Har I prøvet noget lignende?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.710 visninger
28 svar
58 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2016

Bombo

Min søn på 3 år er lige startet i børnehave. 

Da jeg hentede ham, havde de givet ham ble på uden at sige noget til mig om morgenen. Jeg havde den første dag han startede sagt, at han havde været renlig siden han var halvandet. Jeg spurgte så en af pædagogerne samme eftermiddag,hvordan det kunne være. Hun sagde at de simpelthen ikke har tid og overskud til at hjælpe de helt små. De ville først hjælpe når de kom på stuen for de større børn (4+). Jeg sagde til hende at han sagtens selv kan gå på toilettet nu. Hun sagde så ikke så meget andet til det, og jeg gik hjem i forventning om at det ikke skulle ske igen. Dagen efter henter jeg en meget trist dreng. Jeg spurgte hvad der er galt, og han kiggede mig meget ulykkeligt i øjnene og sagde:de siger jeg må ikke gå på toilet mor! De siger jeg er lille!

Jeg tog så fat i en anden pædagog, og hun hvæsede bare ad mig med ordene: jamen vi kan jo ikke gå fra de andre børn bare fordi DIT barn skal på toilettet! 

Er der virkelig ikke andre forældre som ville reagere på at deres børn pludselig ikke må gå på toilettet?! Jeg synes fandme det er noget mærkeligt noget. Med de andre børn jeg har, måtte de slet ikke starte i børnehave hvis de ikke var blevet renlige, så jeg kan slet ikke forstå det.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

B&J

Hold da op jeg havde gået til deres leder, og hvis de ikke ville tage hensyn, ja,en så ville jeg skifte børnehave. For de lyder ikke særlige pædagogiske. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

striber

Det kan ikke være rigtigt! Gå til lederen! Selvfølgelig skal din dreng have lov at gå på toilettet. Og HVIS han skulle have hjælp, skulle de saftsuseme da også hjælpe ham! 

Vh en pædagog (dog i vuggestue)

Anmeld Citér

24. maj 2016

Liv_86

Jeg ville godt nok blive gal

de skal da ikke tage renligheden fra dit barn, barefordi de ikke har tid. 

Det må de jo så bare tage sig tid til. Jeg ville klage! Og det ville jeg gøre klart overfor pædagogerne

Anmeld Citér

24. maj 2016

Mortilah

B&J skriver:

Hold da op jeg havde gået til deres leder, og hvis de ikke ville tage hensyn, ja,en så ville jeg skifte børnehave. For de lyder ikke særlige pædagogiske. 

Jeg er 100% enig! 

Det er dybt grotesk. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Bombo

B&J skriver:

Det synes jeg nu heller ikke det er havde også tænkt på det, men han er først lige startet der.

Anmeld Citér

24. maj 2016

Bak

SnabelA skriver:

Min søn på 3 år er lige startet i børnehave. 

Da jeg hentede ham, havde de givet ham ble på uden at sige noget til mig om morgenen. Jeg havde den første dag han startede sagt, at han havde været renlig siden han var halvandet. Jeg spurgte så en af pædagogerne samme eftermiddag,hvordan det kunne være. Hun sagde at de simpelthen ikke har tid og overskud til at hjælpe de helt små. De ville først hjælpe når de kom på stuen for de større børn (4+). Jeg sagde til hende at han sagtens selv kan gå på toilettet nu. Hun sagde så ikke så meget andet til det, og jeg gik hjem i forventning om at det ikke skulle ske igen. Dagen efter henter jeg en meget trist dreng. Jeg spurgte hvad der er galt, og han kiggede mig meget ulykkeligt i øjnene og sagde:de siger jeg må ikke gå på toilet mor! De siger jeg er lille!

Jeg tog så fat i en anden pædagog, og hun hvæsede bare ad mig med ordene: jamen vi kan jo ikke gå fra de andre børn bare fordi DIT barn skal på toilettet! 

Er der virkelig ikke andre forældre som ville reagere på at deres børn pludselig ikke må gå på toilettet?! Jeg synes fandme det er noget mærkeligt noget. Med de andre børn jeg har, måtte de slet ikke starte i børnehave hvis de ikke var blevet renlige, så jeg kan slet ikke forstå det.. 

Der lyder fuldstændig grotesk! Jeg var blevet rasende. Du er i din fulde ret til at gå til lederen med det. Det kan da ikke være rigtigt, at de skal give ham ble på, når han er renlig!

Anmeld Citér

24. maj 2016

Bombo

Liv_86 skriver:

Jeg ville godt nok blive gal

de skal da ikke tage renligheden fra dit barn, barefordi de ikke har tid. 

Det må de jo så bare tage sig tid til. Jeg ville klage! Og det ville jeg gøre klart overfor pædagogerne

Netop, og jeg sagde også til dem at nu hvor rebligheden gik så let dengsng, ville jeg ikke starte forfra igen om et år, for i den alder vil det være sværere. Så sagde hun bare at det ikke er normalt at de bliver renlige før de er 4.. Men jeg har aldrig selv set børn i den alder med ble :/ 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Liv_86

SnabelA skriver:

Netop, og jeg sagde også til dem at nu hvor rebligheden gik så let dengsng, ville jeg ikke starte forfra igen om et år, for i den alder vil det være sværere. Så sagde hun bare at det ikke er normalt at de bliver renlige før de er 4.. Men jeg har aldrig selv set børn i den alder med ble :/ 

Hmm det var da en mærkelig udtalelse hun kom med. 

Min datter blev renlig som 2 årig og det kunne de da også finde ud af i vuggestuen. 

Har du prøvet at sige til dem at de godt kunne finde ud af det i vuggestuen? Så kan du jo evt samtidig spørge om de har flere kompetencer i en vuggestue end de har...

Anmeld Citér

24. maj 2016

Bombo

Liv_86 skriver:

Hmm det var da en mærkelig udtalelse hun kom med. 

Min datter blev renlig som 2 årig og det kunne de da også finde ud af i vuggestuen. 

Har du prøvet at sige til dem at de godt kunne finde ud af det i vuggestuen? Så kan du jo evt samtidig spørge om de har flere kompetencer i en vuggestue end de har...

Jeg forklarede stille og roligt at han har været renlig siden han var halvandet, og siden for Ca. et halvt år siden, har han selv kunne gå på toilet, skylle ud og vaske hænder. Så sagde hun bare at her i børnehaven er det altså ikke acceptabelt både fordi de er for små, og det grisser.. Men jeg tror jeg finder et andet sted. Må bare lidt tidligere op om morgenen for at køre ham af sted. Bare han har det godt og kan være sig selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.