Mom2Two skriver:
Min svigermor er her, jeg er stort set sengeliggende, pga truende fødsel. Nå men, hun hjælper jeg jo en del! Jeg ska dog spørge hende om hun vil støvsuge, vaske gulv osv. Min yngste har astma, så det er vigtigt a her er rent, også fordi vi har hund. Hun ved jeg går op i økologi, jeg har handlet med hende på vej ned efter børn osv, så hun ved udemærket godt a jeg kun køber økologisk... Anyways, HVERGANG hun siger hun går ned og handler, udtrykker jeg klart a hun ska købe økologisk mælk, økologisk honning osv. Hun kommer hjem med ikke økologi... Og blir muggen når jeg spørger hvorfor hun ikk har købt økologisk! Jeg køber feks heller fisk fra Kina, og jeg spiser sundt... Hva havde i gjort?
Jeg havde bedt min mand om at handle, for det bør kunne planlægges, ellers ville jeg ringe til stedet og forhøre om at få det bragt ud, eller kunne lave en bestilling så svigermor blot skal betale og hente det....
Det er en af de ulemper er er ved at "ansætte" familie/ venner, for der kan man igen bare fyre igen uden konsekvenser for den sociale relation fremadrettet...
Og så ville jeg være glad for, selvom jeg betalte at jeg havde den mulighed for at få hjælp, så jeg kunne gøre alt i min magt for at holde baby inde... For der er mange der ikke kan gøre som det ville være bedst, netop pga manglende hjælp...
Det er en periode, og så må din mand få en snak med hende om hvad i i jeres familie gør, og ikke gør.... Og at i gerne vil det bliver respekteret, også selvom enigheden ikke er der og kulturen muligvis spiller ind....
Og ingen gør noget af lyst, hvis de kan mærke det de gør, eller forsøger ikke er godt nok... Lige meget løn....
Anmeld
Citér