Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2016

loop

Mom2Two skriver:

Min svigermor er her, jeg er stort set sengeliggende, pga truende fødsel. Nå men, hun hjælper jeg jo en del! Jeg ska dog spørge hende om hun vil støvsuge, vaske gulv osv. Min yngste har astma, så det er vigtigt a her er rent, også fordi vi har hund. Hun ved jeg går op i økologi, jeg har handlet med hende på vej ned efter børn osv, så hun ved udemærket godt a jeg kun køber økologisk... Anyways, HVERGANG hun siger hun går ned og handler, udtrykker jeg klart a hun ska købe økologisk mælk, økologisk honning osv. Hun kommer hjem med ikke økologi... Og blir muggen når jeg spørger hvorfor hun ikk har købt økologisk! Jeg køber feks heller fisk fra Kina, og jeg spiser sundt... Hva havde i gjort? 

Jeg ser anderledeS på det end resten herinde.

Jeg går ud fra at hun har tilbudt sin hjælp, i har takket ja og valgt oveni at betale hende.

Du skriver en liste med hvad hun skal købe+det skal være øko. Selvom du siger flere gange det skal være øko, køber hun konventionelt. Tænk, det synes jeg er provokerende.

I har i forvejen let ved at komme til konflikt, så selvom hun er uenig i at det skal være øko, må hun købe det, så længe det er jer der betaler.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

Mom2Two

loop skriver:

Jeg ser anderledeS på det end resten herinde.

Jeg går ud fra at hun har tilbudt sin hjælp, i har takket ja og valgt oveni at betale hende.

Du skriver en liste med hvad hun skal købe+det skal være øko. Selvom du siger flere gange det skal være øko, køber hun konventionelt. Tænk, det synes jeg er provokerende.

I har i forvejen let ved at komme til konflikt, så selvom hun er uenig i at det skal være øko, må hun købe det, så længe det er jer der betaler.

Endelig! Jeg syntes nemlig også det er provokerende.. Jeg har været med nede og handle 100 gange, vist hende varerne, vist hende a det skal være økologisk.. Jeg gir hende penge a handle for hver gang.. Mine drenge er syge, så jeg har været herhjemme med dem imens hun har handlet .. De er heldigvis ved a være raske igen.. Hun har selv tilbudt a komme, og vi tilbød a gi hende løn for det.. Hun vidste a det handlede om rengøring og indkøb.. Men hun venter bare på a hun ka lege med børnene... Og de gider ikk, og det respektere hun ikke.. Når de kommer hjem fra bh så vil de slappe af, de vil ikk lære hendes sprog, de har slet ikk energien til det .. Hun respektere ikk deres "nej"... Hun ka finde på a kilde dem, og dutte dem i ansigtet, imens de skriger "neeeej" og græder.. Hun griner da bare .. Men når de ska ned fra stolen når de kogger på hun laver mad, og hun ska rykke kogende vand, så lader hun dem være når de siger "nej"... I mine øjne er det omvendt .. Der er nogle ting man SKAL.. Som a få skiftet ble, børstet tænder, og i bad.. Jeg må ikk bære mine børn, og hun vil ikk "ta dem" ud på badeværelset så de kan få børstet tænder feks.. Idag valgte hun ik a købe rugbrød, for der var jo brød - toast. Jeg spiser ikk toast, og det er ikk noget mine børn gør heller.. Men nu, ja.. Der vil de ikk æde andet.. Hun spurgte mig li hva vi sku spise imorgen, jeg sagde a jeg ville lave kyllingelår, og noget pasta noget a en art, hun sagde "nej! Jeg laver suppe" .. Hun lyver om hvornår hun har skiftet den yngste - jeg var ude og køre i nogle timer, og hun hentede i den forbindelse børnene.. Da jeg kom hjem spurgte jeg hvornår den yngste var blevet skiftet - hun sagde a det havde hun Lige gjort.. Jeg så dog a det var børnehavens ble han havde på, og jeg spurgte hvorfor hun havde sagt a han li var blevet skiftet, når han tydeligvis ikk var blevet skiftet - hun sagde så a det var spild, for han sku jo i bad om 2 timer! Hun vender øjne af a jeg ikk varmer deres mælk, over a de ikk må spise kage hver dag, over a jeg har regler, og rutiner der er vigtige, både pga astma, men også fordi de er for tidligt fødte og har brug for rutiner.. Idag syntes hun feks a den yngstes astma ku kureres med te... 

Anmeld Citér

29. maj 2016

karivinc

Jeg ville prøve at bære over med hende og minde mig selv om, at det er en midlertidig situation 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.