ØV, så ramte jeg 3 cifre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.555 visninger
35 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2016

Xolia

ØV ØV ØV. Vægten har nu rundet det frygtindgydende tal og siger 100,7 kg :-( Jeg er 163 cm.

Jeg vil gerne i gang men har sgu så mange dårlige undskyldninger og ved ikke hvor jeg skal starte.

Mit overskud er minimalt og opbakningen ikke eksisterende da min mand lider af depression. Jeg selv er efterhånden MEGET træt og ved jeg skal passe på mig selv. Men syg mand og 4 børn er ikke for sarte sjæle.

Jeg ved at kosten er der hvor der må ske noget, da jeg ikke har frihed til motion - men hvordan når overskuddet er = 0 og jeg hader at lave mad?

Jeg er træt af at være blevet så stor. Kan dårligt sidde på gulvet, har svært ved at tørre mig efter bad og alle mulige andre "absolut ikke fantastiske ting".

Nå, men er der nogen som har lyst til at springe ud i det sammen med mig?

Knus Xolia

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2016

lineog4

Jeg er i gang - havde selv utrolig svært ved det efter sidste barn - har ellers altid tidligere været fra tynd til normal, men nu var det som det hele kunne være lige meget, jeg var jo alligevel "bare" en mor og mit indhold i livet var at arbejde og få familien til at hænge sammen. 

Jeg ved egentlig ikke hvad har skabt ændringen mentalt og jeg kan jo egentlig også kun gætte på om den holder ved, men det har jeg en tro på den gør. 

Min store ændring er at spise, ja lyder bagvendt, men jeg satte mig selv til side konstant dvs. Jeg fik ikke spist morgenmad, frokosten fik jeg aldrig smurt og enten endte jeg med at løbe op i de 5 minutter jeg havde mellem opgaver på arbejde og købe det første og der bedste eller jeg ventede med at spise til vejen hjem fra arbejde hvor cyklen røg ind og parkerede sig ved det nærmeste supermarked og så blev der ellers fortærer af alt og helst der usunde frem til jeg skulle i seng. 

Nu spiser jeg morgenmad, laver alle madpakker om aftenen (og det er nogen jeg gør noget ud af så det sjældent "bare" er rugbrødsmadder) og lækkert aftensmad. Udover det har jeg lukket kulhydrater ind i livet igen og lever efter en tommelfingerregel om et af mine 3 måltider skal være uden kulhydrater (altså de åbenlyse for der er jo også i andre rodfrugter osv) og så skal tallerkenen i hvert fald til aftensmad bestå af halvdelen grøntsager. 

Jeg har fået energi, er blevet glad, taber mig og ja der utallige fordele. 

Men ændringen skal komme inden fra, den skal komme fra dig så du kan holde det. Og så lad vær med at slå dig oven i hovedet med hvad du har gjort men bestem dig for hvad du vil gøre

Anmeld Citér

22. maj 2016

A.n.onym.

Xolia skriver:

ØV ØV ØV. Vægten har nu rundet det frygtindgydende tal og siger 100,7 kg :-( Jeg er 163 cm.

Jeg vil gerne i gang men har sgu så mange dårlige undskyldninger og ved ikke hvor jeg skal starte.

Mit overskud er minimalt og opbakningen ikke eksisterende da min mand lider af depression. Jeg selv er efterhånden MEGET træt og ved jeg skal passe på mig selv. Men syg mand og 4 børn er ikke for sarte sjæle.

Jeg ved at kosten er der hvor der må ske noget, da jeg ikke har frihed til motion - men hvordan når overskuddet er = 0 og jeg hader at lave mad?

Jeg er træt af at være blevet så stor. Kan dårligt sidde på gulvet, har svært ved at tørre mig efter bad og alle mulige andre "absolut ikke fantastiske ting".

Knus Xolia

Jeg kan anbefale et medlemsskab til fit.nu - et rigtig godt program til hjemmetræning jeg selv har brugt - der er også madplaner med. Kan ikke huske hvad det koster, men klart mindre end et medlemsskab i den lokale fitnessworld

Anmeld Citér

22. maj 2016

NCB89

Har du mod kan vi forsøge os med at tage kampen sammen?
Jeg skal af med ca. 60 kg., og det kunne være rart med nogen at sparre med
Vi behøves ikke nødvendigvis gøre det på samme måde, men bare det at kunne hjælpes ad og bakke op?
Du er velkommen til at skrive, hvis du har lyst

Anmeld Citér

22. maj 2016

Hyggemor24

Åh kender det , stort kram til dig  jeg er selv 163, og vejer 92 efter fødslen af mit 2 barn, som nu er 4 mdr. Jeg har aldrig selv været større, og vil så gerne tabe mig, men kan overhovedet ikke finde motivationen! Har fuldstændig opgivet mig selv, og ved ikke helt hvorfor det er så svært! Men kunne godt bruge en tabekilo-makker  hvis du er frisk

Anmeld Citér

22. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har lige fundet motivationen efter et hårdt brud der har taget mig et par måneder at komme helt over.

En af de ting der har hjulpet motivationen i gang er faktisk at jeg er blevet rimelig aktiv på instagram. 

Jeg følger et par blogs der smider skønne billeder af lækker mad op, og lægger selv billeder op af blandt andet mad. Jeg gør meget ud af at maden skal se godt ud, være sund og nem at lave. F.eks. er jeg begyndt at spise chiagrød om morgenen og eksperimenterer rigtig meget med at blande det med forskellige smagsgiverer. Har lavet chiagrød a la citronfromage, choko-chiagrød med banan og har et choko/hindbær eksperiment i køleskabet til i morgen. 

Derudover tæller jeg kalorier og forsøger at holde kulhydrater ude af min aftensmad.

Du skal være velkommen til at kigge på min profil  (justanotheryoungstermother) og se om det måske er noget for dig

- jeg begyndte dog først rigtig med det i sidste uge, da jeg besluttede at droppe lchf og håber over til mere traditionel kost.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym

Xolia skriver:

Knus Xolia

Puha kender det alt for godt

Jeg kom over de 100 kg da jeg var gravid. Og også fint under 100 igen da jeg havde født.  Men nu to år efter er jeg 3 kg fra 110. 

Av. Den gør så ondt af jeg ikke en gang tør stå offentlig frem.

Jeg vil rigtig gerne være med. Mangler inspiration og hjælp til at komme igang. :/ 

Mit kaldenavn er " projekt 2016 " indtil jeg er klar til at stå frem. Nu skal det være. Vi har godt nok et arrangement her k weekenden. Men gider ikke trække den mere. Går igangværende fra i morgen! Hvad med dig? 

Anmeld Citér

4. juni 2016

Mullesmith

Xolia skriver:

Knus Xolia

Jeg er på  vejer 103,7kg nu og skal ned på 70. Jeg er 167cm. Jeg har tænkt mig at droppe kulhydrater og sukker og så tage en faste dag indimellem hvor jeg max får 500kcal. Jeg har downloadet lifesum til at holde styr på kcal. Jeg vil se om ikke jeg kan få det gjort til en vane at lave havregrød på vand hver morgen og så bare lidt rosiner på. Vil også prøve at lave smoothies på skummetmælk og frosne bær og evt lidt vaniljepulver fra urtekram, som mellemmåltider. Og så ellers masser af grøntsager og magert kød og fisk  masser af vand også.

Anmeld Citér

4. juni 2016

Anonym

Mullesmith skriver:

Jeg er på  vejer 103,7kg nu og skal ned på 70. Jeg er 167cm. Jeg har tænkt mig at droppe kulhydrater og sukker og så tage en faste dag indimellem hvor jeg max får 500kcal. Jeg har downloadet lifesum til at holde styr på kcal. Jeg vil se om ikke jeg kan få det gjort til en vane at lave havregrød på vand hver morgen og så bare lidt rosiner på. Vil også prøve at lave smoothies på skummetmælk og frosne bær og evt lidt vaniljepulver fra urtekram, som mellemmåltider. Og så ellers masser af grøntsager og magert kød og fisk  masser af vand også.

Projekt 2016: 

Det er næsten det samme her :/ er 168 vejer nu 105

Jeg har også downloaded lifesum i dag. Har tastet lidt af mit ind for k dag. Men puha det er ikke godt. 

Har du tastet mål os i appen?  

Anmeld Citér

5. juni 2016

mor88

Xolia skriver:

Knus Xolia

Kostomlægning kan Virkelig gøre en stor forskel, også på kortere tid end man lige tænker.

Sæt dig et mål ad gangen. Ikke det hele på en gang, da det der er hurtigt at give op.

start med f.eks. at sætte et delmål der hedder: Jeg skal drikke 2 liter vand om dagen(det mætter, udrenser og er godt for kroppen - kan drikkes som sukkerfri saft eller vand med citronskive mm., hvis du ikke så godt kan lide vand). De første dage skal du tisse hele tiden, men det går over

andet delmål kan være: Jeg skal ned på 94,9 kg(jeg lover dig, du jubler når  du har nået det mål.

Derudover vil jeg anbefale at du henter en app(hvis du har smartphone), til at tælle kalorier, og forsøger at spise omkring de 1200 kcal om dagen. 

Rigtig meget held og lykke med vægttabet første skridt på vejen har du allerede nået, da du har indset at du skal i gang nu  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.