På barsel, gravid igen. Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.122 visninger
21 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. april 2016

Anonym trådstarter

Hej har en række spørgsmål, jeg håber nogen kan hjælpe med. 

Jeg er uddannet SSH, men ingen fast stilling endnu, havde et super sommerferie job, blev efter det sygemeldt indtil fødslen, fødte for 2 uger siden. 

Men hvordan er det med ens barselspenge, hvis nummer 2 kommer i slutningen af barsel nummer 1, er det så stadig barselspenge eller ryger man på en kontanthjælp.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er uddannet SSH, men ingen fast stilling endnu, havde et super sommerferie job, blev efter det sygemeldt indtil fødslen, fødte for 2 uger siden. 

Men hvordan er det med ens barselspenge, hvis nummer 2 kommer i slutningen af barsel nummer 1, er det så stadig barselspenge eller ryger man på en kontanthjælp.

Er du allerede gravid

Anmeld Citér

13. april 2016

MissTas

Anonym skriver:

Var også min første tanke. Allerede gravid igen? 

Anmeld Citér

13. april 2016

Ai sha

Det kan sgu da være ligegyldigt om hun allerede er gravid igen. 

Jeg snakkede med en fra foa i en anden anledning og vi kom ind på samme emne.  

Jeg fik at vide at man har samme rettigheder selvom man ikke når tilbage fra barsel. 

Men prøv at ringe til dem i morgen. 

Anmeld Citér

13. april 2016

Anonym

Ai sha skriver:

Jeg fik at vide at man har samme rettigheder selvom man ikke når tilbage fra barsel. 

Ja det kan da være ligegyldigt, bare pænt hurtigt, måske man lige skulle nyde den lille lidt

Anmeld Citér

13. april 2016

Soonmom

Tror ts snakker i teorien,  hvis det kun er to uger siden hun fødte,  ved hun næppe hvis hun skulle være gravid  

Anmeld Citér

13. april 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du allerede gravid

Nej, vi har snakket om at prøve når vores barn er 2-4 måneder ☺️

Anmeld Citér

13. april 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Tror ts snakker i teorien,  hvis det kun er to uger siden hun fødte,  ved hun næppe hvis hun skulle være gravid  

Er ikke gravid ☺️

som du selv skriver ville man ikke vide det endnu, vi har ikke engang haft Sex endnu, pga mine små brister. 

Men snakkede om at prøve når vores barn er 2-4 måneder ☺️

Anmeld Citér

13. april 2016

(august)

Du er berettiget til barsel igen. Jeg nåede lige tilbage i 4-5mdr også skulle jeg sørme på barsel igen �� 

Du kan sagtens gå fra den ene til den anden det er jo "bare" på barselsdagpenge når ikke du har et fast arbejde. Hvis du havde haft et fast arbejde skylle du betale en my omgang barsel ihh til de gældende regler i overenskomsten. 

Anmeld Citér

13. april 2016

Anonym trådstarter

Ai sha skriver:

Tak for svar ☺️ Det vil jeg prøve for lige nu får jeg mine dagpenge fra udbetaling Danmark 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.