Min søn er 8 1/2 måned og friammes stadig imens vi kører blw. Han spiser rigtig godt i løbet af dagen, og ammes stadig 3-4 gange om dagen og så til natten.
Om natten er det dog en helt anden sag. Her vågner han alt imellem 2-7 gange hver nat. Sådan har det været siden han var 4 måneder. Vi har løbende fået tjekket ører fordi jeg fik mig selv overbevist om at der var det. Det var det så ikke. Jeg tænkte det var fordi han ikke fik nok at spise i løbet af dagen, så jeg gav ham en aftengrød som han selv spiste det hele af. Det gjorde ingen forskel. Han vågner kun kort for at sutte i kort tid, ofte når jeg nærmest ikke at få nedløbet i gang inden han sover igen. Han bruger sut og jeg prøver hver gang at give den først for derefter at nusse ham, men han falder aldrig til ro før jeg lægger ham til selvom han er meget glad for sin sut og bruger den hver gang han skal sove.
Jeg talte med sp om det ved hendes sidste besøg. Hun sagde at det nok var blevet en dårlig vane for ham og foreslog at jeg rykkede ud af soveværelset imens far tog over. Dette er ikke muligt af to grunde: 1: min mand kan ikke holde til natteroderiet når han skal op på arbejde dagen efter. 2: Jeg kan ikke bære at min søn skal græde sig selv i søvn.
Vi har prøvet at rykke ham på eget værelse. Dette hjalp ikke. Det var faktisk værre for mig at skulle rende frem og tilbage hele tiden end at han ligger lige ved siden af mig. Vi har prøvet at han sover imellem os for at skabe mere tryghed, dette hjalp en hel del ("kun" 2-3 opvågninger hvor jeg kunne give ham sin sut og nusse ham i søvn) men min mand sov elendigt fordi vores søn sparkede ham en del i søvne, så han ønsker ikke han skal være i vores seng. Vi har også prøvet med en drømmeflaske med halv mm og halv mme, han vil ikke tage den overhovedet.
Jeg ved at jeg vil amme min søn så længe han har behov for det, uanset hvor længe det så måtte være, men omvendt har jeg ikke sovet mere end max. 3 timer ad gangen i snart 9 måneder, så jeg føler også jeg er ved at nå til er punkt hvor jeg bare er fuldstændig udbrændt.
Har I nogle tips eller tricks som vi ikke har tænkt på? At afbryde amningen er ikke mit ønske, og det nægter jeg derfor at overveje.
Anmeld
Citér