Må man godt få æg fra sin søster??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.583 visninger
27 svar
59 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2016

Anonym trådstarter

Jeg er lige ano af hensyn til at jeg ikke lige vil genkendes og dermed også at min bekendte genkendes.

Men jeg har en bekendt der har været i gang i flere år med at forsøge at få et barn

Laaaang historie kort 

Men nu er hun gravid med sin søsters æg.

Jeg har virkelig undret mig længe og har også googlet 

For kan simpelthen ikke forstå at det overhovedet er lovligt at bruge ens søsters æg til donorbarn.

Hvad med det etiske i at det barn vokser op med at dets moster er dets biologiske barn?

Jeg er ellers meget åben omkring donor mulighederne men lige her med så tæt familie der forstår jeg simpelthen ikke hvordan man kan gøre det imod det kommende barn 

Jeg er nok snæversynet og trænger til at få udvidet mine grænser ,men er der nogen herinde der har fået barn med families æg og vil dele hvordan de har klaret de udfordringer det må give især når barnet bliver ældre .

Har tilladt anonyme svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

Anonym

Ved ikke om man må. Men vil gerne giv min søster et æg også selv om jeg bliver moster til en del af mig selv. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg er lige ano af hensyn til at jeg ikke lige vil genkendes og dermed også at min bekendte genkendes.

Men jeg har en bekendt der har været i gang i flere år med at forsøge at få et barn

Laaaang historie kort 

For kan simpelthen ikke forstå at det overhovedet er lovligt at bruge ens søsters æg til donorbarn.

Hvad med det etiske i at det barn vokser op med at dets moster er dets biologiske barn?

Jeg er ellers meget åben omkring donor mulighederne men lige her med så tæt familie der forstår jeg simpelthen ikke hvordan man kan gøre det imod det kommende barn 

Jeg er nok snæversynet og trænger til at få udvidet mine grænser ,men er der nogen herinde der har fået barn med families æg og vil dele hvordan de har klaret de udfordringer det må give især når barnet bliver ældre .

Det må man gerne. 

Vi havde det selv oppe at vende på et tidspunkt. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Patriark

Anonym skriver:

Laaaang historie kort 

Det er sgu lige en tand for bizart til mig. Man skal nok være temmelig desperat, for at gøre det, tænker jeg.

Der er noget, underligt( ikke seksuelt) incestiøst ved det, var min første tanke.

Anmeld Citér

19. maj 2016

Tiggi

Patriark skriver:

Det er sgu lige en tand for bizart til mig. Man skal nok være temmelig desperat, for at gøre det, tænker jeg.

Der er noget, underligt( ikke seksuelt) incestiøst ved det, var min første tanke.

Der er min tanke netop modsat.

man ønsker et barn med sine egne gener, hvilket ikke er muligt og så er søsteren jo nok den som kommer tættest på så barnet stadig deler gener med både sin mor og far.

vi har talt om den herhjemme modsat, at hvis min mands brødre nogensinde skulle då brug for donorsæd så ville vi ikke blankt afvise det, da min mand jo netop er den nærmeste. Men synes jo netop også stadig at det er specielt og glad for ikke at stå i situationen :-)

Anmeld Citér

19. maj 2016

alenemor42

Jeg syntes det er fantastisk .... jeg gav gerne min søster æg eller modtog dem hvis det var nødvendigt

Anmeld Citér

19. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Ja, det må man gerne. Det er en vanvittig stor og smuk gave til folk som lever med en kæmpe sorg. Der er stor mangel på ægdonore i Danmark og derfor vælger nogle pårørende at hjælpe... 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Benjamins'mor

Det tror jeg nu nok man må. Og jeg synes det er stort at dem som kan og gør. 

Min søster er ikke så gammel, og jeg har aldrig stået i en sådan situation, så jeg kan ikke svare 100% på hvordan jeg ville have det. 

Men jeg ville nok have det underligt med det. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Troldemommi

Jeg syntes det ville være fantastisk at kunne give sin søster den største gave man kan modtage, hvis hun ikke selv havde et æg, så ville jeg også være sikker på at mit æg fik de bedst tænkelige forældre, jeg syntes ikke der er noget usmageligt i det overhovedet.

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mortilah

Jeg har tænkt på at jeg ville donere til min veninde- eller min søster- hvis jeg de spurgte mig. Har netop tænkt at jeg ikke har lyst til at donere anonymt eller til nogen jeg ikke kender. Så jeg har det lige omvendt med det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.