Kan jeg overraske med spa-ophold uden barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2016

migxher

Jeg synes også det lyder som en god idé at ligge følere ude lidt tid inden evt starte med om i ikke skal en tur i bio og lade farmor passe et par timer. Eller noget i den retning. Og når i kommer længere hen. Foreslå om det ikke kunne være rart med en aften nat ude eller lignende. Og så tage den derfra. Så du ikke ødelægger en evt overraskelse, men alligevel får en følelses af om det er okay med ham.

Personligt ville jeg blive rasende hvis min kæreste bare bestilte ferie eller andet hvor vores søn skulle overnatte ude, uden at vende det med mig og vel vidende at jeg ikke er klar til det.

Og jeg må sige at din kæreste lyder som en super god far der virkelig tænker på jeres søns behov. Og flot at han også tydelig giver udtryk for sine egne behov

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2016

AJ14

lineog4 skriver:

Det kan jeg så berette ikke er korrekt  det afhænger af børnene og ikke af hvornår man starter. Ingen af mine har overnattet ude tidligt, kan ikke huske hvornår første gang men over 3 år alle sammen. Den ene elsker at sove ude, var den eneste uden hjemve på SFO turen i 3. Klasse osv. Den anden er så møg bange for det. 

Jeg møder børn der blev passet ude fra før de blev et år hvor nogle elsker det og andre er møg bange. 

Man vænner ikke børnene til det bedre eller andet, men man vælger en form man selv kan lide. 

Undskyld mit opstød, men har bare hørt det så mange gange fra netop de der fik børnene passet tidligt: du ødelægger det for dine børn, de vil aldrig turde sove ude og det er fordi du ikke tør give slip. Må indrømme jeg grinte lidt for mig selv da den værste Af de kritikere oplevede at hendes datter måtte ringes hjem fra en overnatning, hvor min datter havde det som en fisk i vandet....

Der er jeg helt enig. Har to vidt forskellige børn. Det ene barn er lidt følsom og har det ikke godt med at være ude og det andet barn hviler så meget i sig selv at det nærmest kunne finde på at gå hjem til vildt fremmede mennesker og sove uden problemer. Og barn nummer to har faktisk ikke sovet særligt meget ude ved andre i forhold til barn nummer et. Så i min verden er der ikke sammenhæng med hvor meget de har sovet ude og tryghed.

Anmeld Citér

2. april 2016

Lisette W

migxher skriver:

Jeg synes også det lyder som en god idé at ligge følere ude lidt tid inden evt starte med om i ikke skal en tur i bio og lade farmor passe et par timer. Eller noget i den retning. Og når i kommer længere hen. Foreslå om det ikke kunne være rart med en aften nat ude eller lignende. Og så tage den derfra. Så du ikke ødelægger en evt overraskelse, men alligevel får en følelses af om det er okay med ham.

Personligt ville jeg blive rasende hvis min kæreste bare bestilte ferie eller andet hvor vores søn skulle overnatte ude, uden at vende det med mig og vel vidende at jeg ikke er klar til det.

Og jeg må sige at din kæreste lyder som en super god far der virkelig tænker på jeres søns behov. Og flot at han også tydelig giver udtryk for sine egne behov

Han er helt bestemt en super god far Jeg tror nu ikke han ville blive rasende, men som du og mange andre foreslår vil jeg gå langsomt frem. Jeg aner heller ikke hvordan jeg selv vi reagere på at skulle sove uden min søn en nat Men jeg tvivler ikke på at vores søn vil tage det i stiv arm, og jeg ved hvor godt han hygger sig med sin farmor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.