Kyssesyge - hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.313 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. april 2016

Sujan

jeg ligger her og lider!!! Jeg har siden onsdag haft så ondt i halsen og er nu helt lukket til så kan kun få vand igennem!! 

Jeg var til læge i dag som sagde det så rigtig grimt ud. Jeg fik at vide at det godt kunne ligne kyssesyge.! 

Jeg fik dog en ret vild penicillin kur i tilfælde af at det var alm. Halsbetændelse. Jeg skulle gå hjem og spise 6 penicillin piller i dag (2 stk. 3 gange) og så igen i morgen. Derefter følge en alm. Kur i 10 dage. 

Nu er jeg så bange for det slet ikke virker for er i smertehelvede. Intet er blevet bedre og jeg kan nærmest intet indtage. Jeg tvinger vand i mig! 

Det er nu 3 døgn siden jeg har spist! Jeg har det virkelig elendigt. Skal være alene med yngste datter på 1,5 år i morgen.. Alle skal noget. Er virkelig bekymret for hvordan det skal gå. 

Nå men fik jo at vide at hvis penicillinen ikke virkede var det højst sandsynligt kyssesyge. Nogen der har haft det? Og hvornår var i i bedring????? Trænger virkelig til at kunne se en ende på de her smerter, feberture, rysteture og at kunne spise og drikke igen!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2016

Valle81

Jeg havde det som teenager, og jeg lå brak i over 3 uger

Rigtig god bedring.

Anmeld Citér

22. april 2016

Sujan

Valle81 skriver:

Jeg havde det som teenager, og jeg lå brak i over 3 uger

Rigtig god bedring.

Åh Gud jeg er kun på dag 3 og magter ikke mere!!! Så er der lang tid til 3 uger

Anmeld Citér

22. april 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg lå omkring 2 uger med kyssesyge da jeg var teenager.

Anmeld Citér

22. april 2016

alenemor42

Hvis du har kysse syge skal du huske du ikke må dyrke nogle former for sport i op mod 6 mdr. Ej heller drikke alkohol

Anmeld Citér

22. april 2016

sol_og_sommer_<3

Min mand blev indlagt i 4 dage pga kyssesyge... Når man hverken kan drikke eller spise bliver det jo et stort problem som tiden går 

Anmeld Citér

22. april 2016

Abracadabra

alenemor42 skriver:

Hvis du har kysse syge skal du huske du ikke må dyrke nogle former for sport i op mod 6 mdr. Ej heller drikke alkohol

De retningslinjer er meget, meget forældede. 

Anmeld Citér

22. april 2016

Bebsen

Sujan skriver:

jeg ligger her og lider!!! Jeg har siden onsdag haft så ondt i halsen og er nu helt lukket til så kan kun få vand igennem!! 

Jeg var til læge i dag som sagde det så rigtig grimt ud. Jeg fik at vide at det godt kunne ligne kyssesyge.! 

Jeg fik dog en ret vild penicillin kur i tilfælde af at det var alm. Halsbetændelse. Jeg skulle gå hjem og spise 6 penicillin piller i dag (2 stk. 3 gange) og så igen i morgen. Derefter følge en alm. Kur i 10 dage. 

Nu er jeg så bange for det slet ikke virker for er i smertehelvede. Intet er blevet bedre og jeg kan nærmest intet indtage. Jeg tvinger vand i mig! 

Det er nu 3 døgn siden jeg har spist! Jeg har det virkelig elendigt. Skal være alene med yngste datter på 1,5 år i morgen.. Alle skal noget. Er virkelig bekymret for hvordan det skal gå. 

Nå men fik jo at vide at hvis penicillinen ikke virkede var det højst sandsynligt kyssesyge. Nogen der har haft det? Og hvornår var i i bedring????? Trænger virkelig til at kunne se en ende på de her smerter, feberture, rysteture og at kunne spise og drikke igen!

Jeg havde kyssesyge her for 2-3 år siden - SHIT jeg var syg  jeg lå virkelig syg i 14 dage, så blev det bedre lige så stille.

Min søn fyldte 3 år i den periode og jeg kan huske jeg lige fik ham hjem for at fejre ham, men ellers var han Stort set ved hans far i de 14 dage... Kan du ikke få din datter passet, eller være hos sin far? Det er ikke helt fair overfor dig eller hende hvis hun skal være hjemme når du er så skidt 

rigtig god bedring! 

Anmeld Citér

22. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

De retningslinjer er meget, meget forældede. 

Ville det ikke være god stil at linke til retningslinjerne så?

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/infektioner/sygdomme/virusinfektioner/mononukleose-kyssesyge/

Anmeld Citér

22. april 2016

Sujan

alenemor42 skriver:

Jeg har ikke drukket alkohol i over 5 år så det går nok.. Det siger mig intet. 

Og man må gerne holde sig i gang og dyrke motion. Bare ikke kontaktsport. Det var hvad lægen sagde til mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.