12 årig barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.455 visninger
29 svar
34 synes godt om
28. april 2016

God-mor

Ville i ansætte en 12 årig barnepige? Står og skal ansætte en barnepige til et par gange om måneden, og der er denne her søde pige som er interessert. Hun har selv små søskende og hende og hendes familie bor kun 100 meter fra vores hjem. Qua hendes alder, vil jeg have hendes forældre til at være i baghånden, hvis hun skulle være i tvivl om noget eller hvis der skete noget. Min datter er knap 3 år. Hun vil skulle passe når jeg og min mand skal ud og løbe, skal i biffen, hente fra børnehave engang imellem og være alene med hende en time eller to. I den dur. Men er lidt i tvivl pga hendes alder alligevel, ville i gøre det? Hun er moden og ansvarlig af sin alder naturligvis. Og hvad ville i betale i timen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Med udganspunkt i min egen 12 årlige pige. Så kunne hun sagtens. Min datter passer ofte lillebror. Hun er så god at hun intet har imod og give ham nyt undertøj på samt lave "nemme retter" til en af os forældre kommer hjem. De hygger sig altid 

Anmeld Citér

28. april 2016

God-mor

Aisha skriver:

Med udganspunkt i min egen 12 årlige pige. Så kunne hun sagtens. Min datter passer ofte lillebror. Hun er så god at hun intet har imod og give ham nyt undertøj på samt lave "nemme retter" til en af os forældre kommer hjem. De hygger sig altid 

Dejligt at høre, min mavefornemmelse er også rigtig god! Tænkte bare om nogle ville mene det var uansvarligt. Det er jeg meget ungt. Men hende her er ligesom din datter også moden af sin alder. Hvad ville du mene var en rimelig timeløn? 

Anmeld Citér

28. april 2016

mpr

God-mor skriver:

Ville i ansætte en 12 årig barnepige? Står og skal ansætte en barnepige til et par gange om måneden, og der er denne her søde pige som er interessert. Hun har selv små søskende og hende og hendes familie bor kun 100 meter fra vores hjem. Qua hendes alder, vil jeg have hendes forældre til at være i baghånden, hvis hun skulle være i tvivl om noget eller hvis der skete noget. Min datter er knap 3 år. Hun vil skulle passe når jeg og min mand skal ud og løbe, skal i biffen, hente fra børnehave engang imellem og være alene med hende en time eller to. I den dur. Men er lidt i tvivl pga hendes alder alligevel, ville i gøre det? Hun er moden og ansvarlig af sin alder naturligvis. Og hvad ville i betale i timen? 

Nej.. Har læst meget op på omkring hvad der anbefales med at skulle have børn alene hjemme.. Og der står børn må være alene hjemme fra de er 10.. MEN at de må ikke have ansvaret for et barn under 10 før de er 15 fordi hvis der skulle (gud forbyde det) opstå en akut situation, så ville det kunne blive en traumatisk situation for begge børn at skulle håndtere sådan en situation. Så derfor nej jeg ville ikke ansætte en barnepige under 15, men hvad du finder bedst er jo i sidste ende op til jer som familie

Anmeld Citér

28. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville personligt ikke ansætte en barnepige på 12 år. Ville hellere betale lidt mere, og så få en på mindst 15 år.

Anmeld Citér

28. april 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville ikke have noget problem med det nu når du kender pigen og hendes forældre. 

Anmeld Citér

28. april 2016

Mortilah

Nå nu du kender hende på forhånd, så ville jeg heller ikke have noget problem med det.. Du kender jo også dit eget barn og ved om det er nemt eller svært at passe.. 

Anmeld Citér

28. april 2016

God-mor

mpr skriver:

Nej.. Har læst meget op på omkring hvad der anbefales med at skulle have børn alene hjemme.. Og der står børn må være alene hjemme fra de er 10.. MEN at de må ikke have ansvaret for et barn under 10 før de er 15 fordi hvis der skulle (gud forbyde det) opstå en akut situation, så ville det kunne blive en traumatisk situation for begge børn at skulle håndtere sådan en situation. Så derfor nej jeg ville ikke ansætte en barnepige under 15, men hvad du finder bedst er jo i sidste ende op til jer som familie

Tak for input, forstår din pointe. Men her er hendes forældre ikke mere end en sidevej væk, og der er lavet en aftale omkring at de er i baghånden hvis der skulle opstå noget. Hvis de ikke var det, ville jeg ikke overveje at ansætte en 12 årig. Men føler mig ret tryg ved hende her. Men det er rart lige af høre hvad andre tænker. 

Anmeld Citér

28. april 2016

God-mor

Mortilah skriver:

Nå nu du kender hende på forhånd, så ville jeg heller ikke have noget problem med det.. Du kender jo også dit eget barn og ved om det er nemt eller svært at passe.. 

Kender hende fra 2. hånd og har kun hørt godt om hende og mit indtryk er at hun et meget ansvarlig af sin alder. Har en god mavefornemmelse. Og min datter er en nem pige og bruger ikke ble længere og har et godt sprog osv. 

Anmeld Citér

28. april 2016

God-mor

Astoria skriver:

Jeg ville ikke have noget problem med det nu når du kender pigen og hendes forældre. 

Har se evt mit svar nede under.   og tak for svar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.