Må man godt få æg fra sin søster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2016

Hectar

Som kvinde må man gerne modtage æg fra eksempelvis sin søster, men man ikke få æg fra mandens nærmeste familie, hvilket giver rigtig god mening.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2016

Sedigfor

Når min bror engang får en kæreste og de ikke kan få børn, donor jeg gerne mine æg, eller veninde for den sags skyld.

Anmeld Citér

22. maj 2016

Patriark

Newgirl. skriver:

Jeg tror kun du synes det fordi, du kan få børn.. når man ikke kan, vil man gøre alt for at få et barn!. Og ja hvis jeg skulle ha æggedoner. Havde jeg også valgt min søster. Da det er familie og barnet vil på en måde ligne mig. Da mig og min søster ligner hianden .

Måske, men ville du f.eks. brug din brors sædceller hvis din mand ikke kunne få børn?! Jeg synes der er nogle etiske dilemmaer forbundet med temaet. Ikke at jeg påkalder mig suveræn sandhed i mine tanker.

Anmeld Citér

22. maj 2016

Rockertand

Sedigfor skriver:

Når min bror engang får en kæreste og de ikke kan få børn, donor jeg gerne mine æg, eller veninde for den sags skyld.

Jeg synes, at du skal lade din veninde bestemme, om hun vil doneres , men det kan jo også være, at der ikke er nogle, der vil have hende 

Anmeld Citér

22. maj 2016

alenemor42

Patriark skriver:

Måske, men ville du f.eks. brug din brors sædceller hvis din mand ikke kunne få børn?! Jeg synes der er nogle etiske dilemmaer forbundet med temaet. Ikke at jeg påkalder mig suveræn sandhed i mine tanker.

At bruge sin eks. Brors sædceller  ville jo give indavl og kan slet ikke sammenlignes  

Anmeld Citér

22. maj 2016

Abracadabra

Sedigfor skriver:

Dét må du så ikke. Man må gerne donere til sin søster, men naturligvis må du og din bror ikke blive biologiske forældre til et barn sammen. Det øger risikoen for genetiske sygdomme betragteligt. 

Anmeld Citér

22. maj 2016

123.

Patriark skriver:

Hvis min mand ikke kan få børn.. må man ikke bruge nogens sæd der er i familie med en.. det skal være en anden.. så det vil sige hvis det mandens sæd. Skal man finde en anden eller en i hans familie..  og hvis det æggene. Så er det enten i familien. Eller en anden..

Anmeld Citér

24. maj 2016

L-mor

Jeg synes, det er smukt. Hvis jeg dør, inden min søn er voksen, skal han vokse op hos min bror og svigerinde. Lige nu er han så lille, at de ville blive 'mor' og 'far' for ham. Jeg ville de facto ende som afdød faster til mit eget barn.

Jeg tror, at vi glemmer, at storfamilien er den mest oprindelige samlivsform, ikke kernefamilien, som kun har 100 år på bagen og er skabt ved urbaniseringen ifm den industrielle revolution.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.