Tarm kræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er sat igang og har også fået en tid.

vil han evt fortælle hele "oplevelse" ved kikkeret undersøgelsen? 

Hvad ska jeg vær forberedt på?

kan man mærke noget bagefter? 

Bliver man utilpas? 

Min psyke er sådan, at jeg bliver ret utilpas hvis jeg får kørt mig selv helt op, så bliver i svimmel og hjerte bankende

Første gang ved man jo ikke helt hvad det er der skal ske. Så med så meget andet kan man nemt få tænkt en masse scenarier igennem. 

For ham har det ikke været en dårlig oplevelse. Måske lidt ubehagelig på den måde at det foregår rektalt(nej virkelig), og det er ikke noget min mand - og mange andre, synes er et sjovt sted at der skal rodes. 

Man får pustet en masse luft op, og det er han blevet lidt øm af. Og så prutter man en hel del bagefter. Plus at lægen som regel starter med en finger, det har min mand heller ikke været en stor fan af

han har fået noget beroligende inden, så endten jeg eller en anden har kørt ham hjem. Ellers kan man godt, men det er bedst at alliere sig med en. Især når man også får lidt ondt i maven bagefter. 

Der bliver lagt venflon, men den har de ikke haft brugt til noget de gange han har været turen igennem. 

Han synes at det værste ved alt det her, er det moviprep(afføringsmiddel, forskellige navne) man skal drikke. Der er meget og det smager afskyeligt. Han har haft blandet det op med faxekondi - ikke vand, så har det været tåleligt. 

Du spørger bare hvis du har spørgsmål ellers 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

Ville gerne have kunne skrive anonymt, men ja.

Udfra din bekrivelse ville jeg ikke være bekymret for at vente til 30 årsalderen, og ikke skulle tænke på det før da.  De kan jo ikke finde noget ved en undersøgelse nu som evt udvikler sig om 15-20 år

Det jeg ked af du ikk kan være- men den mulighed har jeg ikke  

ja, men man ska så tjekkes hver anden år når man først starter. 

Det var ikke sygehuset det sendte bud efter mlg, derfor tænker jeg også hvor "vigtig" er det så lige nu.. 

Men igen jeg er også mor, så har os et ansvar for at passe på mig selv

Anmeld Citér

18. april 2016

Tiggi

Anonym skriver:

Det jeg ked af du ikk kan være- men den mulighed har jeg ikke  

ja, men man ska så tjekkes hver anden år når man først starter. 

Det var ikke sygehuset det sendte bud efter mlg, derfor tænker jeg også hvor "vigtig" er det så lige nu.. 

Men igen jeg er også mor, så har os et ansvar for at passe på mig selv

Prøv at send mig en PB   

og kan udemærket forstå din tankegang.

Anmeld Citér

18. april 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvis de giver lov til at du kan blive undersøgt. Så bliv undersøgt. Det andet er unødvendigt tankemyller. 

Det ik sjov. Men ej heller hvis du ender med at få udviklet det på et senere tidspunkt. 

Mit "" led"" slap fri. Men jeg ville personligt havde først blevet testet også børn derefter, hvis jeg var iblandt på vores stamtræ. 

Anmeld Citér

18. april 2016

Tiggi

årgang84 skriver:

Hvis de giver lov til at du kan blive undersøgt. Så bliv undersøgt. Det andet er unødvendigt tankemyller. 

Det ik sjov. Men ej heller hvis du ender med at få udviklet det på et senere tidspunkt. 

Mit "" led"" slap fri. Men jeg ville personligt havde først blevet testet også børn derefter, hvis jeg var iblandt på vores stamtræ. 

De vil slet ikke teste børn før end børnene er 18 år . Så kan man gå og tænke over det i 18 år  

Anmeld Citér

18. april 2016

Fremad

Anonym skriver:

godmorgen 

jeg er i den situration at jeg har arvet den mulighed at kunne få tarmkræft 

min ene forældre som der er bærerne af det, er blevet opereret to gang, pga kræft på tyktarmen 

mit spørgsmål er, vil i blive tjekket med det samme eller vente til i bliver 30, hvor sygehuset kalder ind?  Er 27 nu .. 

Andet spørgsmål, nogen herinde der har prøvet undersøgelsen, som vil dele "oplevelse" med mig?  - er virkelig virkelig bang for at skal ha det gjort, fordi man kun er i lokal bedøvelse 

Jeg har prøvet undersøgelsen, og jeg ville ikke vente... Men det kræver de får adgang til dine forældre journaler for at den vej bevise du er berettiget til at få en før tid.... 

Jeg er også blevet indstillet til en genetisk test, omkring kræft... Men har pt takket nej...

Undersøgelsen er slet ikke slem, jeg fik beroligende selvom jeg egentlig ikke mente det var nødvendig.... Var noget små skæv efter men det var alt... Fik svar med det samme som også blev sendt til lægen....

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Første gang ved man jo ikke helt hvad det er der skal ske. Så med så meget andet kan man nemt få tænkt en masse scenarier igennem. 

For ham har det ikke været en dårlig oplevelse. Måske lidt ubehagelig på den måde at det foregår rektalt(nej virkelig), og det er ikke noget min mand - og mange andre, synes er et sjovt sted at der skal rodes. 

Man får pustet en masse luft op, og det er han blevet lidt øm af. Og så prutter man en hel del bagefter. Plus at lægen som regel starter med en finger, det har min mand heller ikke været en stor fan af

han har fået noget beroligende inden, så endten jeg eller en anden har kørt ham hjem. Ellers kan man godt, men det er bedst at alliere sig med en. Især når man også får lidt ondt i maven bagefter. 

Der bliver lagt venflon, men den har de ikke haft brugt til noget de gange han har været turen igennem. 

Han synes at det værste ved alt det her, er det moviprep(afføringsmiddel, forskellige navne) man skal drikke. Der er meget og det smager afskyeligt. Han har haft blandet det op med faxekondi - ikke vand, så har det været tåleligt. 

Du spørger bare hvis du har spørgsmål ellers 

Hvad er velflon?? 

- puh har godt nok ikke lyst hehe  

han er sku sej din mand 

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

Prøv at send mig en PB   

og kan udemærket forstå din tankegang.

Er hermed gjordt 

Anmeld Citér

18. april 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Jeg har prøvet undersøgelsen, og jeg ville ikke vente... Men det kræver de får adgang til dine forældre journaler for at den vej bevise du er berettiget til at få en før tid.... 

Jeg er også blevet indstillet til en genetisk test, omkring kræft... Men har pt takket nej...

Undersøgelsen er slet ikke slem, jeg fik beroligende selvom jeg egentlig ikke mente det var nødvendig.... Var noget små skæv efter men det var alt... Fik svar med det samme som også blev sendt til lægen....

Vil du prøve at beskrive hvordan det forgår og smerten? Hvis der var nogen? Ubehage osv? 

Det har lægerne fået, også derfor jeg kan komme direkte til  er såååå nervøs og forstiller mig en smerte og ubehage som en i delen 

Anmeld Citér

18. april 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hvad er velflon?? 

- puh har godt nok ikke lyst hehe  

han er sku sej din mand 

Det skal jeg fortælle ham at du synes

men som sagt, så synes han ikke det var så frygteligt som han først troede. 

Venflon er et venekatheter. "En slange i blodåren", hvorfra man kan få medicin osv. Det fik du garanteret anlagt da du fødte. Det gjorde jeg i hvert fald

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.