12 årig barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2016

God-mor

EBK skriver:

Jeg ville personligt ikke ansætte en barnepige på 12 år. Ville hellere betale lidt mere, og så få en på mindst 15 år.

Det har ikke noget med penge at gøre at vi vil ansætte en på 12 år. 

Men fordi hun er en sød pige, som er rigtig god til børn med ansvarlige forældre som bor lige i baghaven næsten. Og hun mangler et fritidsjob:-) men har selv været lidt i tvivl, men er nok blevet enig med mig selv om at det er jeg tryg ved og det gør vi. Tak for input 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2016

Soonmom

Jeg ville aldrig bruge en 12 årige til at passe mit barn, hun er jo selv barn og ville ikke give et andet barn, sådan et ansvar, over 15 så kan vi begynde at tale om det.
Jeg har selv været barnepige, og 3 årige kan altså godt kræve noget ekstra, end fx. at sidde og lytte efter en baby som der sover (og det ville jeg heller ikke bruge et andet barn til)

Anmeld Citér

28. april 2016

God-mor

Soonmom skriver:

Jeg ville aldrig bruge en 12 årige til at passe mit barn, hun er jo selv barn og ville ikke give et andet barn, sådan et ansvar, over 15 så kan vi begynde at tale om det.
Jeg har selv været barnepige, og 3 årige kan altså godt kræve noget ekstra, end fx. at sidde og lytte efter en baby som der sover (og det ville jeg heller ikke bruge et andet barn til)

Tak for dit input, jeg er dog ikke helt enig. Naturligvis er en 12 årig et barn, men et meget stort barn som jeg vuderer godt kan kigge efter en 3 årig et par timer (det er ikke mere vi taler om) :-) Men har selv været lidt i tvivl grundet hendes alder, men min mavefornemmelse siger at det er ok, nu hvor hendes forældre altid vil være backup, hvis der skulle være noget :-)

Anmeld Citér

28. april 2016

Bebsen

Jeg passede selv børn som 12 årig, først 2 og senere 3 da lillesøster kom til de 2 andre var 3 og 6 år gamle. 

Så jeg ville sige ja da, hvis du og hendes forældre mener hun er opgaven moden  jeg fik i øvrigt vist 75kr i timen først og senere da nr 3 kom til, 100kr/t. (Men det er Altså osse nogle år siden)

Anmeld Citér

28. april 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
God-mor skriver:

Ville i ansætte en 12 årig barnepige? Står og skal ansætte en barnepige til et par gange om måneden, og der er denne her søde pige som er interessert. Hun har selv små søskende og hende og hendes familie bor kun 100 meter fra vores hjem. Qua hendes alder, vil jeg have hendes forældre til at være i baghånden, hvis hun skulle være i tvivl om noget eller hvis der skete noget. Min datter er knap 3 år. Hun vil skulle passe når jeg og min mand skal ud og løbe, skal i biffen, hente fra børnehave engang imellem og være alene med hende en time eller to. I den dur. Men er lidt i tvivl pga hendes alder alligevel, ville i gøre det? Hun er moden og ansvarlig af sin alder naturligvis. Og hvad ville i betale i timen? 

Jeg vil godt efterlade mine børn ved en 12 årig. Når forældrene bor så tæt på. Og de kan være og hjælpe på kort tid hvis det skulle ske noget. Og når det ikke er mere end en løbetur eller en tur i bio så ingen problem.

Men samtidig husk at se på jeres eget barn og ok lige gå hende passer i ulvetimen eller når hun er mest træt.

Inviter den 12 årig med hjem og lege på jeres barns værelse så kan i hjælpe med at starte en leg og vide hvad jeres datter godt kan lide. Og så stille og roligt trække jer så de laver selv.

Anmeld Citér

28. april 2016

FruStolpe

God-mor skriver:

Ville i ansætte en 12 årig barnepige? Står og skal ansætte en barnepige til et par gange om måneden, og der er denne her søde pige som er interessert. Hun har selv små søskende og hende og hendes familie bor kun 100 meter fra vores hjem. Qua hendes alder, vil jeg have hendes forældre til at være i baghånden, hvis hun skulle være i tvivl om noget eller hvis der skete noget. Min datter er knap 3 år. Hun vil skulle passe når jeg og min mand skal ud og løbe, skal i biffen, hente fra børnehave engang imellem og være alene med hende en time eller to. I den dur. Men er lidt i tvivl pga hendes alder alligevel, ville i gøre det? Hun er moden og ansvarlig af sin alder naturligvis. Og hvad ville i betale i timen? 

Nej, jeg ville ikke byde en 12årig det ansvar det er at passe et barn. 

Tænk om der skulle ske noget alvorligt, og så et stort barn skulle stå og træffe voksen beslutninger lynhurtigt. Hvad med førstehjælp?  Og ved hun hvordan man hjælper en 3 årig der har fået et stykke agurk til at sidde fast i halsen? 

Synes der er meget at tage højde for, og derfor ville jeg ikke bruge en 12 årig som barnepige til en 3 årig 

Anmeld Citér

28. april 2016

God-mor

hannetheis skriver:

Jeg vil godt efterlade mine børn ved en 12 årig. Når forældrene bor så tæt på. Og de kan være og hjælpe på kort tid hvis det skulle ske noget. Og når det ikke er mere end en løbetur eller en tur i bio så ingen problem.

Men samtidig husk at se på jeres eget barn og ok lige gå hende passer i ulvetimen eller når hun er mest træt.

Inviter den 12 årig med hjem og lege på jeres barns værelse så kan i hjælpe med at starte en leg og vide hvad jeres datter godt kan lide. Og så stille og roligt trække jer så de laver selv.

Det drejer sig højst om to timer pr. gang om det vil blive 2 gange om måneden ca. Hun kommer hjem til os en af dagene og er her et par timer mens vi er her så nu må vi se. Tak for input 

Anmeld Citér

28. april 2016

God-mor

FruStolpe skriver:

Nej, jeg ville ikke byde en 12årig det ansvar det er at passe et barn. 

Tænk om der skulle ske noget alvorligt, og så et stort barn skulle stå og træffe voksen beslutninger lynhurtigt. Hvad med førstehjælp?  Og ved hun hvordan man hjælper en 3 årig der har fået et stykke agurk til at sidde fast i halsen? 

Synes der er meget at tage højde for, og derfor ville jeg ikke bruge en 12 årig som barnepige til en 3 årig 

Jeg har selvfølgelig tænkt på de ting du skriver, men det kan også være en 16 årig ikke er sikker i førstehjælp. Men derfor har vi netop også lavet en fast aftale med hendes forældre om at de er backup, og det er jeg meget tryg ved. Det drejer sig om ca 4 timer pr. måned :-)

Anmeld Citér

28. april 2016

alenemor42

Jeg ville gøre det  

Jeg har passet alverdens unger da jeg var 13 år ... fra helt små babyer til større børn uden det mindste problem.

Der er kæmpe forskel på 12 årige 

Førstehjælp?  Der er et ton af voksne der ikke kan førstehjælp

Vi snakker om et par timer i ny og næ  

Anmeld Citér

28. april 2016

Mom2Two

God-mor skriver:

Nej, det ville jeg ikke  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.