ESV skriver:
Men du skriver direkte at i ikke har råd og lister op om hvor meget i mister hvis i gør så hvad er det folk har misforstået? Det virker ærlig talt som om du nu finder på noget fordi du ikke har fået den sympati du måske havde håbet på!
Nu er systemet skruet sammen for at passe de flæste situationer, men det betyder jo ikke at det passer alle situationer.
Det TS skriver er at hun p.t. får X kr (lovligt) og at hun ved at blive gift vil få Y kr (også lovligt) og at X er væsentligt større end Y.
Så er her en masse kommentarer om at hun ikke (lovligt)kan få færre penger end i sin nuværende situation. Men ingen af os kender jo detaljerne i hendes situation. Det gør hendes kommune, som siger alt er som det skal.
Jeg er enig i at det ikke er logisk (eller moralsk rigtig) at giftemål skal betyde noget når alle andre parametre er uændrede. Men hverken jeg eller nogen anden her ved nok til at sige om det er den nuværende situation eller situationen efter et evt giftemål som er den moralsk optimale. For alt vi ved kan TS's mand bo i Guatemala.
Til TS: Jeg ville ikke lege med hverken loven eller økonomien, men snarere bare spare til et drømmebryllup som i kan have når i flytter sammen.
Anmeld
Citér