ååååååårh!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. september 2009

oo

jeg sidder og er så....ked af det faktisk, men også irriteret og jeg er sikker på jeg ikke er den eneste der har prøvet at sidde med de her følelser!

for nogle timer siden besluttede jeg mig for at sende en mail til mine to søstre, der kommer med rigtig mange kommentarer omkring at de gerne vil være mostre. jeg ved de mener det allerbedste når de siger det, og de siger også altid søde ting, MEN jeg bliver enormt stresset af det. min mor gør det samme "ja, jeg vil gerne være mormor igen, men jeg stresser ikke over det, så det skal DU heller ikke gøre"...æh, tak?!
det jeg prøvede at forklare dem var, at hver gang jeg tester negativt eller får min menstruation (og det er efterhånden sket nogle gange siden maj 2007!!), så bliver jeg ikke kun ked af det for mig og Søren, men jeg føler at jeg skuffer HELE familien, som jo gerne vil være mostre/onkler/mormødre. nogle gange når jeg derud hvor jeg tænker "jamen HALLO...er det for VORES eller for DERES skyld vi går igennem alt det her lort?"
jeg prøver at forklare det i min mail og jeg understreger flere gange, at det er ikke en skælde ud mail, men bare for at sige, at de blir nødt til at lade være med at sige de her ting OGSÅ selvom de kommer fra hjertet, for jeg kan ikke klare det pres de lægger på mig (de er jo het sikkert ikke klar over hvordan det virker på mig at de kommer med dere skommentarer, og det var netop derfor jeg skrev til dem).
det er sååå svært at forklare dem, fordi jeg jo blir møgked af det når jeg skriver om de her ting og de her følelser og så får jeg bare en rigtig sur mail tilbage fra min ene søster om, at det har hun aldrig gjort og hun er forresten også ligeglad når jeg ignorere hende og aldrig ringer tilbage.
jeg sidder bare sådan lidt...ahva sagde du?
jeg har været i behandling siden december 08, den første gang hun ringer og spørger hvordan en behandling egentlig foregår er i september 09. i mellemtiden har jeg dog skullet lægge øre til for og imod problemstillinger vedr. hendes kæreste, jeg har skullet hjælpe hende med at vælge studie (hun blev virkelig skuffet over jeg ikke havde læst om social og sundhedshjælper uddannelsen i juni da hun skulle sende papirerne ind - midt i at jeg sidder i mine universitetseksamener, som jeg KÆMPER mig igennem fordi jeg ikke har kunnet deltage i semestret overhovedet pga min zombietilstand efter vi mistede barnet) osv osv. nu orker jeg ikke at tage telefonen mere når hun ringer (dette er siden 1. september) fordi jeg er startet nyt studie, jeg er igang med bachelor opgave, jeg er i behandling, som jeg ikke har lyst til at indvie min familie i længere og jeg har simpelthen ikke kræfter eller tid til også at skulle hjælpe min mor, min bror og mine to søstre igennem livet også. underligt!

nåh...sorry....jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, jeg havde bare brug for at SKRIGE efter jeg læste hendes mail og så tænker jeg, at herinde må der være flere der har skullet lægge øre til andet manglende forståelse for den store følelsesmæssige rutsjetur det er, at være ufrivilligt barnløs....
jeg har besluttet ikke at indvie familie og venner i behandlingen længere, for det er den eneste måde jeg kan få fred - og jeg stresser mig selv nok som det er.
øv.
jeg er bare møg ked af det i virkeligheden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2009

mariamiss6

Jeg ved godt at du jo bliver meget emotionel hver gang det er tid til mens/test..... Men var det ellers en mulighed, at sige til dem at i er holdt op med at prøve at få børn, og at du i øvrigt ikke gider snakke om det mere...

Jeg ved godt du GERNE vil tale, men kunne du så bruge nogen andre, end for eksempel din mor og søstre... Altså nogen som ikke kommer i snak med din familie......

Og kan godt forstå du e rked af det.... Når man forsøger at forklare sig, for ta undgå fremtidige misforståelser, så er det bare så skide surt når folk bliver vrede over det man vil fortælle/forklare dem....

Anmeld

27. september 2009

dorthemus

Øv hvor blir jeg bare ked af det når jeg læser det du har skrevet
Sidder også og tænker, at det her skal de have at vide...at du skal sende det til dem for, at de kan forstå det...sådan RIGTIGT!!
Jeg tror desværre, at det er meget svært for andre at sætte sig ind i HVOR meget ønsket og håbet om et barn kan fylde, især når det ikke vil lykkes. Og folk kan desværre være meget taktløse og kluntede i deres "omsorg".

Min far har lidt meldt sig ud ift. at jeg er gravid...han er SÅ bekymret for om jeg nu kan klare det økonomisk, oh hvem vil have mig når jeg er alene med et barn?? Og mere i den dur....han er 77 år og det hele er meget mærkeligt for ham. Han forstår ikke helt det BEHOV jeg har for et barn.
Jeg har været helt ulykkelig over det men lader ham være nu og håber han kommer mig i møde senere...jeg er normalt meget knyttet til mine forældre så det har været en stor sorg. Min mor er heldigvis med nu

Du har heldigvis Søren og en masse gode veninder (håber jeg)..støt dig op af dem og BRUG dem. Jeg ved, at det er sværere end som så, men du er nødt til at passe på dig selv og din krop og der er grænser for, hvor meget et menneske kan presses.

Jeg sender dig masser af og tanker...

Dorthe

Anmeld

27. september 2009

Ansemusen

Puh ha hvor det bare ikke lyder spor rart  Jeg kan godt forstå at du er rigtig vred og meget ked af det! Desværre er det ikke altid at andre formår at sætte sig ind i andres følelser og de forfærdeligt hårde ting du og Søren har måtte gennemså, ikke engang familie! Det er rigtig trist, og jeg ville være lige så ulykkelig som dig, hvis det var min søster der havde reageret sådan!!

Du må tage dig den tid du har brug for for dig selv og tænke på hvad DU har brug for, og ikke hvad din søster muligvis har brug for fra dig! Udfra hvad jeg kan læse, så gennemgår du nogle rigtig svære ting for tiden og har i det hele taget været i konstant stressmode siden 2007. Der er altså ikke noget at sige til at du er ked af det og ikke har overskud til ret meget andet end at holde dig ovenvande!

Jeg sender dig mine kærligste tanker

Anmeld

27. september 2009

oo

tak alle tre for jeres hurtige svar, som jeg sidder her og læser. jeg er bare så frygtelig ked af det lige nu og ja...jeg kan ikke svare jer tilbage, men det er rigtig rart at I kan forstå hvad det var jeg mente - og så selvom min søster ikke kan.

Anmeld

27. september 2009

Lone Jakobsen

vil bare lige sende dig en stor
skønt jeg ikke ved hvordan du har det, føler jeg virkelig med dig, og jeg synes det er super at du skriver herinde om det.

Anmeld

27. september 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

jeg sidder og er så....ked af det faktisk, men også irriteret og jeg er sikker på jeg ikke er den eneste der har prøvet at sidde med de her følelser!

for nogle timer siden besluttede jeg mig for at sende en mail til mine to søstre, der kommer med rigtig mange kommentarer omkring at de gerne vil være mostre. jeg ved de mener det allerbedste når de siger det, og de siger også altid søde ting, MEN jeg bliver enormt stresset af det. min mor gør det samme "ja, jeg vil gerne være mormor igen, men jeg stresser ikke over det, så det skal DU heller ikke gøre"...æh, tak?!
det jeg prøvede at forklare dem var, at hver gang jeg tester negativt eller får min menstruation (og det er efterhånden sket nogle gange siden maj 2007!!), så bliver jeg ikke kun ked af det for mig og Søren, men jeg føler at jeg skuffer HELE familien, som jo gerne vil være mostre/onkler/mormødre. nogle gange når jeg derud hvor jeg tænker "jamen HALLO...er det for VORES eller for DERES skyld vi går igennem alt det her lort?"
jeg prøver at forklare det i min mail og jeg understreger flere gange, at det er ikke en skælde ud mail, men bare for at sige, at de blir nødt til at lade være med at sige de her ting OGSÅ selvom de kommer fra hjertet, for jeg kan ikke klare det pres de lægger på mig (de er jo het sikkert ikke klar over hvordan det virker på mig at de kommer med dere skommentarer, og det var netop derfor jeg skrev til dem).
det er sååå svært at forklare dem, fordi jeg jo blir møgked af det når jeg skriver om de her ting og de her følelser og så får jeg bare en rigtig sur mail tilbage fra min ene søster om, at det har hun aldrig gjort og hun er forresten også ligeglad når jeg ignorere hende og aldrig ringer tilbage.
jeg sidder bare sådan lidt...ahva sagde du?
jeg har været i behandling siden december 08, den første gang hun ringer og spørger hvordan en behandling egentlig foregår er i september 09. i mellemtiden har jeg dog skullet lægge øre til for og imod problemstillinger vedr. hendes kæreste, jeg har skullet hjælpe hende med at vælge studie (hun blev virkelig skuffet over jeg ikke havde læst om social og sundhedshjælper uddannelsen i juni da hun skulle sende papirerne ind - midt i at jeg sidder i mine universitetseksamener, som jeg KÆMPER mig igennem fordi jeg ikke har kunnet deltage i semestret overhovedet pga min zombietilstand efter vi mistede barnet) osv osv. nu orker jeg ikke at tage telefonen mere når hun ringer (dette er siden 1. september) fordi jeg er startet nyt studie, jeg er igang med bachelor opgave, jeg er i behandling, som jeg ikke har lyst til at indvie min familie i længere og jeg har simpelthen ikke kræfter eller tid til også at skulle hjælpe min mor, min bror og mine to søstre igennem livet også. underligt!

nåh...sorry....jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg, jeg havde bare brug for at SKRIGE efter jeg læste hendes mail og så tænker jeg, at herinde må der være flere der har skullet lægge øre til andet manglende forståelse for den store følelsesmæssige rutsjetur det er, at være ufrivilligt barnløs....
jeg har besluttet ikke at indvie familie og venner i behandlingen længere, for det er den eneste måde jeg kan få fred - og jeg stresser mig selv nok som det er.
øv.
jeg er bare møg ked af det i virkeligheden

Hej søde.

Først en KÆMPE krammer

Jeg har dedt på nøjagtig samme måde som dig. Så vi fortæller kun at nu er vi igang. Ingen i familien ved hvornår tingene sker... De får bare på et tidspunkt at vide at nu er den der...

Måske det var en ide for dig/jer også???

Lene

Anmeld

27. september 2009

oo

ønskebarn74 skriver:

Hej søde.

Først en KÆMPE krammer

Jeg har dedt på nøjagtig samme måde som dig. Så vi fortæller kun at nu er vi igang. Ingen i familien ved hvornår tingene sker... De får bare på et tidspunkt at vide at nu er den der...

Måske det var en ide for dig/jer også???

Lene

tak søde

ja, det er helt sikkert den måde vi vil gøre det på for fremtiden! det var også sådan jeg gjorde sidste måned, med undtagelse af den ene af mine søstre, men jeg kan godt mærke, at det må være vejen frem.
og så blir jeg vist nødt til at være egoistisk uden at få dårlig samvittighed, som søren altid sir jeg skal i den her forbindelse. meget svært for store-storesøsteren!

Anmeld

27. september 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

tak søde

ja, det er helt sikkert den måde vi vil gøre det på for fremtiden! det var også sådan jeg gjorde sidste måned, med undtagelse af den ene af mine søstre, men jeg kan godt mærke, at det må være vejen frem.
og så blir jeg vist nødt til at være egoistisk uden at få dårlig samvittighed, som søren altid sir jeg skal i den her forbindelse. meget svært for store-storesøsteren!

Der er intet at have dårlig samvittighed over!!! Stress er ikke godt og mindsker chancerne... Og de vil jo vildt gerne være mostre og bedsteforældre.. Så hvis vejen frem er at tie... Så er det ikke kun til dig og Sørens bedste, men også til deres...
Og reelt er det jeres valg hvor meget i ønsker at dele ud af de delikate situationer... Jeg har synes at det er vildt personligt at fortælle om det.. Det rager ikke ´nogen hvornår jeg ligger med benene i stigebæjlerne

Anmeld

27. september 2009

Maise

Jeg er ikke insemineret, men har været fulgt af fertillitetsklinikken pga. at jeg har pco og vi var 21 måneder om at blive gravide. Jeg ved godt hvordan det er at blive spurgt til hele tiden, og til sidst gjorde jeg det at jeg ikke oplyste når vi skulle til scanning, undersøgelser med videre og kun fortalte hvis der var noget jeg havde lyst til at sige. Så du kan jo vælge at lade være med at give dem lov til at følge så meget med i hvornår du skal insemineres mm. Synes det hjalp for mig. Mvh Mai

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.