Må man godt få æg fra sin søster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2016

Diosa85

Synes det er kæmpe stort hvis man kan gøre det. Men personligt tror jeg ikke at jeg selv kunne. Ville have det meget svært med at kigge på barnet vokse op velvidende om at det faktisk er mit biologiske barn men jeg er ikke dets mor. 

Så er glad for jeg ikk har nogen søstre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville gøre det uden at blinke og har faktisk også sagt til min veninde at hun gerne måtte få nogen af mine æg, da de har store problemer med at blive gravide.

Jeg ville gøre det for nogen jeg kender, fordi jeg på den måde ville være sikker på at barnet fik de bedst mulige forældre, fremfor at gi til nogen jeg ik kendte, og ik viste noget omkring.

Jeg ville ik føle at barnet havde noget med mig at gøre, da det ik ville være mig der bar barnet, og det ville jo heller ik være en del af min kæreste, hvis det gir mening? Vh stine

Anmeld Citér

20. maj 2016

Anonymor10

Anonym skriver:

Jeg er lige ano af hensyn til at jeg ikke lige vil genkendes og dermed også at min bekendte genkendes.

Men jeg har en bekendt der har været i gang i flere år med at forsøge at få et barn

Laaaang historie kort 

Men nu er hun gravid med sin søsters æg.

Jeg har virkelig undret mig længe og har også googlet 

For kan simpelthen ikke forstå at det overhovedet er lovligt at bruge ens søsters æg til donorbarn.

Hvad med det etiske i at det barn vokser op med at dets moster er dets biologiske barn?

Jeg er ellers meget åben omkring donor mulighederne men lige her med så tæt familie der forstår jeg simpelthen ikke hvordan man kan gøre det imod det kommende barn 

Jeg er nok snæversynet og trænger til at få udvidet mine grænser ,men er der nogen herinde der har fået barn med families æg og vil dele hvordan de har klaret de udfordringer det må give især når barnet bliver ældre .

Har tilladt anonyme svar. 

Der bliver vi nok ikke enige. har det stik modsat - ville fileme hellere have et æg fra min søster end at proppe en eller anden vildt fremmeds dna i mig. Nej tak! Og ligeledes omvendt. Ville meget hellere byde mit barn den mulighed for at kende sit biologiske ophav, end at afskære den mulighed ved at få et fremmed æg.

Det ulækre kan jeg slet ikke få øje på og jeg synes det er vildt dobbeltmoralsk og underligt at være imod donation i familie. Nu er der jo i det tilfælde gang i kunstig befrugtning, så forstår ikke problemet.

Jeg synes det er flot at søstre kan og vil gøre det for hinanden.

Anmeld Citér

20. maj 2016

Anonym

Jeg synes netop det giver god mening, bla er det familiens gener som gives videre, så barnet vil få lighedstegn, og må være den ultimative gave at give/få. Jeg tror umiddelbart godt jeg ville donere til mine søstre. Jeg havde en kammerat for mange år siden som blev spurgt af sin bror om ham ville donere sæd, da han ikke selv kunne få børn og de lignede hinanden mest. Desværre fandt de ud af han heller ikke kunne få børn, så blev ikke aktuelt. Tror man skal gøre hvad man føler for, men er ikke afvisende for at vi kunne ha fundet på at bede om hjælp ved mandens brødre hvis min mands kvalitet var for lav 

især donor æg er sværere at få, så synes da det er dejligt at kunne give sådan en gave.

Anmeld Citér

20. maj 2016

Liv_86

Jeg ville hel klart gerne give min søskende æg hvis tilfældes var at de ikke kunne få børn. 

Det er da det smukkeste man kunne gøre

Anmeld Citér

20. maj 2016

Zelinasmor

Der står jeg af. Folk kan gøre som de vil og jeg dømmer ikke. Men ville aldrig donere Mike æg til familie/venner. Jeg ville donere æg til andre ikke relaterede. Jeg ville synes det var for ubehageligt at skulle se et barn komme til verden med mit dna og så vide at jeg alligevel intet har med det at gøre. Men det er jo så bare min egen personlige mening.

Anmeld Citér

20. maj 2016

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg er lige ano af hensyn til at jeg ikke lige vil genkendes og dermed også at min bekendte genkendes.

Men jeg har en bekendt der har været i gang i flere år med at forsøge at få et barn

Laaaang historie kort 

Men nu er hun gravid med sin søsters æg.

Jeg har virkelig undret mig længe og har også googlet 

For kan simpelthen ikke forstå at det overhovedet er lovligt at bruge ens søsters æg til donorbarn.

Hvad med det etiske i at det barn vokser op med at dets moster er dets biologiske barn?

Jeg er ellers meget åben omkring donor mulighederne men lige her med så tæt familie der forstår jeg simpelthen ikke hvordan man kan gøre det imod det kommende barn 

Jeg er nok snæversynet og trænger til at få udvidet mine grænser ,men er der nogen herinde der har fået barn med families æg og vil dele hvordan de har klaret de udfordringer det må give især når barnet bliver ældre .

Har tilladt anonyme svar. 

Tjek fyrstenogfruen.dk

Hendes søster er blevet insemineret med mandens sæd og fødte så den lille pige, og nu skal søsteren så afvente om hende og manden må adoptere hende, og pigen er 2 år nu!

Anmeld Citér

20. maj 2016

Smil

Profilbillede for Smil
2babygirls skriver:

Tjek fyrstenogfruen.dk

Hendes søster er blevet insemineret med mandens sæd og fødte så den lille pige, og nu skal søsteren så afvente om hende og manden må adoptere hende, og pigen er 2 år nu!

Afoptionen er gået igennem nu 

Synes virkelig deres historie er helt unik og så har hun en skøn blog 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Doubleup

Hvis jeg ikke kunne få børn og min søster tilbød det, ville jeg være evigt taknemlig. Det er da en super sød ide :-)

Anmeld Citér

21. maj 2016

123.

Patriark skriver:

Det er sgu lige en tand for bizart til mig. Man skal nok være temmelig desperat, for at gøre det, tænker jeg.

Der er noget, underligt( ikke seksuelt) incestiøst ved det, var min første tanke.

Jeg tror kun du synes det fordi, du kan få børn.. når man ikke kan, vil man gøre alt for at få et barn!. Og ja hvis jeg skulle ha æggedoner. Havde jeg også valgt min søster. Da det er familie og barnet vil på en måde ligne mig. Da mig og min søster ligner hianden .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.