Mister ret til supp. dagpenge - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2016

CBbaby

Hck skriver:

Men, det vil sige at hvis min nuværende dagpenge sats er beregnet for 14 måneder siden, så gælder satsen ikke for mig ang den 26 ugers regel, så vil der hvis jeg søger fuld dagpenge igen, blive lavet en ny beregning ?. Og undskyld at jeg spørg så meget 

Fik min mand til at svare lidt hurtigere:

Han siger, at du skal tale med din a-kasse. For det handler om, hvor mange timer, du har haft i snit i forskellige perioder. Det vil sige, om der er et beregningsgrundlag eller ej. Så han kan desværre ikke hjælpe helt konkret her, fordi han mangler en del tal og informationer vedrørende den specifikke situation Hvilken A-kasse har du, hvis man må spørge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2016

Hck

Profilbillede for Hck
CBbaby skriver:

Fik min mand til at svare lidt hurtigere:

Han siger, at du skal tale med din a-kasse. For det handler om, hvor mange timer, du har haft i snit i forskellige perioder. Det vil sige, om der er et beregningsgrundlag eller ej. Så han kan desværre ikke hjælpe helt konkret her, fordi han mangler en del tal og informationer vedrørende den specifikke situation Hvilken A-kasse har du, hvis man må spørge?

Jeg er i HK. Det er heller ikke noget der er aktuelt lige nu, da jeg først lige er startet på suplerende dagpenge, men det var bare meget rart at høre om den regel, da jeg ikke havde hørt det før .

Anmeld Citér

2. april 2016

Anonym

Hck skriver:

Men, det vil sige at hvis min nuværende dagpenge sats er beregnet for 14 måneder siden, så gælder satsen ikke for mig ang den 26 ugers regel, så vil der hvis jeg søger fuld dagpenge igen, blive lavet en ny beregning ?. Og undskyld at jeg spørg så meget 

Ja. Har du tidligere fået beregnet en sats, og kommer mere end et år efter og søger dagpenge igen. SKAL der beregnes ny sats. 

Anmeld Citér

2. april 2016

Anonym

CBbaby skriver:

Selvfølgelig men det var ikke det, hun spurgte til og 26 uger er langt fra 52 :-)

Men en vigtig og relevant detalje viste det sig 

Anmeld Citér

2. april 2016

lineog4

Kender stort set ikke en skole hvor de ikke altid er på udkig efter tilkaldervikarer og med 10 timer om ugen må der være en del huller du kan arbejde i især hvis det er et studiejob hvor du skal kunne gå i skole ved siden af. Er du en af de dygtige/heldige vikarer kan du såmænd nærmest have en fultidsstilling som er løs forestået på den måde du kan takke nej til de timer der ikke matcher dit andet arbejde.

Anmeld Citér

2. april 2016

CBbaby

Ja. Har du tidligere fået beregnet en sats, og kommer mere end et år efter og søger dagpenge igen. SKAL der beregnes ny sats. 

Ja det er relevant, hvis hun søger nye dagpenge og ikke har været på dem de sidste 12 måneder. (Ej heller supplerende)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.