Hvad sker der med min mave (+billede)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.173 visninger
27 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juni 2016

Anonym trådstarter

Sådan ser min mave ud, altid  Jeg er ikke gravid, selvom det ser sådan ud. Min mave har altid været oppustet, og jeg har vænnet mig til at gå og trække maven ind altid. Jeg er dog rigtig træt af det, og vil gerne finde ud af hvad der kan være galt.

Jeg har et bmi på 24, så er ikke overvægtig. Jeg træner meget, så er ret muskuløs også. Jeg spiser overvejende sundt, dog indimellem for meget sukker.

Min mave føles stor og spændt, og hvis jeg slapper af i maven har jeg faktisk svært ved at trække vejret helt ned i maven. Tror ikke jeg har irritabel tarm, da min afføring er okay. 

Jeg ville rigtig gerne til diætist, men som studerende og enlig til 3 børn kan jeg desværre ikke finde penge til det. 

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt, evt hvad jeg kan spise/ ikke spise for at mindske maven?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2016

EnGodMor

Anonym skriver:

Sådan ser min mave ud, altid  Jeg er ikke gravid, selvom det ser sådan ud. Min mave har altid været oppustet, og jeg har vænnet mig til at gå og trække maven ind altid. Jeg er dog rigtig træt af det, og vil gerne finde ud af hvad der kan være galt.

Jeg har et bmi på 24, så er ikke overvægtig. Jeg træner meget, så er ret muskuløs også. Jeg spiser overvejende sundt, dog indimellem for meget sukker.

Min mave føles stor og spændt, og hvis jeg slapper af i maven har jeg faktisk svært ved at trække vejret helt ned i maven. Tror ikke jeg har irritabel tarm, da min afføring er okay. 

Jeg ville rigtig gerne til diætist, men som studerende og enlig til 3 børn kan jeg desværre ikke finde penge til det. 

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt, evt hvad jeg kan spise/ ikke spise for at mindske maven?

Altså det der ligner præcist min mave, efter tre fødsler for mit vedkommende tænker jeg bare, at det er nok bare sådan det må se ud. 

Jeg går os og trækker maven ind det meste af tiden, og hvis jeg slapper af i maven, så buler mit mave faktisk meget mere ud end din

så ja, jeg er nok ikke til meget hjælp andet end at vi har ens maver

Anmeld Citér

5. juni 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Prøv dig frem og ae om det kan være mælkeprodukter eller måske kulhydrater der hør maven oppustet

Anmeld Citér

5. juni 2016

2peleo

Har haft præcis sammme mave problemer.

Mit wonder-drug var Husk- tabletter. (frøskaller). fås på apotek, føtex, matas osv. Og nu kører jeg på enten laktosefri mælke produkter eller soya produkter. Fantastisk.

Hvis du tør prøve det af. så kan jeg også helt klart anbefale blodtype diæten. Var selv skeptisk, da jeg aldrig har været til diæter. (vejer 54kg og kan spise jeg ved ikke hvad, uden der sker noget med vægten :/. Men det der slog mig, var at alle de ting, som var 'forbudte', det var ting jeg i forvejen ikke kunne li, eller spiste meget af. Tror kroppen er go til at vælge fra. den forsøger jeg at holde mig til. Hjælper ihvertfald på den irriterede mave/tarm.

Anmeld Citér

5. juni 2016

Newsence

Min mand har samme problem. Han producere for meget mavesyre og får nogle piller han tager forebyggende for det via lægen

Anmeld Citér

5. juni 2016

S*DD

Anonym skriver:

Drop mælk og hvidt brød. 

Og så træn de indre mave muskler. Det er dem som gør maven flad. Holder det hele inde. 

Anmeld Citér

6. juni 2016

B&J

Jeg ville gå til min læge og få hjælp det kan jo være noget du ikke kan tåle eller noget i sine tarme 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym

Nu er jeg tilfældigvis diætist 

Basis er, at du skal skære ned på Hvidt brød og pasta, og indtage en smule mindre mælkeprodukter. Det er typisk mælkesyren, som er hårdere for kroppen at komme af med - det har f.eks. Også en rigtig negativ reaktion på acne. Så mindre mælk, ost, fløde, osv. Derudover mere fuldkorn, som får kroppen til at arbejde, giver en bedre fordøjelse. Og husk træning, det er meget meget lidt som kan gøre det, evt. 5 minutters mavetræning dagligt 

meget af det vil højest sandsynligt være væske, som kommer af det hvide brød. Og væsken forsvinder meget hurtigt fra kroppen, når man ændre en smule i kosten. 

Lidt brød skader ikke, det skal jo være en langvarig process og resultat. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

sådan ser min mave ud hvis jeg spiser hvidtbrød. Pasta, kartofler eller noget andet med hurtige kuldyrater og stivelse i

Anmeld Citér

6. juni 2016

LLT.

Sådan ser ens mave ofte ud hvis man efter graviditet stadig lider af meget adskilte mavemuskler 

du kan evt læse mere på denne hjemmeside www.mavenogmig.dk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.