Mister ret til supp. dagpenge - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2016

CBbaby

Hck skriver:

Den der med de 26 uger efter forstår jeg ikke helt hvad du mener med, kan du forklare det lidt nærmere ?. 

Når retten til dagpenge ophører, fordi den udløber - så må du gerne blive i dit job i op 26uger efter og derefter stadig få ret til at få normale dagpenge fuldtid UDEN at skulle i karrentæne i 3-4 uger uden dagpenge, som man normalt skal, hvis man selv siger og op og bliver "selvforskyldt ledig" :-) giver det mening? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

God ide med vikartimer eller et ekstra deltidsjob. Det vil jeg prøve at undersøge - og håbe på, at jeg har mulighed for at passe det ind med de vagter jeg har på mit nuværende job

Hvad er det du arbejder med? Hvis man må spørge

Anmeld Citér

31. marts 2016

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvad er det du arbejder med? Hvis man må spørge

Ja da jeg arbejder i butik, så har vagter der ligger spredt fra man-søndag og fra 9-19. Og det varierer meget hvilke dage og tidspunkter. Så det kan godt blive svært at få et andet deltidsarbejde til at passe ind, da de fleste deltidstimer jo ligger eftermiddag/aften/weekend :/. 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck
CBbaby skriver:

Når retten til dagpenge ophører, fordi den udløber - så må du gerne blive i dit job i op 26uger efter og derefter stadig få ret til at få normale dagpenge fuldtid UDEN at skulle i karrentæne i 3-4 uger uden dagpenge, som man normalt skal, hvis man selv siger og op og bliver "selvforskyldt ledig" :-) giver det mening? 

Det vil lidt firkantet sige at jeg har 26 uger til at vurdere om jeg kan klare det økonomisk uden nogen form for dagpenge ?. Det er da super godt, hvis det er sådan, jeg har bare ikke hørt om det før. Men det er jo også lidt vigtigt om man så ryger tilbage på den dagpenge sats man fik først eller om det så bliver udregnet efter den lønindkomst man har haft i de 26 uger. Ved du også det ? 

Anmeld Citér

31. marts 2016

CBbaby

Hck skriver:

Det vil lidt firkantet sige at jeg har 26 uger til at vurdere om jeg kan klare det økonomisk uden nogen form for dagpenge ?. Det er da super godt, hvis det er sådan, jeg har bare ikke hørt om det før. Men det er jo også lidt vigtigt om man så ryger tilbage på den dagpenge sats man fik først eller om det så bliver udregnet efter den lønindkomst man har haft i de 26 uger. Ved du også det ? 

Jeg kan i hvertfald finde ud af det hurtigt  

Her er, hvad min mand (som arbejder som dagpengerådgiver i en A-kasse) siger:

Du kan skrive tilbage, at hun beholder sin dagpengesats som da hun var på supplerende. Hun får kun beregnet en ny sats hvis hun arbejder mere end 25 timer om ugen i mindst 3 måneder, for så er der et beregningsgrundlag. Men ja der er også muligheder i dagpengesystemet, men hun skal selvfølgelig undersøge hvornår hendes ret udløber, for man har 'kun' 3 år til at bruge sine 2 år på dagpenge.

Men ja hun har 26 uger til at sige sit job op - uden det vil medføre karantæne

håber det giver mening :-)

Anmeld Citér

31. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck
CBbaby skriver:

Du kan skrive tilbage, at hun beholder sin dagpengesats som da hun var på supplerende. Hun får kun beregnet en ny sats hvis hun arbejder mere end 25 timer om ugen i mindst 3 måneder, for så er der et beregningsgrundlag. Men ja der er også muligheder i dagpengesystemet, men hun skal selvfølgelig undersøge hvornår hendes ret udløber, for man har 'kun' 3 år til at bruge sine 2 år på dagpenge.

Yep og tusind tak 

Anmeld Citér

31. marts 2016

Anonym

CBbaby skriver:

Dog SKAL den beregnes, hvis du søger dagpenge, og det er mere end et år siden den sidst er beregnet. Om man vil det eller ej. 

Anmeld Citér

31. marts 2016

CBbaby

Anonym skriver:

Dog SKAL den beregnes, hvis du søger dagpenge, og det er mere end et år siden den sidst er beregnet. Om man vil det eller ej. 

Selvfølgelig men det var ikke det, hun spurgte til og 26 uger er langt fra 52 :-)

Anmeld Citér

31. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck
CBbaby skriver:

Selvfølgelig men det var ikke det, hun spurgte til og 26 uger er langt fra 52 :-)

Men, det vil sige at hvis min nuværende dagpenge sats er beregnet for 14 måneder siden, så gælder satsen ikke for mig ang den 26 ugers regel, så vil der hvis jeg søger fuld dagpenge igen, blive lavet en ny beregning ?. Og undskyld at jeg spørg så meget 

Anmeld Citér

31. marts 2016

CBbaby

Hck skriver:

Men, det vil sige at hvis min nuværende dagpenge sats er beregnet for 14 måneder siden, så gælder satsen ikke for mig ang den 26 ugers regel, så vil der hvis jeg søger fuld dagpenge igen, blive lavet en ny beregning ?. Og undskyld at jeg spørg så meget 

Det er helt i orden - jeg synes, man skal hjælpe hinanden Jeg finder lige ud af det til i morgen. Min mand er optaget her til aften - så hører ham lige senere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.