Vi vil så gerne giftes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
tossen93 skriver:

Hvis i begge er på SU, og det er jeres fælles barn, kan i .så ikke begge få forsøger SU ved at bo sammen? Det er ikke dobbelt SU, men den ligger vidst på en 8000 i måneden, og hvis i begge får så er det jo mere end din dobbelt SU. Og det er uden SU lån.

(Nogen der har mere forstand på dettee, da jeg ikke er sikker ?)

Hvis det ikke er nok at leve for, så har i sat jer for dyrt. 

Vi har barn og får 10.000 tilsammen hver måned. Vi klare os super, og vi skal på ferie nu her. Det er ikke altid nemt at få til at hænge sammen, men nogen gange handler det om priotering. 

Det er helt korrekt. De ville begge få en forhøjet sats da de begge er studerende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

Anonym trådstarter

B16 skriver:

Nu får du så alligevel lidt "hate" om du ønsker det eller ej.

Det du har gang i, lyder mistænkeligt meget som socialt bedrageri... Og hvis jeg har forstået dig korrekt at I ikke bor sammen for at kunne malke systemet for støtte til enelig forsørgere, som du tydeligvis ikke er - burde du fandeme skamme dig!!! Føj!! 

Det gør jeg sku ikke.. Det er ikke derfor at vi ikke har samme adresse.. Jeg er ik en snyder.. Vi flytter sku sammen lige så snart vi kan.. Men grunden kommer sku ikke andre ved

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Jeg er ked af at sige det, men adressen har intet at sige = lige pt begår I socialt bedrageri. 

Hilsen kunderådgiveren i UDK familieydelser. 

Nej det gør vi ikke når vi opholder os på hver vores adresse og kun er sammen 3-4 gange om ugen og sover sammen 1-2 gange om ugen.. Så den skal du sku ikke køre af på os når du ik ved bedre

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Og så lige lidt råd. Der findes jo evt. Andet børnetilskud I kan få hvis I er samlevende og du studerer. Kommer an på jeres samlede indkomst, men der er mulighed for at leve på den rigtige side af loven.

Vi laver intet ulovligt

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Er er at du midster penge. 

Men på den anden side så sparrer i udgifterne til din kærestes lejlighed.

Og når i begge er studerende på su. Er der for jer begge mulighed for su lån. Og Ja det er øv at låne penge. Men på den anden side er det så synd for far at han ikke oplever sig barns opvækst.

Og når man har lav indkomst har i også mulighed for boligstøtte.

Det har intet at gøre med om økonomien hvis vi får samme adresse, vi har regnet på det og vi kan godt få det til at løbe rundt hvis vi har samme adresse.. Men ikke hvis vi bliver gift og bor hver for sig.. Det næste 1 til 2 år har vi ikke mulighed for at flytte sammen.. Det ville bare være rart at være gift når man bor på afstand.. Så føler vi os tættere knyttet når nu vi ik kan flytte sammen endnu

Anmeld Citér

23. maj 2016

Carina:-)

Anonym skriver:

Nej det gør vi ikke når vi opholder os på hver vores adresse og kun er sammen 3-4 gange om ugen og sover sammen 1-2 gange om ugen.. Så den skal du sku ikke køre af på os når du ik ved bedre

Det ville klæde dig at svarer pænt når hun bare forsøger at give dig et råd.

Og mon ikke en rådgiver ved hvad hun arbejder med.....

Og til din orientering så fik min nabo at vide at så længe hendes kæreste var far til hendes børn og de sås jævnligt ja så er man ikke enlig og dermed begår bedrageri også selv om man tror man bare kan have hver sin adresse.

Så hun blev dømt til at betale tilbage af den årsag at kommunen ikke godtog at faren til hendes børn  og det at han stadig var hendes kæreste og at de sås jævnligt ikke var det samme som et ægteskabeligt forhold.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Det har intet at gøre med om økonomien hvis vi får samme adresse, vi har regnet på det og vi kan godt få det til at løbe rundt hvis vi har samme adresse.. Men ikke hvis vi bliver gift og bor hver for sig.. Det næste 1 til 2 år har vi ikke mulighed for at flytte sammen.. Det ville bare være rart at være gift når man bor på afstand.. Så føler vi os tættere knyttet når nu vi ik kan flytte sammen endnu

"Dvs. at gifter vi os, så mister jeg penge.. Vi er begge studerende (med mig på barsel også) og har så vi liiiiige kan klare os.. Så hvis vi gifter os, så mister jeg ordinært og ekstra ordinært børnetilskud + min dobbelt SU-takst.. Og det ville gøre at vi ikke kan klare os hvis vi blev gift"

Hvor i dit oplæg handler det IKKE økonomi?

Læser det som at det KUN handler om økonomi? 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Det er dog utroligt som i dog er hurtige til at sige at vi snyder når i ikke ved en skid om hvor lidt vi er sammen og hvorfor vi ikke kan flytte sammen.. Det er intet økonomisk som forhindre os i at flytte sammen og det er ikke fordi vi ikke vil flytte sammen.. Det vil vi sku godt.. Hellere i går end i morgen.. Det kan bare ikke lade sig gøre pt.. 

Hvis i ikke har noget yderligere pænt at sige, så lad vær med at skrive.. Man behøver ikke trampe på en som ligger ned

Anmeld Citér

23. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Det er dog utroligt som i dog er hurtige til at sige at vi snyder når i ikke ved en skid om hvor lidt vi er sammen og hvorfor vi ikke kan flytte sammen.. Det er intet økonomisk som forhindre os i at flytte sammen og det er ikke fordi vi ikke vil flytte sammen.. Det vil vi sku godt.. Hellere i går end i morgen.. Det kan bare ikke lade sig gøre pt.. 

Hvis i ikke har noget yderligere pænt at sige, så lad vær med at skrive.. Man behøver ikke trampe på en som ligger ned

Jeg tror simpelthen, det er måden, du har formuleret indlægget på. Det lyder meget som om, at I snyder systemet bevidst. Det er lidt ærgerligt, men det kan være forklaringen på, at folk reagerer som de nu gør... 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg tror simpelthen, det er måden, du har formuleret indlægget på. Det lyder meget som om, at I snyder systemet bevidst. Det er lidt ærgerligt, men det kan være forklaringen på, at folk reagerer som de nu gør... 

Ja måske har jeg formuleret uheldigt.. Men alligevel burde de tro mig når jeg forklare nærmere.. Jeg kunne ALDRIG finde på at snyde systemet.. Det er der desværre nok der gør i forvejen..

vi kan godt få det til at løbe rundt hvis vi bor sammen og gifter os, men ikke hvis vi gifter os nu her hvor det ikke kan lade sig gøre at bo sammen.. Kommunen ved besked om vores boligsituation.. Har nemlig selv været dernede og fortalt det og spurgt om vi bryder regler og det fik jeg at vide at vi ikke gør

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.