Anonym skriver:
Ja som overskriften siger er jeg kørt helt af sporet i forbindelse med det at være en bonusmor.
En titel jeg egentlig er ret stolt over at ha haft - har den endnu, men der er sket så meget de sidste 8 måneder - at jeg ikke har haft brug for den kasket.
Bor sammen med min kæreste i hans og hans børns hus, sammen med mine egne to børn. (7/7 ordning for alle børn) Vi har boet sammen i over to år, men her i efteråret valgte det ene bonus barn at hun ikke ville være hos os længere. Vi kunne ikke få en forklaring - hun sagde bare at hun savnede hendes mor. De sidste tre/fire måneder valgte så det andet bonusbarn at følge trop, og han kommer kun når der er udsigt til at vi skal lave noget sjovt.
Det ene barn har i sidste uge talt med en psykolog sammen med biomor - og her har hun fortalt at jeg og mine børn er grunden til at hun ikke længere vil være hos os.....
Fordi vi har taget hendes værelse, hun har fået mindre opmærksomhed mv.....
Da vi flyttede ind, delte hun værelse med hendes bror, fordi ingen af dem kunne lide at sove alene om natten..... Så vi har ikke taget noget fra hende - tværtimod har begge min kærestes børn, fået en del nye ting, som mine ikke fik!
Desværre har jeg reagerede ret voldsomt da jeg fik bekræftet mine anelser om, at JEG og mine børn var skylden - og har være ked og frustreret over den udmelding. Især da biomor og min kæreste drøfter mig igennem telefonen - hvilket er total upassende, når jeg ikke selv har mulighed for at beskytte mig eller mine børn. Min kæreste gør selvfølgelig - men jeg ved fra erfaring at biomor hader alt ved mig!
Skal lige siges, at jeg ikke er skyld i at de blev skilt - det skete mange år før jeg kom ind i billedet, og det var hendes eget valg. Hun er selv gift på ny og har fået to børn med hendes mand.
I min verden er der kun en løsning - det er at vi flytter igen, så kan de få deres familie tilbage. Jeg føler mig i den grad trådt på, især når jeg ved hvor meget hensyn jeg har taget til dem, så de netop ikke følte at vi tog deres hus og far fra dem.
Jeg har længe sagt til min kæreste, at der var noget galt med de udmeldinger hans datter kom med omkring mine børn. At hun var vred over at de skulle køres i skole sammen med dem, hvorfor jeg ikke kunne køre dem selv. Og hun har altid været efter min mindste, med at hvis hun ikke fik sin vilje ville hun sladre til sin far, og så ville han komme og skælde ud og smide i seng. Ja hun har været en rigtig tarvelig pige over for mig og mine, men jeg har ladet det pacere, for netop at vi skulle få det godt alle sammen. Det er bare slet ikke sket.
Og nu får jeg så af vide, at vi er skylden..... Kæft det er hårdt. Jeg har tudet lige siden - og desværre kan min kæreste slet ikke sætte sig ind i, hvorfor jeg er så ked af det.
Jeg har for kort tid siden, fået konstateret en depression - også på grund af bonus børn, min kæreste og børnenes mor - og dette her gr det bare ikke spor bedre.
I går valgte bonussønnen så at komme hjem - min kæreste blev ringet op ved 20 tiden, at han gerne ville hentes - så af sted med ham. Og fordi vi aldrig ser ham, så er der fest og farver når han kommer på besøg. Så alle børn kom alt for sent i seng, og i morges fik han lov til at spille playstation - hvilket de aldrig får lov til heller ikke i weekenderne.
Det er så hårdt, at se den forskelsbehandling der bliver gjort - og jeg har ikke ret til at ytre mig, medmindre jeg er klar til at få hældt en spand lort i hovedet.... Ja sådan er det desværre....
Åh undskyld dette rodet indlæg - skulle bare ha luft - TAK.
Her kommer så den lidt skrappere udgave fra bonusmoder med 16 års erfaring:
Kom ud af den *#+*%%^#**#* offerrolle, det gør ingen godt og slet ikke dig! Du har allerede solgt din sjæl, og nu skal du forlange den tilbage igen.
Du har haft et godt hjerte og gjort alt det, du følte var rigtigt, og det er trådt på og slæbt gennem rendestenen, og nu har du en ide om, at du skal lade manipulation og surhed ødelægge din nye familie? Ikke på vilkår!
Dine stedbørn skal føle ubetinget kærlighed, når I er sammen, de skal have en bestemt hånd (også fra din mand), og der er ingen forskel på, om man bor der en del af tiden eller hele tiden - og der er ingen ekstra goder, som man kan tilvælge uden at yde. Jeg er slet ikke i tvivl om, at stedbørnene bruger fraværet som straf og manipulation, men de skal ikke have noget ud af det, intet andet end kærlighed, når det så går op for dem, at der ikke skabes drama omkring situationen, så lægger stormen sig til et tåleligt niveau.
Først og fremmest er du og din mand dog nødt til at finde fælles fodfæste, det er ikke din kamp, det er jeres problemstilling, som I skal være fælles om at løse, og I dikterer reglerne, ikke børnene!!
Bliv, hvor du er, tag kampen op, dine børn bliver også straffet, hvis du rykker dem videre (igen).
Op med hovedet, min ven.....