Hvor lang tid mellem søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2016

hautecouture

Vores datter bliver 5 den 30. august pg vi venter nr 2 til januar så hun vil næsten være 5,5 år når hun bliver storesøster. Havde jeg bestemt alene var jeg blevet gravid da hun var 2, men omstændigheder gjorde at vi måtte vente - og nu er jeg SÅ glad for det. Hun er så meget med, hun kan reflektere over hvad der sker, jeg kan forklare hende hvorfor jeg er træt, har kvalme osv osv - Glæder mig vildt til maven vokser og hun kan følge endnu tættere med 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

Bb2015

Tak for svar alle sammen 

Det er rigtigt dejligt at læse andres erfaringer og kan se at de fleste synes at 3+ år er bedst, så den plan, som passer os bedst, og som jeg ærligt hælder til lige pt, måske er en meget god plan.

Vi er også kun lige begyndt at sove og have en smule kærestetid og mulighed for at komme lidt ud mens den anden kan blive hjemme (uden at være vågen alene hele natten), så det er måske noget, der er værd at nyde et stykke tid endnu. Har også tænkt at det er rart at barnevognen kun skal bruges af én og så er der tid og økonomi til at se på noget større. 

Jeg føler mig i hvert fald lidt mere sikker på det hele og ikke så meget i vildrede som før. Om ikke andet så kan vi jo tage det som det kommer. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Merii

Noah bliver næsten 4 inden lillebrors ankomst  og jeg synes det er helt perfekt 

Anmeld Citér

21. maj 2016

Fine_007

Min søn er lige bleve tre år og jeg vil skyde på, at han er omkring de fem, før han bliver storebror. Jeg er egentlig lidt skruk efterhånden - og tænker at fire år kunne være en dejlig afstand - dog har jeg lige fået mit første job, efter endt studie, så det bliver en prioritet det næste år eller to  

Anmeld Citér

21. maj 2016

lineog4

Michfich skriver:

Tak for svar alle sammen 

Det er rigtigt dejligt at læse andres erfaringer og kan se at de fleste synes at 3+ år er bedst, så den plan, som passer os bedst, og som jeg ærligt hælder til lige pt, måske er en meget god plan.

Vi er også kun lige begyndt at sove og have en smule kærestetid og mulighed for at komme lidt ud mens den anden kan blive hjemme (uden at være vågen alene hele natten), så det er måske noget, der er værd at nyde et stykke tid endnu. Har også tænkt at det er rart at barnevognen kun skal bruges af én og så er der tid og økonomi til at se på noget større. 

Jeg føler mig i hvert fald lidt mere sikker på det hele og ikke så meget i vildrede som før. Om ikke andet så kan vi jo tage det som det kommer. 

Tror alle aldre og alle aldersforskelle har sine fordele og ulemper. Men hvis det passer bedst i jeres liv med noget bestemt så ville jeg helt klart vælge det og jeg ville også mærke efter hvornår har vi voksne lyst, hvornår kan vi næsten uden dårlig samvittighed få en søskende osv. 

Jeg var hverken mentalt klar før hun var næsten 3, plus mit speciale bare heller ikke blev skrevet så let og det var vigtigt for mig at det ikke skulle forlænges af endnu en barsel, så selvom jeg havde været parat før havde jeg ikke valgt barn nummer 2 før jeg kunne se at specialet var i hus inden barsel. 

Anmeld Citér

21. maj 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er der 3,9 år mellem thea på alberte og de elsker hinanden over alt på jorden ( det meste af tiden) De leger sammen og elsker at sove sammen, og føler ik der har været noget jalusi overhovedet, så det er dejligt.

Endelig ville vi gerne ha haft dem tætter på hinanden, men sådan gik planen ik, og nu er vi bare rigtig glade for den "store" aldersforskel. Vh stine

Anmeld Citér

21. maj 2016

Monski

Michfich skriver:

Hej baby-brugere 

Jeg går meget med tanken om, hvornår næste PB skal påbegyndes, og jeg er rigtigt meget i tvivl. På den ene side håber jeg at mine børn bliver tætte i alder og får meget ud af hinanden, på den anden side passer det bedst at vi venter til jeg er færdig med mit studie om 2 år. Har en dreng på 14 måneder så det ville gå hen og blive over 3 år - nok nærmere 3½ hvis endda det går helt efter planen - og det synes jeg personligt er lang tid.

Hvad siger i? Hvor lang eller kort tid vil i helst have (/har i) mellem jeres børn? 

Der er 4 år og 1 måned mellem mine drenge. 

De har et vanvittig stærkt bånd og det er noget som feks pædagogerne i vuggestuen og den ældstes klasselære også nævner. 

Det har helt klart været en fordel at den ældste var så gammel at han forstod flere ting og var mere selvstændig. Vi har ikke oplevet et eneste tegn på søskende jalousi og vores drenge har rigtig meget glæde af hinanden på trods af aldersforskellen. 

Anmeld Citér

21. maj 2016

Jegkiggerpåfugle

Jeg har 14 mdr mellem mine - det første år er klart det værste men nu kan jeg se hvor meget de holder af hinanden og søger hinanden 

Anmeld Citér

21. maj 2016

Mum33

Michfich skriver:

Hej baby-brugere 

Jeg går meget med tanken om, hvornår næste PB skal påbegyndes, og jeg er rigtigt meget i tvivl. På den ene side håber jeg at mine børn bliver tætte i alder og får meget ud af hinanden, på den anden side passer det bedst at vi venter til jeg er færdig med mit studie om 2 år. Har en dreng på 14 måneder så det ville gå hen og blive over 3 år - nok nærmere 3½ hvis endda det går helt efter planen - og det synes jeg personligt er lang tid.

Hvad siger i? Hvor lang eller kort tid vil i helst have (/har i) mellem jeres børn? 

Vi har 4 år mellem vores, og det er super godt. Jo kortere tid jo flere indbyrdes konflikter skal man nok forberede sig på. Og så skal man lade være med at tro at jo kortere tid jo mere fornøjelse. Mine leger super godt og de er ikke i tvivl om hvem der er den store og hvem der er den lille, hvilket gør at der er meget få konflikter. De er så gode sammen på trods af aldersforskellen. Nu venter vi nr 3 og der bliver også 4 år imellem dem 

Anmeld Citér

21. maj 2016

Soonmom

Vi vil gerne have dem tæt, og er allerede gået i gang med nummer 2, desværre var der ikke bid i første cyklus.

Håber på at der er bid næste gang, så bliver der 1 år imellem dem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.