuggestue. Dernæst vil han slet ikke høre tale om at han skulle være i dagpleje hjemme ved min mor. Han har direkte sagt, at han helst ikke vil have, at vores søn bliver mere knyttet til min familie end hans. Jeg blev rasende og sagde, at hvis han ikke ville have ham passet ved min mor fordi han tvivlede på, at hun ville passe godt på ham, så ville jeg forstå ham. Når det derimod kommer fra ren egoisme om, at hans barn ikke skal være så tæt på sin mormor, så forstår jeg det ikke. Jeg vil ikke have min søn i vuggestue og han vil ikke have sin søn i dagpleje. Vi holder begge ret hårdt på vores meninger, og vi er kørt helt fast i det. Har I nogle gode ideer til hvordan vi evt. Kan finde en løsning? 

Jeg kan faktisk godt forstå han ikke vil have jeres barn ved din mor. Det tror jeg nu heller ikke jeg ville hvis det var mig

Der er både fordele og ulemper ved dagpleje og vuggestue. Jeg synes i skal tage på besøg nogle steder, inden i skriver op og vurdere derefter. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Anonym

Hold da op! 

Jeg kan godt forstå jer begge to. 

Forstår godt at du gerne vil have din mor til at passe jeres barn. Det giver god mening fordi du har tillid til hende og hun jo netop er dagplejemor. Men når det er sagt, forstår jeg så udmærket også godt din mand i forhold til at det er din mor der skal passe jeres barn. 

Hvordan ville du have det med at det evt. var din mands mor der skulle passe jeres barn? Bare lige for at prøve at vende tankegangen. 

Jeg vil personligt helst bruge en dagplejer fremfor en vuggestue. Men selvom jeg holder utrolig meget af min mor og har den dybeste tillid til hende, ville jeg aldrig synes om at hun skulle passe vores børn dagligt i 2 år! 

- hvad med at lave et kompromis med at finde en anden dagplejer som ikke er din mor? 

Må indrømme at jeg synes det er en lidt underlig diskussion I har, men hvis I virkelig er så uenige er det jo nødvendigt.  Kender bare ikke selv til sådanne problematikker. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Super-Mom

Anonym skriver:

Må indrømme at jeg forstår din mand. Jeg ville heller ikke lade hverken svigermor eller min egen mor passe vores børn dagligt i 2 år.. 

Jeg ville som mor også være lidt skeptisk hvis vores dagplejemor havde sit eget barnebarn i hendes dagpleje da det vel ikke kan indgåes at hendes eget kød og blod ville blive favoritiseres en smule ? Blot min tanke.. 

Tænker også, hvad så når i vil sende jeres søn til pasning hos mormor en weekend og han så ser det som en træls ting fordi han er vant til at være hos hende hver dag året rundt ? Det skal jo helst være en dejlig ting at blive passet en weekend en gang i mellem. 

Jeg er også selv tilhænger af dagpleje frem for vuggestue så på den plan forstår jeg dig fuldt ud men ville som sagt vælge en anden dagplejemor. 

Måske i skulle besøge både vuggestue og dagpleje og så vurderer gode og dårlige ting begge steder så i begge føler jeres mening bliver hørt ? 

Men var jeg dig ville jeg accepterer at manden ikke bryder sig om at din mor skal passe 

Anmeld Citér

14. juni 2016

migxher

Jeg ville da synes det var super skønt hvis min mor eller svigermor(hun har faktisk været men er det ikke mere) var dagplejemor og vores dreng således kunne blive passet hos hende (: Nu er jeg så hjemmegående, men det ville for mig være det absolut næstbedste. At mit barn blev passet af en vi begge kender og stoler på.
Klart at dit barn så vil blive tæt knyttet til hende, men det er der da intet skidt i, det er jo trods alt familie. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

migxher

Jeg vil langt hellere have familie som jeg stoler på og kender, til at passe mit guld, end en fremmede som jeg ikke kender, ikke ved hvordan er omkring børnene, hvilke værdier og normer den person har osv. 
Om ikke andet kan i jo altid finde en anden, hvis det viser sig at det ikke duer med din mor (: Men jeg synes da helt klart at i skal give det et forsøg. 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg forstår egentlig godt din mand, ikke lige hans argument, men ville selv have det mærkeligt hvis mkn datter skulle passes ved min egen mor eller ved svigermor. 

Afviser han også ideen med dagpleje hvis det er en anden dagplejemor? 

Hvad edet ved vuggestue du ikke kan  lide? 

Anmeld Citér

14. juni 2016

serinasmor

Jeg ville aldrig i vælge at min mor eller far (eller familie)  skulle være dagplejer for mine børn.. 

Forholdet mellem dagplejer,  børn  og forældre  skal helst være et professionelt forhold..  Dagplejer skal kunne give den samme pleje til alle hendes børn -  hvis den ene er familie vil dette barn let blive favoritiseret.  Der skal gælde de samme regler for alle børnene ...   Et forhold mellem barn og bedstemor er til gengæld en helt anden og speciel ting - en bedstemor må forkæle og have helt andre regler end mor og far..  Det forhold forhindrer du hvis du vælger at have ham i dagpleje hos din mor..  Det vil i mine øjne være synd for både barn og bedstemor at gå glip af det... Din mor risikerer også at de andre forældre mener hun favoritiserer barnebarnet uden hun gør det  - så det kan skade hendes omdømme og virksomhed

Når det så er sagt ved jeg ikke om i skal vælge dagpleje eller vuggestue  -  jeg tænker at din mor har noget insider viden oo tilbudene i jeres kommune -  jeg ville nok høre hende om hvad hun har fået fortalt om vuggestue og om der er en dagplejer hun kan anbefale

Anmeld Citér

14. juni 2016

Bshizzle

Forstår godt din mand ikke vil bruge din Mor som dagplejemor.. 

Ja, faktisk så ville jeg ikke selv sætte mit barn hjem til min Mor eller Svigermor hvis de var dagplejemor (samme mening har min mand) 

Simpelhen fordi jeg er sikker på vores forældre ville lave forskel hvis de fik et familie-barn.. Og det skal ikke ske! Men være på samme niveau som alle andre!. 

Ingen hemmelighed at jeg er tilhænger af Vuggestue (selvom begge mine børn har gået i privat dagpleje..) men jeg oplevede simpelhen for mange sygedage, og stod kl 6 om morgen og måtte finde pasning eller blive hjemme. (Bor langt væk fra familien). 

JO! Dagpleje kan være ok.. De har ik så mange børn at holde styr på, og børnene får mere opmærksomhed ved én person. 

Begge mine børn elskede deres dagplejemor  

Men der er altid for og imod VG og DP 

Anmeld Citér

14. juni 2016

Soonmom

Jeg synes umiddelbart også det er en rigtig dårlig ide at få passet ved din mor (lige som jeg også ville vælge en dagpleje fra der passede sine egne børn/børnebørn).
- Et er det er svært for hende ikke at lave forskelsbehandling, dit barn vil heller ikke kunne forstå hvornår mormor er mormor og hvornår mormor er dagpleje.

Kan I ikke gøre kompromis, og finde en stor privat dagpleje (altså hvor de er 2 til 10) (det ville være drømmesenaiet her, desværre er der ingen i vores område)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.