Vi vil så gerne giftes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2016

Augustmama

Generelt er der jo ikke så meget at diskutere? 

Ja i vil gerne giftes, men har ikke råd til at bo hver for sig og være gift? 

Ergo må i jo vente med at blive gift til i bor sammen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Augustmama skriver:

Betaler din kæreste/ far til dit barn børnepenge til dig hver månede. ? 

Ja det gør han

Anmeld Citér

23. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Okay så alle dem som har børn med deres eks, de er ikke enlige forsørgere fordi de har barn med en som de ikke bor sammen med.. Ergo er ingen enlige forsørgere fordi det kræver en mand og en kvinde at lave et barn

i er sku for latterlige jer der siger at jeg ikke er enlig forsørger fordi jeg har barn med min kæreste som jeg ik bor sammen med

Du vil gerne opfattes som enlig på lige fod med fraskilte og ekskærester - og samtidig ønsker du at gifte dig med din kæreste. Kan du slet ikke forstå, det virker meget selvmodsigende? 

Jeg ved ikke, hvordan systemet fungerer, men det går over min forstand, hvordan du kan definere dig som enlig, mens du har romantiske drømme om bryllup med dit barns far. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Xolia

Hele problematikken med om man er enlig er meget svær, for hvor ligger grænsen. Grænsen sidder jeg dagligt at vurderer i mit arbejde og den er svær.

Nogle familier vælger at "bo hver for sig", fordi der bopælskrav i den lille andelsbolig. 

Nogle vælger at arbejde i hver sin ende af landet / verden, men man er altid sammen når man har fri = man er ikke nødvendigvis enlig.

Nogle kan ikke bo sammen pga. stramme udlændingeregler og søger gang på gang familiesammenføring = man er ikke enlig.

Ens mand bliver alvorligt syg og flytter på plejehjem, men man er stadig et par = man er ikke enlig.

Jeg kunne blive ved med eksempler som både er uretfærdige og groteske men lov er lov og det skal ikke være andres (dig mig og din nabo = skatteborgernes) problem at I ikke kan overholde reglerne. 

Og som jeg har skrevet før, så undersøg hvad I kan få som samboende/gifte for der er også stadig mulighed for hjælp.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Flødebollen

Ja det gør han

Hvis i er kærester, hvorfor betaler han så børnepenge? Hvis min kæreste og jeg flyttede i hver vores bolig og jeg fik børnepenge fra ham, opfattes det altså som tilskud fra eks til eks. Ikke kæreste til kæreste. Din problematik er desværre stillet op med rene økonomiske briller, og det er dét, der tricker de fleste. Hvis man er kærester og overvejer at blive gift, er man ikke enlig og har dermed ikke krav på tilskud beregnet til enlige

Anmeld Citér

23. maj 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Ja det gør han

Men du er heller ikke nødvendigvis enlig blot fordi du og din ægtefælle/kæreste har valgt ikke at have samme folkeregisteradresse, hvis I stadig regner jer selv for at være et par...

Taget fra kommunens hjemmeside 

Anmeld Citér

23. maj 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min kæreste og jeg var også begge studerende da vi fik den første. Synes egentlig godt man kan leve for det. Vi havde da også til tivoliture, zoo, restaurant besøg osv. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

lineog4

Ved det ikke der er sikkert en masse forklaringer, og i oplever I gør det helt lovligt. Men for mig er det sgu lidt la la, når man er kærester, planlægger et barn og i den planlægning er der økonomisk medtænkt at det kan lade sig gøre fordi den ene kan stå som enlig forsørger og modtage diverse tilskud fra staten. 

Vi har alle lov til forskellige familiekonstellationer, man kan vælge at bo hver for sig, en arbejder i Tyskland, man bor sammen et halvt år af gangen og ja kun fantasien sætter grænser, men at man beregner det ud fra vi kan have denne familiekonstellation og leve som vi ønsker det eller kan fordi vi lader bare som om jeg er enlig. Hvis I er sammen 3-4 dage om ugen, er forelskede og vil giftes så er I ikke enlige i min bog. Sidste år så børnene og jeg min mand mindre og jeg var da ikke enlig fordi jeg "kun" så ham 3 dage ud af 14. Er nok bare gammeldags og utrolig naiv, men for mig er det ikke nødvendigvis snyd, men i hvertfald at beregne sig på systemet og ikke selv tage ansvar for ens valg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.