Hej i skønne damer
Jeg læste lige en debat min-mave.dk, hvor en kvinde føler at hendes børn er blevet krænket. Historien lyder at hun får passet sine to små sønner ved søsteren og hendes mand to gange om måneden. Til en fødselsdag for nylig går hendes to årig med svogeren på wc (svogeren skulle tisse og drengen er meget nysgerrig omkring toilettet). Svogeren låser døren i to minutter og tisser foran sønnen. Moren og faren er efterfølgende nervøs for om svogeren krænker deres børn.
Skal der virkelig ikke mere til før folk begynder atmistænkeliggøre andre for pædofili eller blufærdighedskrænkelse?
Jeg har tit haft egne sønner med i bad og på wc og også min nevø og niece (mands søsters børn) hvis vi var på ferie sammen (det er vi flere gange om året)
Hvad er jeres tanker?
Mine tanker er, at hvis ens første tanke er, at der foregår en krænkelse fordi hendes søn er med en mand som han kender godt ude på toilettet, så synes jeg man har brug for psykolog hjælp.
Sund skepsis er fin, men det der grænser i min optik til det sygelige.
Tænk sig at tænke sådan om en der passer ens børn flere gange i ugen, eller værre endnu, tænk sig at blive ved med at sende sine børn hen til nogen man tror kunne finde på sådan noget?
Herhjemme er vi bestemt ikke nøgen forskrækkede.. Vi sover nøgne alle sammen også min datter, mest fordi hun ellers sveder helt vildt, men hun elsker det også bare.. det samme gør vi, min datter har stået og gloet direkte på hendes fars tissemand imens han tissede, det gjorde hun cirka 2 gange og så var det ikke spændene mere fordi hun havde fået sin nysgerrighed stillet. hun glæder sig altid til varme dage, så hun kan have bar' nums' i haven.;D hun ved alt om hvor babyer kommer fra, hun ved hvad menstruation, sæd, klunker og hele pivtøjet er, for mig er der ikke noget mere naturligt end at lade alle disse ting være noget som er naturligt og alting åben for en snak.
Mht andres børn ville jeg nok ikke tage dem med på toilettet med mindre jeg havde et meget tæt forhold til dem, men jeg ville godt nok aldrig hoppe direkte til at tro der foregik et overgreb, bare fordi han låste døren.. altså.. ville også låse døren hvis der var andre voksne.
Synes virkelig vi skal til at kigge noget mere på hvor sygelig en adfærd det er at se pædofile alle steder... det er sgu lige før den opførsel er lige så syg og også tilsvarende skadelig for barnet hvis man på nogen måde involvere det i sin frygt.