Jeg har selv et barn på samme alder der er vågnet 5-15 gange hver nat siden de 4 måneder. Oftest er det 8-10 gange tror jeg. Min erfaring er at det har været mest svært for mig i de perioder hvor jeg har prøvet at kæmpe imod. Når jeg accepterer at det er min søns behov, så går det meget bedre - jeg bliver ikke frustreret når han vågner og sover derfor hurtigt igen. Her ligger baby hos mig i sengen og bliver ammet lige så tosset han vil hele natten, og sådan fortsætter vi til han selv trapper ned. Han er også BLW barn. Jeg synes det ville være helt forkert at droppe natamningen med BLW barn, men man kan selvfølgelig godt arbejde på at skære ned.
Nå summa sumarum er, at jeg synes at SP's råd er virkelig dårligt og jeg kan slet ikke forstå at så mange bakker op om det. Så herfra har du opbakning til at følge din mavefornemmelse. Det ER hårdt, men baby din søn har brug for tryghed om natten og dine babser er det tryggeste i verden for ham! Nyd det, snart er det ovre.
Ind i sengen med ham og ud med far, hvis han ikke kan være der. Eller køb en større seng, det blev løsningen hos os.
Hvorfor er det egentligt at der er en norm om, at familiens svageste medlem skal sove for sig selv, mens mor og far ligger op putter i dobbeltsengen?
Anmeld
Citér