Hvor lang tid mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2016

Heksemutter

Her bliver der 3 år og 3 mdr imellem, og det er ikke helt selvvalgt, da vi har gået og ventet på, at jeg havde været ansat på mit job i ni måneder, så jeg er berettiget til løn under barsel. Hvis vi ikke skulle vente på det, ville vi nok være begyndt et halvt år tidligere.

Til gengæld er jeg egentlig endt ud med at synes, at det er en god aldersforskel. Den ældste når forhåbentlig at falde til i børnehaven, før den næste kommer, og jeg regner bestemt med, at de bliver tætte nok, til at de kan få noget glæde af hinanden.

Jeg tror egentlig, at det bedste tidspunkt for nummer to er, når der er overskud og lyst i familien til at få en mere. Personligt var jeg slet ikke klar til bare at overveje det, før kort tid før den første fyldte to, og jeg tager virkelig hatten af, for dem der klarer at få dem meget tæt. Jeg nød virkelig at få min krop for mig selv igen efter endt amning ved 1-års alderen, og var slet ikke klar til endnu en gang graviditet og amning med det samme. For slet ikke at tale om, hvad det kræver, at have to meget små krævende børn. Men jeg kender også nogle, hvor der det bare har været lykken og som aldrig ville have gjort det anderledes.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.