Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2016

Abracadabra

Mom2Two skriver:

Jeg tror slet ikk hun forstå hvor vigtigt jeg syntes det er, a mine børn spiser rugbrød og ikk toast for eksempel... A de spiser frugt, og ik kage... hun gør det her bevidst, med ikk a købe økologisk, hun tror simpelthen ikk på a det er bedre ... Og det bare er en måde firmaer ka tjene penge på... 

Dine børn får heldigvis ikke blivende skade af nogle uger med dårlig kost. Men køb da maden på nemlig.com! Så slipper du for én af konflikterne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

God-mor

Mom2Two skriver:

Hun blir skam betalt for det, og hun vidste hvad det hele handlede om... Og hun betaler intet selv, så forstår det ikk... 

Hvis hun bliver betalt for det, og du ikke er tilfreds så må i "ansætte" en anden rengørings/altmulig dame i stedet. Så kan din svigermor være farmor og udelukkende farmor. Når i i forevejen har et anstrengt forhold, så er det nok også det bedste for jer begge. Din irritation mod din svigermor bunder måske i noget andet og ikke bare i denne her episode (husker også du før har oprettet tråde ang. svigermor). 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mom2Two

God-mor skriver:

Hvis hun bliver betalt for det, og du ikke er tilfreds så må i "ansætte" en anden rengørings/altmulig dame i stedet. Så kan din svigermor være farmor og udelukkende farmor. Når i i forevejen har et anstrengt forhold, så er det nok også det bedste for jer begge. Din irritation mod din svigermor bunder måske i noget andet og ikke bare i denne her episode (husker også du før har oprettet tråde ang. svigermor). 

Ja, jeg oprettede en anden tråd om a hun ikk respekterede deres nej... Og a hun ikk ser deres tydeligste signaler.. Når jeg sagde noget (og stadig siger a nej er nej) blir hun mopset og sætter sig ind i et andet værelse - der ka hun så finde på a sidde og ignorere os alle i flere timer... 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes det virker temmelig utaknemmeligt, at selvom svigermor bliver betalt, at du vælger at sende din svigermor, som ikke taler så godt dansk, ud at handle. Brug da internettet, handl dine økologiske varer, og sæt pris på den familie som hjælper dig.

Hvor er din mand henne? Så må han da gøre rent, han kender vel dine standarder? Eller hyr en ikke familiær rengøringshjælp. 

Du er stort set sengeliggende, men sikkert ikke mere end du kan betjene en computer, eller udvise rummelighed

Anmeld Citér

20. maj 2016

Sprit25

Mom2Two skriver:

Jeg tror slet ikk hun forstå hvor vigtigt jeg syntes det er, a mine børn spiser rugbrød og ikk toast for eksempel... A de spiser frugt, og ik kage... hun gør det her bevidst, med ikk a købe økologisk, hun tror simpelthen ikk på a det er bedre ... Og det bare er en måde firmaer ka tjene penge på... 

Min bedstefar på 80 synes også økologi er noget pjat. Han forstår heller ikke at min datter ikke skal leve af kage og kakaomælk. Men jeg små griner og tænker: what the fuck han er 80 

jeg havde enden bedt min mand om at handle eller handlet på nettet. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

God-mor

Mom2Two skriver:

Ja, jeg oprettede en anden tråd om a hun ikk respekterede deres nej... Og a hun ikk ser deres tydeligste signaler.. Når jeg sagde noget (og stadig siger a nej er nej) blir hun mopset og sætter sig ind i et andet værelse - der ka hun så finde på a sidde og ignorere os alle i flere timer... 

Men din svigermor er som mig bekendt fra en anden kultur, og snakker dårligt dansk, så der er grobund for at der kan opstå flere misforståelser jer imellem. Hvis hun sidder og er sur i flere timer, så gå ind til hende og tal med hende, og fortæl at du er vild med hendes hjælp og hendes engagement i jeres børn, men at du ser tingene på en anden måde. Få en dialog ellers så er det skruen uden ende. Du kan kun ændre på dig selv, og hvis du prøver at give din svigermor plads når hun er hos jer, og du rummer hende de gange om året hun er hos jer, så vil du opleve at jeres forhold vil blive mere gnidningsfrit og du vil føle dig som et stort menneske bagefter. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

TNBC

Mom2Two skriver:

Min svigermor er her, jeg er stort set sengeliggende, pga truende fødsel. Nå men, hun hjælper jeg jo en del! Jeg ska dog spørge hende om hun vil støvsuge, vaske gulv osv. Min yngste har astma, så det er vigtigt a her er rent, også fordi vi har hund. Hun ved jeg går op i økologi, jeg har handlet med hende på vej ned efter børn osv, så hun ved udemærket godt a jeg kun køber økologisk... Anyways, HVERGANG hun siger hun går ned og handler, udtrykker jeg klart a hun ska købe økologisk mælk, økologisk honning osv. Hun kommer hjem med ikke økologi... Og blir muggen når jeg spørger hvorfor hun ikk har købt økologisk! Jeg køber feks heller fisk fra Kina, og jeg spiser sundt... Hva havde i gjort? 

Jeg havde bedt manden om at goere det eller bestille over nettet, og saa kan hun tage I mod det.

Jeg ville sidde og paapege hvad hun goer forkert. Og hvis hun sidder og surmuler I flere timer, har du overvejet at snakke med hende, alene? Hun snakker ikke godt dansk, hun ser jer ikke ofte, hun kan ikke snakke med sine boerneboern, og nu en svigerdatter, der kun ser det daarlige, hun goer... Der er ikke meget godt for den her farmor, er der?

Og saa synes jeg at din mand, dig og hun boer saette jer ned og snakke, en ordentlig snak, omkring jeres forventninger og alt andet, saadan at der kan komme rene linier.

Anmeld Citér

20. maj 2016

Risse

Mom2Two skriver:

Min svigermor er her, jeg er stort set sengeliggende, pga truende fødsel. Nå men, hun hjælper jeg jo en del! Jeg ska dog spørge hende om hun vil støvsuge, vaske gulv osv. Min yngste har astma, så det er vigtigt a her er rent, også fordi vi har hund. Hun ved jeg går op i økologi, jeg har handlet med hende på vej ned efter børn osv, så hun ved udemærket godt a jeg kun køber økologisk... Anyways, HVERGANG hun siger hun går ned og handler, udtrykker jeg klart a hun ska købe økologisk mælk, økologisk honning osv. Hun kommer hjem med ikke økologi... Og blir muggen når jeg spørger hvorfor hun ikk har købt økologisk! Jeg køber feks heller fisk fra Kina, og jeg spiser sundt... Hva havde i gjort? 

Hvis i helt eller delvist har ansat hende til at gøre de ting (du skriver at hun får penge for at komme og hjælpe) så ville jeg bestemt snakke med hende om det og overveje om det så skal være hende der gør det fremover... får hun ikke noget (andet end mad) så ville jeg nok spørge hende, hvorfor hun er så modvillig overfor at købe de ting du beder hende om, for det kan vel egentlig være lige meget hvis hun køber noget ind du ikke skal/vil bruge, hvis hun oprigtigt gerne vil hjælpe. Men ellers selvfølgelig sætte pris på den hjælp du får 

Jeg håber du finder ud af det 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Fremad

Mom2Two skriver:

Jeg havde bedt min mand om at handle, for det bør kunne planlægges, ellers ville jeg ringe til stedet og forhøre om at få det bragt ud, eller kunne lave en bestilling så svigermor blot skal betale og hente det....

Det er en af de ulemper er er ved at "ansætte" familie/ venner, for der kan man igen bare fyre igen uden konsekvenser for den sociale relation fremadrettet...

Og så ville jeg være glad for, selvom jeg betalte at jeg havde den mulighed for at få hjælp, så jeg kunne gøre alt i min magt for at holde baby inde... For der er mange der ikke kan gøre som det ville være bedst, netop pga manglende hjælp...

Det er en periode, og så må din mand få en snak med hende om hvad i i jeres familie gør, og ikke gør.... Og at i gerne vil det bliver respekteret, også selvom enigheden ikke er der og kulturen muligvis spiller ind....

Og ingen gør noget af lyst, hvis de kan mærke det de gør, eller forsøger ikke er godt nok... Lige meget løn.... 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Soonmom

Jeg ville være glad for den hjælp jeg fik. Du og din familie overlever nok ikke økoogi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.