Vi vil så gerne giftes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2016

ESV

Anonym skriver:

Hey

jeg har lige brug for at komme af med frustration uden hates

min kæreste og jeg vil meget gerne giftes men af personlige grunde kan vi ikke få samme adresse endnu.. Dvs. at gifter vi os, så mister jeg penge.. Vi er begge studerende (med mig på barsel også) og har så vi liiiiige kan klare os.. Så hvis vi gifter os, så mister jeg ordinært og ekstra ordinært børnetilskud + min dobbelt SU-takst.. Og det ville gøre at vi ikke kan klare os hvis vi blev gift

det ville ellers ha været romantisk at blive gift den dag vores baby skal døbes

jeg ved at i vil sige at penge ikke er alt, men man skal sku også kunne klare sig

øv øv øv for en situation

Men du skriver direkte at i ikke har råd og lister op om hvor meget i mister hvis i gør så hvad er det folk har misforstået? Det virker ærlig talt som om du nu finder på noget fordi du ikke har fået den sympati du måske havde håbet på! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

snuskesmor

ESV skriver:

Men du skriver direkte at i ikke har råd og lister op om hvor meget i mister hvis i gør så hvad er det folk har misforstået? Det virker ærlig talt som om du nu finder på noget fordi du ikke har fået den sympati du måske havde håbet på! 

Nu er systemet skruet sammen for at passe de flæste situationer, men det betyder jo ikke at det passer alle situationer.

Det TS skriver er at hun p.t. får X kr (lovligt) og at hun ved at blive gift vil få Y kr (også lovligt) og at X er væsentligt større end Y.

Så er her en masse kommentarer om at hun ikke (lovligt)kan få færre penger end i sin nuværende situation. Men ingen af os kender jo detaljerne i hendes situation. Det gør hendes kommune, som siger alt er som det skal. 

Jeg er enig i at det ikke er logisk (eller moralsk rigtig) at giftemål skal betyde noget når alle andre parametre er uændrede. Men hverken jeg eller nogen anden her ved nok til at sige om det er den nuværende situation eller situationen efter et evt giftemål som er den moralsk optimale. For alt vi ved kan TS's mand bo i Guatemala.

Til TS: Jeg ville ikke lege med hverken loven eller økonomien, men snarere bare spare til et drømmebryllup som i kan have når i flytter sammen.

Anmeld Citér

23. maj 2016

B16

Når man går og overvejer at blive gift er man ikke enlig - hvordan man end forsøger at forklare sig ud af den og kun ses et vis antal gange for at kunne sige til kommunen at man overholder reglerne...

Ts har fået et barn med en fyr hun betegner som sin kæreste og som hun vil giftes med = ikke enlig forsøger, end of story.

Bliv fornærmet og snak grimt alt det du vil - du snyder stadig 

Anmeld Citér

23. maj 2016

MorTil3+

Xolia skriver:

Jeg er ked af at sige det, men adressen har intet at sige = lige pt begår I socialt bedrageri. 

Hilsen kunderådgiveren i UDK familieydelser. 

Da ikke hvis de ikke bor sammen og ikke er mere sammen end man nu må  ifølge reglerne. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

MorTil3+

B16 skriver:

Når man går og overvejer at blive gift er man ikke enlig - hvordan man end forsøger at forklare sig ud af den og kun ses et vis antal gange for at kunne sige til kommunen at man overholder reglerne...

Ts har fået et barn med en fyr hun betegner som sin kæreste og som hun vil giftes med = ikke enlig forsøger, end of story.

Bliv fornærmet og snak grimt alt det du vil - du snyder stadig 

Man snyder altså ikke hvis man opholder sig mere hver for sig end sammen og så er det ligegyldigt om man er kærester, har børn eller ej. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Xolia

Anonym skriver:

Nej det gør vi ikke når vi opholder os på hver vores adresse og kun er sammen 3-4 gange om ugen og sover sammen 1-2 gange om ugen.. Så den skal du sku ikke køre af på os når du ik ved bedre

Som du skriver i første indlæg kan det ikke tolkes anderledes. Du ville få afslag fra mig og de kolleger du er blevet samtaleemne om i dag.

Mit råd er at finde alle fakta omkring hvad I ville kunne få som samboende og i øvrigt ringe til UDK og fortælle hvorfor I ikke kan bo sammen. Så kan vi bedre vurdere din sag da lovgivningen er grå og ikke sort / hvid = hver sag har sin krølle.

Tro mig, jeg har selv stået som enlig mor og om hvornår er jeg enlig eller ej... og problemet i forhold til økonomi. 

Det ændrer dog ikke på at det i groveste tilfælde er strafbart at begå socialt bedrageri - men som regel nøjes vi med at kræve uberettigede ydelser retur.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Xolia

MorTil3+ skriver:

Man snyder altså ikke hvis man opholder sig mere hver for sig end sammen og så er det ligegyldigt om man er kærester, har børn eller ej. 

Ikke helt korrekt. Der er meget mere end antal overnatninger i en reelt enlig vurdering! !!!

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Okay så alle dem som har børn med deres eks, de er ikke enlige forsørgere fordi de har barn med en som de ikke bor sammen med.. Ergo er ingen enlige forsørgere fordi det kræver en mand og en kvinde at lave et barn

i er sku for latterlige jer der siger at jeg ikke er enlig forsørger fordi jeg har barn med min kæreste som jeg ik bor sammen med

Anmeld Citér

23. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Okay så alle dem som har børn med deres eks, de er ikke enlige forsørgere fordi de har barn med en som de ikke bor sammen med.. Ergo er ingen enlige forsørgere fordi det kræver en mand og en kvinde at lave et barn

i er sku for latterlige jer der siger at jeg ikke er enlig forsørger fordi jeg har barn med min kæreste som jeg ik bor sammen med

Det kan ikke helt sammenlignes. 

Du er ikke enlig da du ikke er single. Du har en kæreste der bidrager til husholdningen i form af madlavning, indkøb osv. På den måde er du ikke enlig. MEN du siger st kommunen kender til jeres situation. Så de ved jo at du ikke er enlig og alligevel får du dine ekstra ydelser ergo mener jeg personligt ikke du gør noget forkert. 

Det er kommunen der fejler hvis der skulle være noget ville jeg mene 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Augustmama

Anonym skriver:

Betaler din kæreste/ far til dit barn børnepenge til dig hver månede. ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.