Blufærdighedskrænkelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2016

MomInTheMaking

Hej i skønne damer

Jeg læste lige en debat min-mave.dk, hvor en kvinde føler at hendes børn er blevet krænket. Historien lyder at hun får passet sine to små sønner ved søsteren og hendes mand to gange om måneden. Til en fødselsdag for nylig går hendes to årig med svogeren på wc (svogeren skulle tisse og drengen er meget nysgerrig omkring toilettet). Svogeren låser døren i to minutter og tisser foran sønnen. Moren og faren er efterfølgende nervøs for om svogeren krænker deres børn. 

Skal der virkelig ikke mere til før folk begynder atmistænkeliggøre andre for pædofili eller blufærdighedskrænkelse? 

Jeg har tit haft egne sønner med i bad og på wc og også min nevø og niece (mands søsters børn) hvis vi var på ferie sammen (det er vi flere gange om året) 

Hvad er jeres tanker?

Mine tanker er, at hvis ens første tanke er, at der foregår en krænkelse fordi hendes søn er med en mand som han kender godt ude på toilettet, så synes jeg man har brug for psykolog hjælp.

Sund skepsis er fin, men det der grænser i min optik til det sygelige.

Tænk sig at tænke sådan om en der passer ens børn flere gange i ugen, eller værre endnu, tænk sig at blive ved med at sende sine børn hen til nogen man tror kunne finde på sådan noget?

Herhjemme er vi bestemt ikke nøgen forskrækkede.. Vi sover nøgne alle sammen også min datter, mest fordi hun ellers sveder helt vildt, men hun elsker det også bare.. det samme gør vi, min datter har stået og gloet direkte på hendes fars tissemand imens han tissede, det gjorde hun cirka 2 gange og så var det ikke spændene mere fordi hun havde fået sin nysgerrighed stillet. hun glæder sig altid til varme dage, så hun kan have bar' nums' i haven.;D hun ved alt om hvor babyer kommer fra, hun ved hvad menstruation, sæd, klunker og hele pivtøjet er, for mig er der ikke noget mere naturligt end at lade alle disse ting være noget som er naturligt og alting åben for en snak.

Mht andres børn ville jeg nok ikke tage dem med på toilettet med mindre jeg havde et meget tæt forhold til dem, men jeg ville godt nok aldrig hoppe direkte til at tro der foregik et overgreb, bare fordi han låste døren.. altså.. ville også låse døren hvis der var andre voksne.

Synes virkelig vi skal til at kigge noget mere på hvor sygelig en adfærd det er at se pædofile alle steder... det er sgu lige før den opførsel er lige så syg og også tilsvarende skadelig for barnet hvis man på nogen måde involvere det i sin frygt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2016

GrønStjerne

LonglivetheQueen skriver:

Forstår ikke hvor det er du ser et angreb? Hun vil bare gerne vide om den reaktion den anden kvinde har er den gængse for alle os andre?

Hun er jo netop ikke ude på at angribe den pågældende, men lufter sin mening, hvilket hun er fuldt ud i sin ret til og vil gerne have en debat op og køre om hvad andre synes er ok opførsel omkring nøgenhed og børn/andres børn?

Angrebet som jeg læste det var dette her " Skal der virkelig ikke mere til før folk begynder atmistænkeliggøre andre for pædofili eller blufærdighedskrænkelse? " (citeret fra trådstarter).

Selvfølgelig er hun velkommen til at lufte sin mening. Det er vi alle sammen. Der er jo bare allerede en tråd om det, netop den trådstarter snakker om på "min mave". Det var jo oplagt, i og med at denne anden kvinde spurgte til hvordan folk ville opfatte sådan noget.

Og bare for at det ikke bliver misforstået så ville jeg ikke selv have været bekymret over det der blev nævnt i den tråd, det handler kun om at jeg ville have svaret i den tråd det handlede om, ikke oprette en ny på en anden side hvor den person der omtales ikke aner det er der.

Anmeld Citér

30. maj 2016

MinPrins

karivinc skriver:

Det drejer sig om søsterens kæreste, så han kan ikke rigtig betegnes som et familiemedlem efter min mening 

Om de er i familie eller er er da ligegyldigt... Når barnet bliver passet af ham flere gange om måneden, så er han tæt knyttet til ham... 

Anmeld Citér

30. maj 2016

karivinc

MinPrins skriver:

Om de er i familie eller er er da ligegyldigt... Når barnet bliver passet af ham flere gange om måneden, så er han tæt knyttet til ham... 

Muligvis - men derfor bør han efter min mening stadig ikke låse sig inde på badeværelset med et barn, der ikke er hans eget.

Det er ikke fordi, at jeg nødvendigvis tror, at han er pædofil, men der er bare grænser for, hvordan man opfører sig med andre folks børn - specielt når moderen ikke er tryg ved sitauationen.

Anmeld Citér

1. juni 2016

MomInTheMaking

GrønStjerne skriver:

Angrebet som jeg læste det var dette her " Skal der virkelig ikke mere til før folk begynder atmistænkeliggøre andre for pædofili eller blufærdighedskrænkelse? " (citeret fra trådstarter).

Selvfølgelig er hun velkommen til at lufte sin mening. Det er vi alle sammen. Der er jo bare allerede en tråd om det, netop den trådstarter snakker om på "min mave". Det var jo oplagt, i og med at denne anden kvinde spurgte til hvordan folk ville opfatte sådan noget.

Og bare for at det ikke bliver misforstået så ville jeg ikke selv have været bekymret over det der blev nævnt i den tråd, det handler kun om at jeg ville have svaret i den tråd det handlede om, ikke oprette en ny på en anden side hvor den person der omtales ikke aner det er der.

Jeg ser intet angreb men en undren som er givet på baggrund af trådstarters holdning til tingene.

derudover er jeg f.eks ikke på min mave og jeg synes det er både er relevant og spændene emne at debattere så forstår ikke hvorfor man ikke må tage det op på en anden side?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.