Meget skruk på trods af PB lige er startet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.697 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2016

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg vil bare gerne dele mine tanker omkring min skrukhed og utålmodighed på trods af at vi lige er startet på PB efter at have været sammen i næsten 3 år. Jeg håber der er andre der har det på samme måde, og måske nogle som kan give nogle råd til, hvordan man får tankerne over på noget andet.

Jeg har efterhånden været skruk i 5 måneder eller sådan, så det dejligt endelig at komme rigtigt i gang med PB med min drømmemand! Jeg stoppede på mine p-piller slut april og håbede jo så allerede jeg ville være gravid i første måned, men ak nej min mens. kom  Jeg var dybt ulykkelig og begyndte at tude over jeg ikke var gravid. Jeg ved godt vi lige er startet og det self. nok skal komme og jeg bare skal være tålmodig og glemme det lidt, men det altså meget nemmere sagt end gjort. Ud over det tager jeg mig selv i at kigge på babytøj- og udstyr hele tiden, har allerede nærmest planlagt hvordan børneværelset skal se ud og kan ikke lade være med at snakke om babyer, hvilket jo heller ikke er det mest hensigtsmæssige, da det jo ikke er meningen folk skal vide vi planlægger baby før jeg engang er 3 måneder henne og kender kønnet. Det gør det nok ikke nemmere at jeg er ledig og derfor har en del fritid, plus alle omkring mig self. får børn  Jeg har også altid været den der planlægger stort set alt ned til mindste detalje og var først meningen vi ville påbegynde PB når kæresten var færdiguddannet (er han til slut september) og jeg selv havde fået fast job. Jeg har dog været ledig ret længe nu, og nu besluttede vi altså at vi ikke ville vente længere, da man jo alligevel ikke kan vide, hvor længe der går før det reelt sker. Jeg synes det er sjovt som den skrukhed bare lige pludselig kommer ud af det blå, hvor jeg førhen tænkte "der er da længe til jeg skal ha børn"! Åhh jeg synes altså ventetiden er svær og hård, når jeg bare så inderligt ønsker at være gravid! Det også svært når man ikke rigtig føler man kan snakke med nogen om det udover kæresten self. Han vil ønsker self. også jeg bliver gravid, men han er jo ikke lige så skruk som mig og forstår nok ikke helt jeg ikke bare kan slippe tankerne og lade det ske når det sker.  Jeg håber det ikke kun er mig der har det sådan her. Hvordan holder i andre fokus i hverdagen, og ikke tænker på baby hele tiden?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2016

Liv_86

Jeg tror det er helt normalt. Jeg havde det også selv sådan. 

Men det er let normalt at der kan gå optil 1 år inden det lykkedes, selvom at det er træls og en ulidelig ventetid. 

Her blev jeg gravid i 5 cyklus og synes det var noget langsommeligt. Men jeg synes det hjalp da jeg begyndte at beskæftige mg med noget andet. Begyndte at gå op i min træning igen og havde travlt på job. Lavede heller ikke noget de første måneder, så der talte jeg bare dage til testdag. 

Så et godt råd kunne være at få en hobby. Og det skal nok komme før eller siden

Anmeld Citér

5. juni 2016

Maalene

Åhh, det kunne være mig, som havde lavet det indlæg  

Man ønsker bare så brændende at blive gravid - og selvom man godt ved, at man skal lade være med at tænke på det, så er det dælen dyt'me svært  

Jeg har desværre ikke nogen gode råd, da jeg selv er i helt samme båd som dig - men vil ihvertfald krydse fingre for, at det snart lykkes dig  

Anmeld Citér

5. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg tror det er helt normalt. Jeg havde det også selv sådan. 

Men det er let normalt at der kan gå optil 1 år inden det lykkedes, selvom at det er træls og en ulidelig ventetid. 

Her blev jeg gravid i 5 cyklus og synes det var noget langsommeligt. Men jeg synes det hjalp da jeg begyndte at beskæftige mg med noget andet. Begyndte at gå op i min træning igen og havde travlt på job. Lavede heller ikke noget de første måneder, så der talte jeg bare dage til testdag. 

Så et godt råd kunne være at få en hobby. Og det skal nok komme før eller siden

Åhh jeg håber virkelig ik der går et helt år 

Jeg har nu både en sport jeg dyrker på konkurrenceplan og træning ved siden af, dog synes jeg ikke det tager mit fokus væk fra baby i hvert fald ikke nok.. 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Åhh, det kunne være mig, som havde lavet det indlæg  

Man ønsker bare så brændende at blive gravid - og selvom man godt ved, at man skal lade være med at tænke på det, så er det dælen dyt'me svært  

Jeg har desværre ikke nogen gode råd, da jeg selv er i helt samme båd som dig - men vil ihvertfald krydse fingre for, at det snart lykkes dig  

Hvor er det dejligt at høre er er andre der er lige så skrukke som mig ja det bare ikke nemt når folk sigerman skal slappe af og tænke på noget andet  er du ligeså slem som mig, atil du også kigger på babyting osv.? Hehe

Hvor længe har i forsøgt? Du har heldigvis et dejligt barn du kan give masser af omsorg og kærlighed 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Maalene

Anonym skriver:

Hvor er det dejligt at høre er er andre der er lige så skrukke som mig ja det bare ikke nemt når folk sigerman skal slappe af og tænke på noget andet  er du ligeså slem som mig, atil du også kigger på babyting osv.? Hehe

Hvor længe har i forsøgt? Du har heldigvis et dejligt barn du kan give masser af omsorg og kærlighed 

Altid rart at vide, at man ikke er alene om det i det mindste

Jahh, i perioder kan jeg godt få et "flip" og kigge på barnevogne, tøj osv - men hvor er det bare svært at lade være 

Jamen vi har også prøvet en måned ligesom jer, fik dog mens i går, så nu må vi på den igen  Og ja, mange har prøvet MEGET længere tid, det er jo ingenting 1 måned - men det ændrer ikke på, at det er noget man virkelig ønsker inderligt 

Og ja - er lykkelig for min lille mus, hun er det bedste i hele verden, hun er 4 1/2 og snakker ikke om andet, end at hun ønsker en lillebror eller lillesøster, så hun gør ikke skrukheden mindre  

Bruger i ÆL-test eller noget for at øge chancen, eller lader i det bare gå "naturens gang"?

Anmeld Citér

5. juni 2016

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Altid rart at vide, at man ikke er alene om det i det mindste

Jahh, i perioder kan jeg godt få et "flip" og kigge på barnevogne, tøj osv - men hvor er det bare svært at lade være 

Jamen vi har også prøvet en måned ligesom jer, fik dog mens i går, så nu må vi på den igen  Og ja, mange har prøvet MEGET længere tid, det er jo ingenting 1 måned - men det ændrer ikke på, at det er noget man virkelig ønsker inderligt 

Og ja - er lykkelig for min lille mus, hun er det bedste i hele verden, hun er 4 1/2 og snakker ikke om andet, end at hun ønsker en lillebror eller lillesøster, så hun gør ikke skrukheden mindre  

Bruger i ÆL-test eller noget for at øge chancen, eller lader i det bare gå "naturens gang"?

Det er det bestemt  ja man får nemlig lidt dårlig samvittighed når man så tænker på dem der har prøvet i lang tid og det ikke er lykkedes for og så kommet vi her og "brokker" os over at vi ikke er gravid endnu efter et Forsøg 

Nåååh hvor sødt. Det da dejligt hun også gerne vil det, men ja det hjælper nok ikke ligefrem 

Vi bruger ÆL test, da jeg ikke kan lade være og self. Gerne vil gøre alt for at øge chancerne hehe. Gør i? Håber på vi bliver det denne måned men tvivler dog da jeg ska til budapest onsdag-søndag i næste uge uden kæresten lige der hvor jeg nok får ÆL   tester dog imorgen og håber den har rykket sig lidt frem  

Anmeld Citér

5. juni 2016

Maalene

Anonym skriver:

Det er det bestemt  ja man får nemlig lidt dårlig samvittighed når man så tænker på dem der har prøvet i lang tid og det ikke er lykkedes for og så kommet vi her og "brokker" os over at vi ikke er gravid endnu efter et Forsøg 

Nåååh hvor sødt. Det da dejligt hun også gerne vil det, men ja det hjælper nok ikke ligefrem 

Vi bruger ÆL test, da jeg ikke kan lade være og self. Gerne vil gøre alt for at øge chancerne hehe. Gør i? Håber på vi bliver det denne måned men tvivler dog da jeg ska til budapest onsdag-søndag i næste uge uden kæresten lige der hvor jeg nok får ÆL   tester dog imorgen og håber den har rykket sig lidt frem  

Jahh, føler virkelig med dem, som kæmper i flere år - kan slet ikke sætte mig ind i, hvor hårdt det må være 

Jahh, kun dejligt at hun er med på idéen 

Vi bruger ikke ÆL test (endnu), da min mens er regelmæssig og jeg kan oftest mærke, når jeg har ÆL - men kan godt være jeg begynder, hvis projekt baby trækker ud

Åhh, hvor typisk altså - du må hoppe på ham lige inden du skal afsted så, har hørt de små "filurer" kan overleve op til 5 dage, så det kan være der er en chance 

Anmeld Citér

5. juni 2016

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Jahh, føler virkelig med dem, som kæmper i flere år - kan slet ikke sætte mig ind i, hvor hårdt det må være 

Jahh, kun dejligt at hun er med på idéen 

Vi bruger ikke ÆL test (endnu), da min mens er regelmæssig og jeg kan oftest mærke, når jeg har ÆL - men kan godt være jeg begynder, hvis projekt baby trækker ud

Åhh, hvor typisk altså - du må hoppe på ham lige inden du skal afsted så, har hørt de små "filurer" kan overleve op til 5 dage, så det kan være der er en chance 

Ja 

Hvor hurtigt gik det for jer med jeres første barn? ☺

Jeg troede faktisk jeg var gravid, da jeg havde kvalme, træthed, ømme bryster og ondt i det nederste af maven ugen efter min ægløsning,  men det har nok bare været ægløsningen der har gjort det el min krop der er ved at komme af med hormonerne fra p-pillerne. Jeg burde vel heller ikke ku mærke noget så tidligt.. 

Planen er også at have gang i lagnerne en masse de næste par dage og håbe der kan lykkedes alligevel 

Anmeld Citér

6. juni 2016

Maalene

Anonym skriver:

Ja 

Hvor hurtigt gik det for jer med jeres første barn? ☺

Jeg troede faktisk jeg var gravid, da jeg havde kvalme, træthed, ømme bryster og ondt i det nederste af maven ugen efter min ægløsning,  men det har nok bare været ægløsningen der har gjort det el min krop der er ved at komme af med hormonerne fra p-pillerne. Jeg burde vel heller ikke ku mærke noget så tidligt.. 

Planen er også at have gang i lagnerne en masse de næste par dage og håbe der kan lykkedes alligevel 

Min datters far og jeg gik fra hinanden, da hun var 15 mdr, så jeg er lidt spændt på, hvor lang tid det kommer til at tage denne gang Men med min datter blev jeg gravid i 2. hug (endte så i en MA), og så blev jeg gravid igen 3 mdr efter - så det kan jeg jo bestemt ikke klage over

Det kan jo nemt være, at du har haft et befrugtet æg, men at det så ikke har sat sig fast - det kan forklare symptomerne  Synes også jeg havde flere symptomer, men tror nu mere det var psykisk 

Hvornår forventer du mens igen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.