Den onde stedmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.499 visninger
13 svar
18 synes godt om
11. maj 2016

SofiaMik

Denne artikel er virkelig god og synes at den er relevant i forhold til tråden: Rejse med fælles børn 

https://www.information.dk/debat/2014/03/kun-bonus-vaere-stedmor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2016

Mama-M28

Wow - en fantastisk godt skrevet artikel  den sidder lige i skabet 

Anmeld Citér

12. maj 2016

Mortilah

Jeg er godt nok glad for jeg ikke har det som beskrevet i artiklen.  Det er ikke altid nemt at være stedmor- eller weekendfar. Men i det mindste elsker børnene mig og jeg elsker dem. Jeg har ikke de problemer artiklen beskriver. Hvis jeg havde ville jeg nok have givet op for længe siden..

Anmeld Citér

13. maj 2016

Mama-M28

Mortilah skriver:

Jeg er godt nok glad for jeg ikke har det som beskrevet i artiklen.  Det er ikke altid nemt at være stedmor- eller weekendfar. Men i det mindste elsker børnene mig og jeg elsker dem. Jeg har ikke de problemer artiklen beskriver. Hvis jeg havde ville jeg nok have givet op for længe siden..

Det er dejligt at høre at det ikke er alle der har det sådan. 

Hos mig ramte den plet. Det betyder ikke, at jeg ikke holder af min mands barn eller omvendt. 

Jeg tænker der er mange faktorer, der spiller ind. Omgivelser, familien, barnet, barnets anden forældre osv. 

Jeg har sørme været ved at give op - 1000 gange. Men når man elsker hinanden, prøver man at få det til at fungere.

Indimellem snakker vi om herhjemme, at det er utroligt vi har holdt ud. 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Nu er mine stedbørn ved at være store 17 og 18 år har kendt dem siden de var 6 og 7. De er smukke og dejlige. Da de var mindre elskede jeg dem, men da de er opdraget på en måde der går meget imod mine egne værdier og jeg absolut ikke måtte blande mig i noget når de var/er her (hver 14. Dag) så måtte jeg trække følehornene til mig. Jeg kan ikke elske halvt.. Jeg holder af dem og hjælper dem gerne med alverdens ting, men holder samtidig en vis afstand. 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Mortil2+

Syns artiklen rammer plet - det er svært at være bonusmor og skulle stå for alt det praktiske, være omsorgsfuld 24 timer i døgnet, men ikke har nogen form for indsigelse eller rettigheder i forbindelse med børneopdragelse :-(

Jeg kæmper i hvert fald hver eneste dag, for ikke at brække under biomors råderet over min mand 24/7, hendes tarvelige kommentarer om mig og mine piger, at hun kan finde på at kontakte min ene datter en uge hvor hun ikke er hos mig, for at få hjælp til en fuldstændig ligegyldig ting - især når hun ikke kan tale pænt om mit barn!

ØV syntes det er rigtig hårdt at være en bonusmor- men jeg gør alt hvad jeg kan for at få det til at lykkedes.....!

Anmeld Citér

13. maj 2016

Vivienne

SofiaMik skriver:

Denne artikel er virkelig god og synes at den er relevant i forhold til tråden: Rejse med fælles børn 

https://www.information.dk/debat/2014/03/kun-bonus-vaere-stedmor

On spot! 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Mama-M28

Roselil skriver:

Nu er mine stedbørn ved at være store 17 og 18 år har kendt dem siden de var 6 og 7. De er smukke og dejlige. Da de var mindre elskede jeg dem, men da de er opdraget på en måde der går meget imod mine egne værdier og jeg absolut ikke måtte blande mig i noget når de var/er her (hver 14. Dag) så måtte jeg trække følehornene til mig. Jeg kan ikke elske halvt.. Jeg holder af dem og hjælper dem gerne med alverdens ting, men holder samtidig en vis afstand. 

Det er klart- det kan man ikke. Uha. Der er så mange faktorer der spiller ind, og der er ikke en eneste familie der er ens, og jeg er sikker på at for nogen går det bedre, end for andre. Det spiller også ind hvilken start man fik og hvor god man som mand og kvinde har været til at snakke sammen og lave rammer og regler for alle sine børn. 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Mama-M28

Mama-M28 skriver:

Det er klart- det kan man ikke. Uha. Der er så mange faktorer der spiller ind, og der er ikke en eneste familie der er ens, og jeg er sikker på at for nogen går det bedre, end for andre. Det spiller også ind hvilken start man fik og hvor god man som mand og kvinde har været til at snakke sammen og lave rammer og regler for alle sine børn. 

Jeg knytter lige en ekstra kommentar: 

Det der med at elske, synes jeg er et meget stort ord. De der elsker deres mands børn lige så meget som deres egne: fint og skønt for jer. 

Men det er altså ikke et krav. Det er ikke nødvendigt. Det er ikke noget man skal. Følelser kommer, når de kommer. Og er ikke en forudsætning for, at en sammenbragt familie kan fungere. Er sikker på bonusbørn heller ikke elsker deres bonusforældre på samme måde og ligeså højt som deres bio. 

Jeg husker de gange min mand har sagt at han elsker min datter, ligeså højt som de andre. Sikke noget vås. Jeg blev irriteret. Hvorfor i alverden tror man, at man skal sige det? Han kigger da på ingen måde på samme kærlige måde på hende, som hans egne. Han har da ikke lyst til at tage kun hende med et sted hen. 

Det er ikke nødvendigt at elske nogen på samme måde. Hvis man kun holder af, er det også ok. Det er også ok hvis man kun accepterer og respekterer. Jeg ved i hvert fald, at jeg med stolthed i stemmen kan sige, at ingen - slet ingen, kan måle sig med den kærlighed jeg har for de 3 som jeg har bårer, født, passet på- og som kalder mig for MOR.  Slet ingen. Og det er jeg stolt af. Det er jeg på ingen måde flov over, det er sådan det er, og det ændrer sig aldrig. 

Det er dem jeg bekymrer mig for, savner, tænker på, smiler ad, er stolt af, irriterer mig på, får lyst til at kyle ud af vinduet  eller sende på kostskoler osv... 

Anmeld Citér

13. maj 2016

mpr

Mortil2+ skriver:

Syns artiklen rammer plet - det er svært at være bonusmor og skulle stå for alt det praktiske, være omsorgsfuld 24 timer i døgnet, men ikke har nogen form for indsigelse eller rettigheder i forbindelse med børneopdragelse :-(

Jeg kæmper i hvert fald hver eneste dag, for ikke at brække under biomors råderet over min mand 24/7, hendes tarvelige kommentarer om mig og mine piger, at hun kan finde på at kontakte min ene datter en uge hvor hun ikke er hos mig, for at få hjælp til en fuldstændig ligegyldig ting - især når hun ikke kan tale pænt om mit barn!

ØV syntes det er rigtig hårdt at være en bonusmor- men jeg gør alt hvad jeg kan for at få det til at lykkedes.....!

Undskyld jeg spørger men hvorfor har bio overhovedet din datters mobil nummer? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.