Har I prøvet noget lignende?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2016

LBK

SnabelA skriver:

Min søn på 3 år er lige startet i børnehave. 

Da jeg hentede ham, havde de givet ham ble på uden at sige noget til mig om morgenen. Jeg havde den første dag han startede sagt, at han havde været renlig siden han var halvandet. Jeg spurgte så en af pædagogerne samme eftermiddag,hvordan det kunne være. Hun sagde at de simpelthen ikke har tid og overskud til at hjælpe de helt små. De ville først hjælpe når de kom på stuen for de større børn (4+). Jeg sagde til hende at han sagtens selv kan gå på toilettet nu. Hun sagde så ikke så meget andet til det, og jeg gik hjem i forventning om at det ikke skulle ske igen. Dagen efter henter jeg en meget trist dreng. Jeg spurgte hvad der er galt, og han kiggede mig meget ulykkeligt i øjnene og sagde:de siger jeg må ikke gå på toilet mor! De siger jeg er lille!

Jeg tog så fat i en anden pædagog, og hun hvæsede bare ad mig med ordene: jamen vi kan jo ikke gå fra de andre børn bare fordi DIT barn skal på toilettet! 

Er der virkelig ikke andre forældre som ville reagere på at deres børn pludselig ikke må gå på toilettet?! Jeg synes fandme det er noget mærkeligt noget. Med de andre børn jeg har, måtte de slet ikke starte i børnehave hvis de ikke var blevet renlige, så jeg kan slet ikke forstå det.. 

Min datter blev renlig en måned efter hun startede i børnehave. Og jeg har aldrig haft problemer.

hun går ind og tisser og når hun kalder kommer der en voksen og hjælper hende hvis hun ikke lige kan klare det selv.

jeg ville i dit sted allerede nu tage fat i lederen og hvis heller ikke hun vil gribe ind så må man videre i systemet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

B&J

SnabelA skriver:

Det synes jeg nu heller ikke det er havde også tænkt på det, men han er først lige startet der.

Ja og du skal gribe ind din dreng er så selvstændig så skal han ikke blive bange for at skulle gå på wc. Niks det må han bare ikke være så ender det jo med han har ble længe og det vil da være syn når han kan uden ble

Anmeld Citér

25. maj 2016

bøllen

Min søn på 3 år er lige startet i børnehave. 

Da jeg hentede ham, havde de givet ham ble på uden at sige noget til mig om morgenen. Jeg havde den første dag han startede sagt, at han havde været renlig siden han var halvandet. Jeg spurgte så en af pædagogerne samme eftermiddag,hvordan det kunne være. Hun sagde at de simpelthen ikke har tid og overskud til at hjælpe de helt små. De ville først hjælpe når de kom på stuen for de større børn (4+). Jeg sagde til hende at han sagtens selv kan gå på toilettet nu. Hun sagde så ikke så meget andet til det, og jeg gik hjem i forventning om at det ikke skulle ske igen. Dagen efter henter jeg en meget trist dreng. Jeg spurgte hvad der er galt, og han kiggede mig meget ulykkeligt i øjnene og sagde:de siger jeg må ikke gå på toilet mor! De siger jeg er lille!

Jeg tog så fat i en anden pædagog, og hun hvæsede bare ad mig med ordene: jamen vi kan jo ikke gå fra de andre børn bare fordi DIT barn skal på toilettet! 

Er der virkelig ikke andre forældre som ville reagere på at deres børn pludselig ikke må gå på toilettet?! Jeg synes fandme det er noget mærkeligt noget. Med de andre børn jeg har, måtte de slet ikke starte i børnehave hvis de ikke var blevet renlige, så jeg kan slet ikke forstå det.. 

Må indrømme jeg var blevet ( meget ) sur over denne besked . De skal ski da hjælpe , og ikke bare putte en ble på et barn som har været renlig længe. Så synd 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det ville jeg ikke acceptere. 

Min datter smed bleen da hun lige var fyldt 2 år. Hun brød sig dog ikke om at tisse på vuggestuerne stue toilet hvor andre blev skiftet samtidig. Det var intet problem. En pædagog gik bare med hende hen på deres toilet indtil hun hurtig lærte at bruge de andre selv

jeg har altid oplevet stor opbakning fra pædagoger da selvhjulpne børn også hjælper dem. 

Jeg er klar over normeringen er dårligere i børnehaven men hvis du ellers er glad for institutionen ville jeg gå til lederen og videre derfra hvis det ikke hjælper ellers ville jeg skifte. 

Prøv evt at snakke med nogle andre forældre. Din søn kan da langt fra være den eneste renlige tre årige. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

NogL

Nej, hvor bliver jeg bare gal over at læse det her. Sikke nogle holdninger og udtalelser de pædagoger kommer med! Hvad bilder de sig ind? De tager din drengs stolthed og selvstændighed fra ham. Det er overhovedet ikke okay, og jeg ville, ligesom de andre damer skriver, gå til lederen med det samme og banke i bordet. 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Soonmom

Medmindre han er uheld konstant,  vil jeg mene det er under al kritik (og ikke noget jeg/steder jeg har været som pædagog har praktiseret) 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Bombo

Soonmom skriver:

Medmindre han er uheld konstant,  vil jeg mene det er under al kritik (og ikke noget jeg/steder jeg har været som pædagog har praktiseret) 

Han har gjort det hele selv uden et eneste uheld i et år nu :/

Anmeld Citér

25. maj 2016

Bombo

KamillaA skriver:

Nej, hvor bliver jeg bare gal over at læse det her. Sikke nogle holdninger og udtalelser de pædagoger kommer med! Hvad bilder de sig ind? De tager din drengs stolthed og selvstændighed fra ham. Det er overhovedet ikke okay, og jeg ville, ligesom de andre damer skriver, gå til lederen med det samme og banke i bordet. 

Jeg plejer heller ikke at holde mig tilbage med at banke i bordet, men jeg ville lige holde lav profil når han lige er startet, og min dreng stod lige ved siden af. 

Men når jeg henter ham om et kvarter skal jeg ind til l lederen inden jeg henter ham. Der holder jeg ikke mund 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Mynewlife

Som de andre var jeg godt nok blevet sur  

Du må give en update, når du har snakket med lederen 

Anmeld Citér

25. maj 2016

MetteT

Kom gerne med en update på den her..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.