Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.965 visninger
22 svar
111 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2016

Mom2Two

Min svigermor er her, jeg er stort set sengeliggende, pga truende fødsel. Nå men, hun hjælper jeg jo en del! Jeg ska dog spørge hende om hun vil støvsuge, vaske gulv osv. Min yngste har astma, så det er vigtigt a her er rent, også fordi vi har hund. Hun ved jeg går op i økologi, jeg har handlet med hende på vej ned efter børn osv, så hun ved udemærket godt a jeg kun køber økologisk... Anyways, HVERGANG hun siger hun går ned og handler, udtrykker jeg klart a hun ska købe økologisk mælk, økologisk honning osv. Hun kommer hjem med ikke økologi... Og blir muggen når jeg spørger hvorfor hun ikk har købt økologisk! Jeg køber feks heller fisk fra Kina, og jeg spiser sundt... Hva havde i gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

God-mor

Mom2Two skriver:

Min svigermor er her, jeg er stort set sengeliggende, pga truende fødsel. Nå men, hun hjælper jeg jo en del! Jeg ska dog spørge hende om hun vil støvsuge, vaske gulv osv. Min yngste har astma, så det er vigtigt a her er rent, også fordi vi har hund. Hun ved jeg går op i økologi, jeg har handlet med hende på vej ned efter børn osv, så hun ved udemærket godt a jeg kun køber økologisk... Anyways, HVERGANG hun siger hun går ned og handler, udtrykker jeg klart a hun ska købe økologisk mælk, økologisk honning osv. Hun kommer hjem med ikke økologi... Og blir muggen når jeg spørger hvorfor hun ikk har købt økologisk! Jeg køber feks heller fisk fra Kina, og jeg spiser sundt... Hva havde i gjort? 

Jeg havde fået min mand til at handle. Derudover er det ret generøst af din svigermor, at hun vil handle, støvsuge, vaske gulve mm. hjemme hos jer. Jeg tror du skal lærer at der er noget der hedder en pyt-konto, og så sige pyt til lige netop denne problemstilling.  

Anmeld Citér

20. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg havde ladet det fare og sat pris på alt det arbejde svigermor laver for jer. Det lyder som om hun tonser rundt, hvis hun ligefrem også skal vaske gulv og støvsuge hele tiden og jeg håber da at I udviser stor taknemmelighed. I overlever nok at spise ikke-økologisk i nogle uger.

Det værende sagt, er det da lidt underligt at hun ikke blot gør som du beder om, når hun prøver at hjælpe - men jeg synes at huske fra andre tråde at I generelt ikke har verdens bedste kommunikation. Derfor tænker jeg at der ligger noget andet bag...

Anmeld Citér

20. maj 2016

Anonymor

Jeg kan slet ikke forstå, at du ikke automatisk parkerer det i pyt-kassen. Det er da helt vildt sødt af hende, at hun hjælper jer så meget. Så synes jeg faktisk ikke, at man kan ligge og kræve og forlange. I stedet kan man lade de ting fare, som ikke er livsnødvendige (altså i dør nok ikke af at leve af ikke-øko i en lille periode), og meget tydeligt sige til hende, at du er så glad og taknemmelig for alt det hun gør for jer. At det betyder meget, at i har støtte, når du selv er handlingslammet. Og så spørge virkelig pænt ift det med støvsugning og gulvvask.

Taget i betragtning hvad hun gør for jer, synes jeg godt du kunne være lidt (meget) large.. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Carina:-)

Jeg havde bedt manden om at handle eller fundet en butik der levere ud og så bestilt over tlf.

Eller accepteret at sådan her er det lige i en periode,og så husk lige at sige tak til svigermor for det hun gør frem for fokus på det hun ikke lige gør som du vil have. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mom2Two

Jeg havde fået min mand til at handle. Derudover er det ret generøst af din svigermor, at hun vil handle, støvsuge, vaske gulve mm. hjemme hos jer. Jeg tror du skal lærer at der er noget der hedder en pyt-konto, og så sige pyt til lige netop denne problemstilling.  

Hun blir skam betalt for det, og hun vidste hvad det hele handlede om... Og hun betaler intet selv, så forstår det ikk... 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mom2Two

Altså, hun betaler ikk maden, hun bruger ikk en krone imens hun er her.. Jeg gir hende penge a gå ned og handle for.. Hun får penge for a hjælpe mig, hun vidste det indholdte rengøring.. Hun ved hvad mad jeg køber, men det er som om hun gør det af pligt, ikk lyst...

Anmeld Citér

20. maj 2016

Anonym

Jeg ville da håbe at det var af lyst og ikke af pligt at min kære svigermor kommer og hjælper os. Og aldrig om jeg kunne drømme om at betale hende, netop fordi jeg håbede at hun kom for at hjælpe af lyst. Ellers havde jeg hyret en rengøringshjælp...

Jeg ville sætte stor pris på det, og tilbyde en god middag eller noget i den stil. Men som du beskriver det, er hun jo nærmest ansat som en hushjælp og sådan kunne jeg ikke behandle min svigermor.

Anmeld Citér

20. maj 2016

Abracadabra

Jeg er (som dig) glad for økologi og dyrevelfærd. 

Jeg havde dog formentlig bare affundet mig med tingenes tilstand, men optimalt set skulle jeg vel bestille mad online. Derudover havde jeg nok intensiveret mit forhold til min rengøringsdame. Så kan farmor nøjes med at være  farmor, og dét er nok bedre for alle parter. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mom2Two

Abracadabra skriver:

Jeg er (som dig) glad for økologi og dyrevelfærd. 

Jeg havde dog formentlig bare affundet mig med tingenes tilstand, men optimalt set skulle jeg vel bestille mad online. Derudover havde jeg nok intensiveret mit forhold til min rengøringsdame. Så kan farmor nøjes med at være  farmor, og dét er nok bedre for alle parter. 

Jeg tror slet ikk hun forstå hvor vigtigt jeg syntes det er, a mine børn spiser rugbrød og ikk toast for eksempel... A de spiser frugt, og ik kage... hun gør det her bevidst, med ikk a købe økologisk, hun tror simpelthen ikk på a det er bedre ... Og det bare er en måde firmaer ka tjene penge på... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.