Blufærdighedskrænkelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.578 visninger
24 svar
51 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2016

Julemusen

Hej i skønne damer

Jeg læste lige en debat min-mave.dk, hvor en kvinde føler at hendes børn er blevet krænket. Historien lyder at hun får passet sine to små sønner ved søsteren og hendes mand to gange om måneden. Til en fødselsdag for nylig går hendes to årig med svogeren på wc (svogeren skulle tisse og drengen er meget nysgerrig omkring toilettet). Svogeren låser døren i to minutter og tisser foran sønnen. Moren og faren er efterfølgende nervøs for om svogeren krænker deres børn. 

Skal der virkelig ikke mere til før folk begynder atmistænkeliggøre andre for pædofili eller blufærdighedskrænkelse? 

Jeg har tit haft egne sønner med i bad og på wc og også min nevø og niece (mands søsters børn) hvis vi var på ferie sammen (det er vi flere gange om året) 

Hvad er jeres tanker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2016

Fremad

Julemusen skriver:

Hej i skønne damer

Jeg læste lige en debat min-mave.dk, hvor en kvinde føler at hendes børn er blevet krænket. Historien lyder at hun får passet sine to små sønner ved søsteren og hendes mand to gange om måneden. Til en fødselsdag for nylig går hendes to årig med svogeren på wc (svogeren skulle tisse og drengen er meget nysgerrig omkring toilettet). Svogeren låser døren i to minutter og tisser foran sønnen. Moren og faren er efterfølgende nervøs for om svogeren krænker deres børn. 

Skal der virkelig ikke mere til før folk begynder atmistænkeliggøre andre for pædofili eller blufærdighedskrænkelse? 

Jeg har tit haft egne sønner med i bad og på wc og også min nevø og niece (mands søsters børn) hvis vi var på ferie sammen (det er vi flere gange om året) 

Hvad er jeres tanker?

Min tanke er at du mangler noget i historien ;-) 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Julemusen

sscm skriver:

Min tanke er at du mangler noget i historien ;-) 

Her er indlægget :

Hej Alle, 

Jeg har oplevet nogen mærkelige situationer med mine børn og min søsters kæreste og er nu blevet i tvivl om det er mig der opfatter det forkert. Situationen er den at min søster og hendes kæreste passer vores børn et par gange om måneden når min mand og jeg er ude at spise osv. 

Sidst da jeg hentede børnene fortalte hun at hun skulle på toilettet med den ældste og at hendes kæreste samtidigt havde været i bad. Min søn havde stået og stirret på hendes nøgne kæreste hvorefter at hun havde spurgt om han ville ind til ham i badet. Det sagde min søn nej tak til.

Denne gang var vi til familiefest og jeg ser min mindste søn gå ud på toilettet hvorefter døren bliver låst, jeg panikken fordi at jeg tænker at han selv har låst den og løber efter ham. Da jeg spørger ham om han kan låse den op svare min søsters kæreste at han er derude sammen med ham. Jeg venter lidt og spørge så om de ikke kan åbne døren og han siger at han er færdig om lidt. Få minutter efter åbner han og siger at min søn selv gik med ham og at det er godt for børn at se hvordan det foregår. Min søn er 2.5 år og er meget interesseret i hvordan er wc fungere med skyl osv så det vil jeg give ham ret i. 

Men helt ærligt er det ikke lidt mærkeligt at tage andres børn med ud på toilettet og låse døren? De er jo egentligt ikke i familie med hinanden. Jeg ville have det anderledes hvis det havde været min far eller svigerfar men det var det jo ikke og jeg sidder nu tilbage med en underlig mave fornemmelse:-( 

Så sig mig lige, er det mig der er helt galt på den eller hvad? "

Flere støtter op om at det er en underlig adfærd, men der er jeg så bare ikkr enig 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym

Jeg er en af dem som også har fulgt den debat og det er ikke første gang hun har lagt op, bla var der også en hvor hun var utryg med mandlige pædagoger. 

Jeg synes det er helt vildt og ville selv blive så ked af det hvis heg fandt ud af min søster havde oprettet sådan et indlæg. 

Ingen af hverken biologiske eller ikke biologiske onkler ville jeg få sådanne tanker, og tænker at børnene selv siger fra når de når en vis alder. Skulle godt nok noget mere til før jeg ville tænke i de baner 

Anmeld Citér

18. maj 2016

alenemor42

Har også fulgt den og læste også hendes gamle indslag netop med angsten for at en mand i institution skulle skifte ble på hendes barn.

Hun burde få sig noget seriøs psykolog hjælp, mon ikke der ligger noget ubearbejdet et sted det. 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Altså, enten er man oprigtigt skrækslagen ved tanken om, at ens barn er blevet udsat for en krænkelse, og så reagerer man vel ved straks at konfrontere svoger med sin frygt - eller også tænker man for meget over tingene og "dyrker" sin mistro ved at lufte emnet i en debatgruppe. Hvis hun reelt mener, der er sket noget grænseoverskridende, så er hun i mine øjne "lusket" ved ikke at sige noget, men i stedet søge bekræftelse i, at det er forkert opførsel af svogeren, blandt fremmede på et debatforum.

Svoger lyder umiddelbart som et menneske, der tager afslappet og naturligt på nøgenhed osv., og når man lader andre passe sit barn flere gange ugentlig, er der da ikke noget underligt ved, at de selvsamme "barnepiger" får en vis tilknytning til og naturlighed over for barnet. Hvis hun er så optaget af, at barn og svoger ikke er biologisk beslægtede, og at dét gør hans adfærd fordækt, så må hun finde et andet pasningstilbud.

Jeg ville blive så såret og stiktosset, hvis jeg var søster eller svoger og vidste, hun havde sådanne tanker.

Anmeld Citér

18. maj 2016

Anonym

Har du overvejet at skrive i den tråd hun har oprettet i stedet for at hun bliver angrebet et sted hvor hun ikke har mulighed for at forsvare sig?

Anmeld Citér

18. maj 2016

xStinepigen

Julemusen skriver:

Hej i skønne damer

Hvad er jeres tanker?

Jeg ville ikke kunne acceptere at min svogwe låste sig ude på et badeværelse med min søn - ikke tale om. Om der foregik noget eller ej. Jeg kan skide godt lide min svoger og er tæt med ham - men nej! Og jeg ville bestemt selv undersøge sagen lidt nærmere hvis jeg fandt min søn låst inde på et badeværelse med ham. Jeg synes sinpelthen det wr grænseoverskridene at tage andres børn med på toilettet og vise dem deres sager. Men nu har min familie også været ramt af pædofili og keg ville ALDRIG resikere min søn ski blive udsat for det. Der kunne lige aå godt foregå boget, lige så meget som der ikke kunne. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

LLT.

Her ville det ikke genere mig en dyt hvis min svoger tog mine bavianer med på toilet, men jeg stoler også på ham og gjorder jeg ikke ville jeg da ikke lade dem passe mine børn ☺️ Jeg har da os hans/min søsters søn med på toilet i ny og næ, det er jo ikke fordi man står og siger; kom og se, nej man gør det man skal og bom så er den ikke længere ☺️

Anmeld Citér

19. maj 2016

loop

Julemusen skriver:

Her er indlægget :

Hej Alle, 

Jeg har oplevet nogen mærkelige situationer med mine børn og min søsters kæreste og er nu blevet i tvivl om det er mig der opfatter det forkert. Situationen er den at min søster og hendes kæreste passer vores børn et par gange om måneden når min mand og jeg er ude at spise osv. 

Sidst da jeg hentede børnene fortalte hun at hun skulle på toilettet med den ældste og at hendes kæreste samtidigt havde været i bad. Min søn havde stået og stirret på hendes nøgne kæreste hvorefter at hun havde spurgt om han ville ind til ham i badet. Det sagde min søn nej tak til.

Denne gang var vi til familiefest og jeg ser min mindste søn gå ud på toilettet hvorefter døren bliver låst, jeg panikken fordi at jeg tænker at han selv har låst den og løber efter ham. Da jeg spørger ham om han kan låse den op svare min søsters kæreste at han er derude sammen med ham. Jeg venter lidt og spørge så om de ikke kan åbne døren og han siger at han er færdig om lidt. Få minutter efter åbner han og siger at min søn selv gik med ham og at det er godt for børn at se hvordan det foregår. Min søn er 2.5 år og er meget interesseret i hvordan er wc fungere med skyl osv så det vil jeg give ham ret i. 

Men helt ærligt er det ikke lidt mærkeligt at tage andres børn med ud på toilettet og låse døren? De er jo egentligt ikke i familie med hinanden. Jeg ville have det anderledes hvis det havde været min far eller svigerfar men det var det jo ikke og jeg sidder nu tilbage med en underlig mave fornemmelse:-( 

Så sig mig lige, er det mig der er helt galt på den eller hvad? "

Flere støtter op om at det er en underlig adfærd, men der er jeg så bare ikkr enig 

Jeg synes IKKE det er i orden at gengive andre menneskers indlæg i direkte form. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.