12 årig barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2016

lineog4

Min datter på nu 13, har da kigget efter begge brødre mens jeg er smuttet ned og købt ind. Hun og lillebror på 8 har de sidste halvanden år været alene hver morgen fra jeg kører kl 7 til de skal gå kl 7.30, hvorefter storesøster har fulgt ham i skole. Efter sommerferien tror jeg de får lillebror på 6 år med også. Hun har hentet fra SFO (ikke fra børnehave, tror jeg ikke de ville tillade). 

Jeg tror ikke jeg ville tage i biografen, men en løbetur, ud at købe ind mm. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2016

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Jeg er pædagog og en dreng på knap 3 år bliver hentet fra børnehave en gang om ugen af en 12 årig barnepige. Han elsker hende og Hun passer godt på ham. Jeg syns det er okay hvis din mavefornemmelse er okay

Anmeld Citér

28. april 2016

God-mor

Mor-til-Alfred skriver:

Jeg er pædagog og en dreng på knap 3 år bliver hentet fra børnehave en gang om ugen af en 12 årig barnepige. Han elsker hende og Hun passer godt på ham. Jeg syns det er okay hvis din mavefornemmelse er okay

dejligt at høre, jeg hentede også selv en dreng på 2 år fra dagpleje dengang jeg var 12 år, og jeg mener selv at jeg var ansvarlig nok, og føler virkelig også at pigen her er det samme. De skal ikke over nogle veje, der er en lille sti mellem vores hus og børnehaven, så det er jeg slet ikke nervøs for. Og så betyder det meget at hendes forældre er tæt på (5min max) på gåben. Hvis der nu skulle være noget. Men er rart at høre hvad i forskellige mener omkring det, fordi var nok lidt bange for om det var helt hen i vejret at overveje en så ung pige. 

Anmeld Citér

28. april 2016

God-mor

lineog4 skriver:

Min datter på nu 13, har da kigget efter begge brødre mens jeg er smuttet ned og købt ind. Hun og lillebror på 8 har de sidste halvanden år været alene hver morgen fra jeg kører kl 7 til de skal gå kl 7.30, hvorefter storesøster har fulgt ham i skole. Efter sommerferien tror jeg de får lillebror på 6 år med også. Hun har hentet fra SFO (ikke fra børnehave, tror jeg ikke de ville tillade). 

Jeg tror ikke jeg ville tage i biografen, men en løbetur, ud at købe ind mm. 

Tak for brugbart svar :-) Men jeg har ikke brug for en barnepige fordi jeg skal handle og sådanne småting, men når mig og min mand skal løbe 1-1,5 time, til at hente i børnehaven en sjælden gang imellem (det er ok med børnehaven, men på eget ansvar naturligvis), og så hvis vi skal spontant i biografen eller noget og bedsteforældrene ikke kan træde til. Selvom det kan de som oftest. 

Men fint at høre nogle forskellige input, og hvordan folk ser på det, og der er delte meninger må man sige. 

:-)

Anmeld Citér

28. april 2016

LBK

God-mor skriver:

Ville i ansætte en 12 årig barnepige? Står og skal ansætte en barnepige til et par gange om måneden, og der er denne her søde pige som er interessert. Hun har selv små søskende og hende og hendes familie bor kun 100 meter fra vores hjem. Qua hendes alder, vil jeg have hendes forældre til at være i baghånden, hvis hun skulle være i tvivl om noget eller hvis der skete noget. Min datter er knap 3 år. Hun vil skulle passe når jeg og min mand skal ud og løbe, skal i biffen, hente fra børnehave engang imellem og være alene med hende en time eller to. I den dur. Men er lidt i tvivl pga hendes alder alligevel, ville i gøre det? Hun er moden og ansvarlig af sin alder naturligvis. Og hvad ville i betale i timen? 

Det havde jeg gjort 

Anmeld Citér

29. april 2016

Aristocats

Jeg havde gjort det, hvis jeg havde en god mave fornemmelse. Som jeg kender modne 12 årige, så ville jeg sagtens lade dem passe mine børn. Synes helt klart godt du kan få hende til at passe din datter, specielt også når du nævner at din datter er et nemt barn. Det skal nok gå godt og når forældrene også er i nærheden ville jeg ikke bekymre mig om eventuelle ulykker 

Anmeld Citér

3. maj 2016

cmap

Jeg var 12 (næsten 13) år da jeg blev fast barnepige hos naboen. Børnene var 1.5 og 4 år. Dvs der blev skiftet ble og leget og hygget. Det var mandag og onsdag fra kl 15-17.30 da det ellers ikke kunne gå op med forældrenes arbejdstider. Jeg husker ikke at der var problemer. Havde mine forældre som backup men jeg brugte dem aldrig. 

Anmeld Citér

3. maj 2016

Assam

Ville i ansætte en 12 årig barnepige? Står og skal ansætte en barnepige til et par gange om måneden, og der er denne her søde pige som er interessert. Hun har selv små søskende og hende og hendes familie bor kun 100 meter fra vores hjem. Qua hendes alder, vil jeg have hendes forældre til at være i baghånden, hvis hun skulle være i tvivl om noget eller hvis der skete noget. Min datter er knap 3 år. Hun vil skulle passe når jeg og min mand skal ud og løbe, skal i biffen, hente fra børnehave engang imellem og være alene med hende en time eller to. I den dur. Men er lidt i tvivl pga hendes alder alligevel, ville i gøre det? Hun er moden og ansvarlig af sin alder naturligvis. Og hvad ville i betale i timen? 

Jeg har selv været barnepige i 14 år og startede da jeg var 11 og det gik helt fint. Bare der er et nummer til en voksen skulle der være noget så er det helt fint. 

Anmeld Citér

3. maj 2016

God-mor

cmap skriver:

Jeg var 12 (næsten 13) år da jeg blev fast barnepige hos naboen. Børnene var 1.5 og 4 år. Dvs der blev skiftet ble og leget og hygget. Det var mandag og onsdag fra kl 15-17.30 da det ellers ikke kunne gå op med forældrenes arbejdstider. Jeg husker ikke at der var problemer. Havde mine forældre som backup men jeg brugte dem aldrig. 

Det lyder godt, selv var jeg også barnepige i den alder, og det gik også rigtig fint. Nu har vi haft hende på besøg et par gange og vores datter er allerede rigtig glad for hende, og vi har uden tvivl tillid til hende. Nu skal hun passe vores datter 2 timer her på søndag, og er sikker på det nok skal gå godt :-) 

Tak for svar 

Anmeld Citér

3. maj 2016

God-mor

Assam skriver:

Jeg har selv været barnepige i 14 år og startede da jeg var 11 og det gik helt fint. Bare der er et nummer til en voksen skulle der være noget så er det helt fint. 

Hun har både nummeret til farmor og farfar som bor 10 min væk op gåben, og hendes egne forældre som bor 5 min væk, på en sidevej til vores vej. Selv er vi lige i nærheden (samme by), så er ret tryg ved det. :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.