Eksperthjælp: Sprog... Hvornår kommer det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
1 svar
0 synes godt om
21. maj 2016

Helle Hansen

Hej hvornår er det normalt at børn senest får sprog jeg har en søn på 2år og 4 Mdr som kun siger nogle ord hans storebror snakkede da han var 1,4 men man skal jo ikke samligne og lillebror døjede også med øre det er først nu efter dræn 2 det går lidt fremad mvh

Helles svar

Kære dig,

Tak for dit spørgsmål! Jeg læser du er bekymret for din søns sprog. Som du selv skriver kan hans sproglige udvikling være påvirket af en (periodevis) nedsat hørelse. Der er stor individuel variation i forhold til børns sproglige udvikling, og det er umuligt for mig at vurdere din søn i forhold til dette. 

Jeg vil anbefale dig at dele din bekymring med pædagogisk personale eller den lokale talehørelærer, så i sammen kan lægge en plan for hvordan i bedst muligt støtter den sproglige udvikling. 

Du kan muligvis finde inspiration i sprogstimulering på sprogpakken.dk - kig i forældredelen. 

Jeg håber du kan bruge mit svar,

de bedste hilsner

helle 

Helle svarer på spørgsmål om dit barns sproglige udvikling, om hvor man kan søge hjælp, hvis ens barn har brug for en talepædagogisk indsats, om sprogstimulering mm. Helle holder desuden foredrag om børns tidlige sproglige udvikling i mødregrupper og på barselscafeer.

Se Helles hjemmeside: www.sprogligudvikling.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

ninibadini

Jeg talte først da jeg var ca 3... Jeg var meget hurtig til at gå, smide ble osv., men talen haltede. Mine forældre fik også undersøgt hørelsen, men der var ikke noget. Nogle børn udvikler sig bare forskelligt og lægger deres energi på et område, mens andre bruger deres energi på en anden udvikling. Til gengæld var jeg lynhurtig til at knække læsekoden, og kunne stort set læse inden jeg startede i skole.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.