Hvordan får jeg en nats søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2016

modesty

Mrsopsand skriver:

Sådan er det slet ikke. Han har nogle ting han står fast på og nogle ting han ikke tænker over men han tænker absolut ikke mest på sig selv. Jeg er hjemmegående pga sygdom så han forsørger os mest (jeg får et supplerende beløb) så jeg er heller ikke interesseret i at han skal helt smadret af sted på et arbejde hvor han knokler for at vi har det godt. Det er meget sparsomme oplysninger jeg har givet om min mand, og slet ikke nok til at udtale sig om hvilken person han er. Han er bestemt ikke sådan som du beskriver ham. 

Ok, det var godt. ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2016

Mrsopsand

SPJ85 skriver:

Jeg har selv et barn på samme alder der er vågnet 5-15 gange hver nat siden de 4 måneder. Oftest er det 8-10 gange tror jeg. Min erfaring er at det har været mest svært for mig i de perioder hvor jeg har prøvet at kæmpe imod. Når jeg accepterer at det er min søns behov, så går det meget bedre - jeg bliver ikke frustreret når han vågner og sover derfor hurtigt igen. Her ligger baby hos mig i sengen og bliver ammet lige så tosset han vil hele natten, og sådan fortsætter vi til han selv trapper ned. Han er også BLW barn. Jeg synes det ville være helt forkert at droppe natamningen med BLW barn, men man kan selvfølgelig godt arbejde på at skære ned.

Nå summa sumarum er, at jeg synes at SP's råd er virkelig dårligt og jeg kan slet ikke forstå at så mange bakker op om det. Så herfra har du opbakning til at følge din mavefornemmelse. Det ER hårdt, men baby din søn har brug for tryghed om natten og dine babser er det tryggeste i verden for ham! Nyd det, snart er det ovre.

Ind i sengen med ham og ud med far, hvis han ikke kan være der. Eller køb en større seng, det blev løsningen hos os.

Hvorfor er det egentligt at der er en norm om, at familiens svageste medlem skal sove for sig selv, mens mor og far ligger op putter i dobbeltsengen?

Tusind tak for dit indlæg. Jeg er så glad for det ikke kun er mig der føler at sp råd er helt forkert for os. Jeg er nok mere rettet imod i favn principperne og det er der nok ikke så stor opbakning omkring. 

Jeg har talt med min mand og vi er blevet enige om at vi venter med at flytte ham på eget værelse til han er 1 år. Det drejer sig jo kun om ca 3 måneder.  Som en anden skrev i sit indlæg kan hans seng bruges længe så om han får 4 eller 5 år i den betyder ikke så meget. 

Jeg håber dog med tiden at han vil strække amningerne lidt længere. Det er måske lidt naivt. Under alle omstændigheder tror jeg bare det bliver nemmere at afvænne natamningerne når han bliver lidt ældre og spiser sig mæt igennem blw. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.