Hvad sker der med min mave (+billede)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2016

Anonym trådstarter

sol_og_sommer_<3 skriver:

Det første jeg tænkte var også mælkeprodukter eller hvidt brød  skift det ud med mere frugt og grønt og fuldkorn 

Må være mælkeprodukter så, for spiser aldrig hvidt brød. Tak for svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2016

Jep89

Selvfølgelig kan der være det med kosten, men ellers vil jeg råde dig til at tjekke dine mavemuskler. Når man har været gravid/er gravid, så er det absolut NO GO at træne lige mavemuskler (herunder også planke). Det hedder rectus diastase og ses netop ved topmave. Google det og søg efter Kate MorsKrop.dk. Jeg er i gang med hendes online program nu og det batter bare !! Hvis du bor i Odense Kan du også smutte forbi hende  

Anmeld Citér

6. juni 2016

blomst84

Anonym skriver:

Sådan ser min mave ud, altid  Jeg er ikke gravid, selvom det ser sådan ud. Min mave har altid været oppustet, og jeg har vænnet mig til at gå og trække maven ind altid. Jeg er dog rigtig træt af det, og vil gerne finde ud af hvad der kan være galt.

Jeg har et bmi på 24, så er ikke overvægtig. Jeg træner meget, så er ret muskuløs også. Jeg spiser overvejende sundt, dog indimellem for meget sukker.

Min mave føles stor og spændt, og hvis jeg slapper af i maven har jeg faktisk svært ved at trække vejret helt ned i maven. Tror ikke jeg har irritabel tarm, da min afføring er okay. 

Jeg ville rigtig gerne til diætist, men som studerende og enlig til 3 børn kan jeg desværre ikke finde penge til det. 

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt, evt hvad jeg kan spise/ ikke spise for at mindske maven?

Sådan ser min mave ud hvis jeg spiser, ris, pasta, brød osv. Mælkeprodukter kan have samme symptom. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

sol_og_sommer_<3

Anonym skriver:

Må være mælkeprodukter så, for spiser aldrig hvidt brød. Tak for svar 

Selv tak 

hvis du mener det er mælk kan det være du skal testes for laktoseintolerance.

jeg er selvlaktoseintolerant, og det giver mig oppustet mave, dårlig mave, ond i maven, nogle gange opkast osv 

håber du kan bruge det 

Anmeld Citér

8. juni 2016

MorDk

Min mave bliver nemt oppustet og brød, pasta og sukker gør det værre!

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Sådan ser min mave ud, altid  Jeg er ikke gravid, selvom det ser sådan ud. Min mave har altid været oppustet, og jeg har vænnet mig til at gå og trække maven ind altid. Jeg er dog rigtig træt af det, og vil gerne finde ud af hvad der kan være galt.

Jeg har et bmi på 24, så er ikke overvægtig. Jeg træner meget, så er ret muskuløs også. Jeg spiser overvejende sundt, dog indimellem for meget sukker.

Min mave føles stor og spændt, og hvis jeg slapper af i maven har jeg faktisk svært ved at trække vejret helt ned i maven. Tror ikke jeg har irritabel tarm, da min afføring er okay. 

Jeg ville rigtig gerne til diætist, men som studerende og enlig til 3 børn kan jeg desværre ikke finde penge til det. 

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt, evt hvad jeg kan spise/ ikke spise for at mindske maven?

Jeg har aldrig været gravid og er det heller ikke.

Min mave er også oppustet. Jeg har prøvet noget natur medicin som har hjulpet lidt. Jeg ligner også en gravid hvis jeg får for stramt tøj på. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Skouboe

Jep89 skriver:

Selvfølgelig kan der være det med kosten, men ellers vil jeg råde dig til at tjekke dine mavemuskler. Når man har været gravid/er gravid, så er det absolut NO GO at træne lige mavemuskler (herunder også planke). Det hedder rectus diastase og ses netop ved topmave. Google det og søg efter Kate MorsKrop.dk. Jeg er i gang med hendes online program nu og det batter bare !! Hvis du bor i Odense Kan du også smutte forbi hende  

Min tanke var også rectus distase.

http://www.mavenogmig.dk/diastase-info/tjek-dig-selv/ 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Tystys14

Anonym skriver:

Uden pis, glutenallergi kan give stor og oppustet mave. Da jeg stoppede med gluten i en periode forsvandt min oppustethed.   

(Tænker det kunne være et forsøg værd, selv havde jeg rygrad som en regnorm og er hoppet tilbage på "gammel" kost...  Hvilket endnu engang har resulteret i oppustethed).  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.