Kan jeg overraske med spa-ophold uden barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.508 visninger
22 svar
24 synes godt om
1. april 2016

Lisette W

Min kæreste fylder 30 til juni, og jeg kunne god tænke mig at give ham en overnatning på et spahotel, kun ham og jeg. Sådan nået har vi nemlig aldrig prøvet før. Vi har en søn der lige er fyldt 1 år som vi aldrig har været væk fra mere end de timer han er i dagplejen. Jeg har snakket med vores søns farmor om det, og hun vil meget gerne passe ham, men spørgsmålet er om det er ok at booke og lave aftale med farmor uden min kæreste ved nået om det?  

Min kæreste er meget beskyttende over for vores lille søn og jeg ved han ikke er klar til at han skal blive passet ude en overnatning på nuværende tidspunkt, men der er jo også tre måneder til. Min plan er at overraske ham på hans fødselsdag med at hans familie kommer op til os og spiser morgenmad, hvorefter vi alle tager med ham et sted hvor min kæreste skal prøve at sejle kajak (nået han går og drømmer om), mens vi andre kigger på fra standen og venter med frokostkurven. Her efter er planen så, at min kæreste og jeg tager på hotel mens vores søn kører med sin farmor hjem. Farmor bor 15 km fra hotellet, så vi ville kunne være der ret hurtigt hvis der skulle være nået.

Men er det ok at arrangere en overnatning uden at indvoldveer min kæreste? Det skulle jo helst være en positiv oplevelse og hvad du hvis han siger at det kan vi simpelthen ikke, og så har jeg hældt 3000 kr. ud af vinduet? (penge jeg har sparet sammen i et halv år)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Når din kæreste er så overbeskyttende ville jeg mene, at han nok skal forberedes, så du ikke risikere, at han ikke vil være væk fra jeres søn.

Men jeg kan godt forstå, at det er ærgeligt ikke, at kunne overraske din kæreste. Måske du bare kunne sige, at gaven er en overnatning, men ikke hvor, så han kan vænne sig til tanken.

En super dejlig dag du ellers har planlagt for ham

Anmeld Citér

1. april 2016

MinPrins

Det er en rigtig fin tanke, men jeg ville ikk gøre det 

Anmeld Citér

1. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville ikke nødvendigvis blive glad for at blive "tvunget" væk fra mit lille barn uden at have været med på råd. Det er en sød tanke, men du risikerer, han ikke vil opfatte det sådan. 

Anmeld Citér

1. april 2016

Jupiter

Hvad med at foreslå ham en pasning på en almindelig dag inden?

Foreslå at i kan tage i biografen mens sønnen bliver passet fra fredag til lørdag fx?

Så kan du lure ham af på selve ideen, og samtidig får i prøvet pasningen af inden i skal afsted, så i ved hvordan det står til 

Anmeld Citér

1. april 2016

AJ14

Lisette W skriver:

Min kæreste fylder 30 til juni, og jeg kunne god tænke mig at give ham en overnatning på et spahotel, kun ham og jeg. Sådan nået har vi nemlig aldrig prøvet før. Vi har en søn der lige er fyldt 1 år som vi aldrig har været væk fra mere end de timer han er i dagplejen. Jeg har snakket med vores søns farmor om det, og hun vil meget gerne passe ham, men spørgsmålet er om det er ok at booke og lave aftale med farmor uden min kæreste ved nået om det?  

Min kæreste er meget beskyttende over for vores lille søn og jeg ved han ikke er klar til at han skal blive passet ude en overnatning på nuværende tidspunkt, men der er jo også tre måneder til. Min plan er at overraske ham på hans fødselsdag med at hans familie kommer op til os og spiser morgenmad, hvorefter vi alle tager med ham et sted hvor min kæreste skal prøve at sejle kajak (nået han går og drømmer om), mens vi andre kigger på fra standen og venter med frokostkurven. Her efter er planen så, at min kæreste og jeg tager på hotel mens vores søn kører med sin farmor hjem. Farmor bor 15 km fra hotellet, så vi ville kunne være der ret hurtigt hvis der skulle være nået.

Men er det ok at arrangere en overnatning uden at indvoldveer min kæreste? Det skulle jo helst være en positiv oplevelse og hvad du hvis han siger at det kan vi simpelthen ikke, og så har jeg hældt 3000 kr. ud af vinduet? (penge jeg har sparet sammen i et halv år)

Jeg ville ikke gøre det. Men ville nok arrangere en romantisk middag et godt sted med noget bio efterfølgende. Eller noget massage eller andet. Så man er hjemme sidst på aftenen. Farmor kan vel passe den lille hjemme ved Jer. Så I kommer hjem til Jeres barn samme dag.

Anmeld Citér

1. april 2016

modesty

Lisette W skriver:

Hvis du ved at din kæreste ikke er klar til at barn skal sove ude endnu, så ville jeg helt klart have en eller anden form for positiv tilkendegivelse fra ham inden jeg booker noget.

Du behøver jo ikke at spolere overraskelsen, men måske en måneds tid inden fødselsdagen, kan du spørge om I ikke snart skulle overveje en pasning med overnatning og se hvad han siger.

Hvis svaret stadig er klart nej, så ville jeg i stedet for overraskelsen lave et gavekort med en hotelovernatning, så I sammen kan aftale hvornår I (han) er klar. 

Anmeld Citér

1. april 2016

Babilooo

Prøv med en anden aftale før... Jeg vil sige overnatning ved 1,5 år er helt fint!. 

Min søn var 4,5 mnd.

Anmeld Citér

1. april 2016

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Prøv med en anden aftale før... Jeg vil sige overnatning ved 1,5 år er helt fint!. 

Min søn var 4,5 mnd.

Jo ældre de er jo sværere er det at vænne børn til det - er mit indtryk. Vores børn er trygge og glade ved overnatninger for de har prøvet det flere gange. De børn der er omkring 3 år som ikke har prøvet det har virker meget nervøse på mig når de så prøver det første gang.

Anmeld Citér

1. april 2016

merethe

Profilbillede for merethe
Lisette W skriver:

Dårlig ide. Find på en anden gave til ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.