Allergisk reaktion overfor solcreme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Nej det var vist en fra Matas. 

Nåh ok. Jeg bruger Matas egen men har T ingen reaktion på. Men synes da du skal ringe til lægen i morgen tidlig hvis det ikk er bedre der 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2016

morlinen

Anonym skriver:

Hej alle

Min søn blev idag i vuggestuen smurt ind i noget solcreme, hvorefter han slog ud, blev rød i øjenene og næsten løb konstant. Han er lidt hævet omkring øjnene. 

Inden han fik solcremen på, var der ingenting. 

Han virker ikke til at være plaget, men alligevel tænker jeg om jeg mon skal ringe til vagtlægen? 

Det er alligevel 4-5 timer siden og han blev vasket da vi kom hjem for 2 timer siden. 

Her har vi også en datter med aluminiums allergi som reagerer på solcreme med aluminium i (står ofte i indholdsfortegnelsen som Alumina). 

Så siden din søn stadig har en knude, ville jeg nok også tilslutte mig den teori. 

Fortæl din læge om din bekymring for aluminiums allergi og få ham/hende til at indberette skaden. Bed herefter om en henvisning til en hudlæge, og når det er konstateret, så søg erstatning gennem Patienterstatningen. Her har min datter fået erstatning for svie og smerte pga vaccinationsskade (25.000kr).

Meld dig ind i fb gruppen 'B.A.V Børn og voksne med aluminiumsallergi som vaccinationsskade'. 

Og for at berolige: i langt de fleste tilfælde, er allergien ret harmløs. Den giver sig hos de fleste mest til udtryk knuder i låret (granulomer) og reaktioner overfor især solcreme. Der findes masser af solcremer uden alu, fx Remas Organic Circle og La Roche Possey m.fl.

Anmeld Citér

9. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Diosa85 skriver:

Spørger udelukkende fordi alle mine veninder vis børn der har brugt den har slået kraftigt ud af den. Så det kunne måske have en sammenhæng. 

Åh ja okay. Hverken jeg eller min datter slår ud af den og vi har ellers meget sart hud. - Hun døjer i perioder med nældefeber, men der er intet med denne

Anmeld Citér

9. maj 2016

Diosa85

MummiT skriver:

Åh ja okay. Hverken jeg eller min datter slår ud af den og vi har ellers meget sart hud. - Hun døjer i perioder med nældefeber, men der er intet med denne

Okay det var dejligt for hende. Har ikke selv brugt den på min søn. Men jeg selv slog heller ikk ud af den. Men min venindes to unger blandt andet bliver knaldrøde og hævet i ansigtet 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Ja, han har længe haft en knude i låret efter en vaccine han fik sidste gang. Men lægen siger at det er normalt at have den knude og at det kan tage måneder før den forsvinder. 

Hvad kan jeg gøre når min læge siger det her? Hmm...

Jeg syns ikke han har haft noget som nældefeber før. 

Men vi har aftalt med institutionen at han intet skal have på imorgen (udover solhatten), for at se om han også får det imorgen. 

Det er langt mere almindeligt end hvad godt er, sundhedsfagligt personale er ikke informeret nok om at det er en uønsket bivirkning som er erstatnings berettiget.

Jeg er ked af at sige det, men jeg er 99,9% sikker på din søn har aluminiumsallergi forårsaget af børnevaccinationsprogrammet.

Jeg er selv medlem af gruppen på facebook for forældre med børn der har denne vaccine skade, de kan hjælpe og vejlede i forhold til hvad du kan gøre og rpde dig til alternativer i forhold til produkter uden aluminium. vil lige sige at de er neutrale hvad angår yderligere vaccine, så der er ikke nogen der vil få dig til at undlade at vaccinere igen eller vil flå dig levende hvis du udskyder eller undlader vaccinen i fremtiden. gruppen hedder  B.A.V. Børn og Voksne med Aluminiumsallergi som Vaccinationsskade

Jeg vil råde dig til at få en henvisning til en hudlæge, som ved hvad det er for en allergi så du kan få ham testet.

Søg erstatning for hans gener, vi fik knap 30.000kr i erstatning til vores dreng!

Jo flere der indberetter denne uønskede bivirkning, jo bedre....

Vores søn er 5 år i næste måned, han kæmper stadig med knuden i låret, som hedder et granulom. Den kan variere meget i størrelse, men han kløer i den til dagligt og til tider til blods.

Har du brug for mere hjælp er du velkommen til at kontakte mig igen, jeg hjælper også gerne over telefonen, det er meget at sætte sig ind i.

Anmeld Citér

9. maj 2016

incognito

Jeg kan også få øjne der svier og løber i vand hvis jeg får solcreme for tæt på øjnene. Jeg har fundet ud af at det højst sandsynligt er octocrylene som jeg ikke tåler. Jeg prøver bare at undgå at få det alt for tæt ind på øjnene og så går det fint

Anmeld Citér

9. maj 2016

Benjamins'mor

Diosa85 skriver:

er det ganiers børne solcreme fakta 50?

Min datter reagerede på samme måde i dag, vi brugte en fra niveau som jeg købte i kiwi i går. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Anonym trådstarter

Det er langt mere almindeligt end hvad godt er, sundhedsfagligt personale er ikke informeret nok om at det er en uønsket bivirkning som er erstatnings berettiget.

Jeg er ked af at sige det, men jeg er 99,9% sikker på din søn har aluminiumsallergi forårsaget af børnevaccinationsprogrammet.

Jeg er selv medlem af gruppen på facebook for forældre med børn der har denne vaccine skade, de kan hjælpe og vejlede i forhold til hvad du kan gøre og rpde dig til alternativer i forhold til produkter uden aluminium. vil lige sige at de er neutrale hvad angår yderligere vaccine, så der er ikke nogen der vil få dig til at undlade at vaccinere igen eller vil flå dig levende hvis du udskyder eller undlader vaccinen i fremtiden. gruppen hedder  B.A.V. Børn og Voksne med Aluminiumsallergi som Vaccinationsskade

Jeg vil råde dig til at få en henvisning til en hudlæge, som ved hvad det er for en allergi så du kan få ham testet.

Søg erstatning for hans gener, vi fik knap 30.000kr i erstatning til vores dreng!

Vores søn er 5 år i næste måned, han kæmper stadig med knuden i låret, som hedder et granulom. Den kan variere meget i størrelse, men han kløer i den til dagligt og til tider til blods.

Har du brug for mere hjælp er du velkommen til at kontakte mig igen, jeg hjælper også gerne over telefonen, det er meget at sætte sig ind i.

Omg. Jeg har lige fået en øjenåbner 

Mens jeg læste din (og en andens lignende) besked, var min første tanke, at jeg blev spurgt af lægen, om min søn har gener ifm. knuden, om han klør sig, hvortil jeg svarede nej. 

Men så kom jeg til at tænke på (mens jeg læste dit indlæg) at han på enten højre el venstre ben kradser sig så meget, at der er kommet et sår. Det kan ikke hele, da han kradser igen og igen. Det er omkring området, hvor knuden er. Jeg er dog lidt usikker på om det er det "rigtige" ben. 

Det må jeg tjekke imorgen tidligt. 

Tusind tak for dit indlæg. Det har godt nok åbnet mine øjne. 

Kan godt være at det slet ikke er det, men det burde undersøges. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

serinasmor

Skovrup skriver:

Skulle lige til at spørge om det klør

Min datter har i mange år haft små knuder i låret hvor vaccinationen skete inden hun blev 1 år .. I halvandet år har det ikke kløet og ikke været et problem .. Hun er dog aldrig slået ud af solcreme

Børnelægen gav os i sin tid en creme vi kunne smøre med for kløen ..

Men når hun er over 6 år er det vel for sent at søge erstatning ?

Og Om knuderne stadig er der ved jeg ikke ... Det er sjældent man mærker på sin 6åriges lår  

Men så ved jeg det skulle det vise sig at lillebror bliver ramt af det samme 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

Tjekkede benet for knuden her til morgen og jeg kunne ikke finde den  

Men såret er på det rigtige sted. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.