Allergisk reaktion overfor solcreme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.315 visninger
20 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. maj 2016

Anonym trådstarter

Hej alle

Min søn blev idag i vuggestuen smurt ind i noget solcreme, hvorefter han slog ud, blev rød i øjenene og næsten løb konstant. Han er lidt hævet omkring øjnene. 

Inden han fik solcremen på, var der ingenting. 

Han virker ikke til at være plaget, men alligevel tænker jeg om jeg mon skal ringe til vagtlægen? 

Det er alligevel 4-5 timer siden og han blev vasket da vi kom hjem for 2 timer siden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Har han en knude i låret? Der hvor han er blevet vaccineret?

Vores dreng kan ikke tåle solcreme med aluminium i, som der er i de fleste solcremer. Han slår ud og får en allergisk reaktion. 

Vi fandt ud af han havde fået en vaccine skade, da han blev ved med at have en lille knude i låret efter vaccinerne. Knuden varierede i størrelse og kunne være svær at finde til meget stor. 

Har han haft allergisk reaktion som nældefeber og den slags før?

Håber selvfølgelig ikke det er en vaccine skade, men synes bare du skulle vide hvorfor vi kæmper med solcreme herhjemme

Anmeld Citér

9. maj 2016

Sedigfor

Min datters øjne er også røde og hendes næse løber også, men her er der ingenting. Måske han har fået det i øjnene?

Anmeld Citér

9. maj 2016

Anonym trådstarter

Har han en knude i låret? Der hvor han er blevet vaccineret?

Vores dreng kan ikke tåle solcreme med aluminium i, som der er i de fleste solcremer. Han slår ud og får en allergisk reaktion. 

Vi fandt ud af han havde fået en vaccine skade, da han blev ved med at have en lille knude i låret efter vaccinerne. Knuden varierede i størrelse og kunne være svær at finde til meget stor. 

Har han haft allergisk reaktion som nældefeber og den slags før?

Håber selvfølgelig ikke det er en vaccine skade, men synes bare du skulle vide hvorfor vi kæmper med solcreme herhjemme

Ja, han har længe haft en knude i låret efter en vaccine han fik sidste gang. Men lægen siger at det er normalt at have den knude og at det kan tage måneder før den forsvinder. 

Hvad kan jeg gøre når min læge siger det her? Hmm...

Jeg syns ikke han har haft noget som nældefeber før. 

Men vi har aftalt med institutionen at han intet skal have på imorgen (udover solhatten), for at se om han også får det imorgen. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Min datters øjne er også røde og hendes næse løber også, men her er der ingenting. Måske han har fået det i øjnene?

Det ved jeg virkelig ikke. Jeg er på bar bund. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej alle

Min søn blev idag i vuggestuen smurt ind i noget solcreme, hvorefter han slog ud, blev rød i øjenene og næsten løb konstant. Han er lidt hævet omkring øjnene. 

Inden han fik solcremen på, var der ingenting. 

Han virker ikke til at være plaget, men alligevel tænker jeg om jeg mon skal ringe til vagtlægen? 

Det er alligevel 4-5 timer siden og han blev vasket da vi kom hjem for 2 timer siden. 

Min datter på 2,5 reagerede på samme måde. 

Hun fik solcreme på inden vi skulle til fodbold, pludselig var hendes øjne røde, rendte i vand og hendes næse løb.

Så følger lige med her, vi har aldrig haft problemet før. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

Diosa85

er det ganiers børne solcreme fakta 50?

Anmeld Citér

9. maj 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Nej det var vist en fra Matas. 

Anmeld Citér

9. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Diosa85 skriver:

Nu er jeg nødt til at spørge, hvorfor spørger du til den? Er der da noget med den?
(Kemiluppen har frikendt den for alt udover 1 miljøbelastende stof)

Det er nemlig den jeg umiddelbart er mest glad for herhjemme.

Anmeld Citér

9. maj 2016

Diosa85

MummiT skriver:

Nu er jeg nødt til at spørge, hvorfor spørger du til den? Er der da noget med den?
(Kemiluppen har frikendt den for alt udover 1 miljøbelastende stof)

Det er nemlig den jeg umiddelbart er mest glad for herhjemme.

Spørger udelukkende fordi alle mine veninder vis børn der har brugt den har slået kraftigt ud af den. Så det kunne måske have en sammenhæng. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.