God-mor skriver:
Ville i ansætte en 12 årig barnepige? Står og skal ansætte en barnepige til et par gange om måneden, og der er denne her søde pige som er interessert. Hun har selv små søskende og hende og hendes familie bor kun 100 meter fra vores hjem. Qua hendes alder, vil jeg have hendes forældre til at være i baghånden, hvis hun skulle være i tvivl om noget eller hvis der skete noget. Min datter er knap 3 år. Hun vil skulle passe når jeg og min mand skal ud og løbe, skal i biffen, hente fra børnehave engang imellem og være alene med hende en time eller to. I den dur. Men er lidt i tvivl pga hendes alder alligevel, ville i gøre det? Hun er moden og ansvarlig af sin alder naturligvis. Og hvad ville i betale i timen?
Nej, jeg ville ikke byde en 12årig det ansvar det er at passe et barn.
Tænk om der skulle ske noget alvorligt, og så et stort barn skulle stå og træffe voksen beslutninger lynhurtigt. Hvad med førstehjælp? Og ved hun hvordan man hjælper en 3 årig der har fået et stykke agurk til at sidde fast i halsen?
Synes der er meget at tage højde for, og derfor ville jeg ikke bruge en 12 årig som barnepige til en 3 årig 
Anmeld
Citér