Jeg mener heller ikke, at forældre og børn skal være venner som sådan. Der er en naturlig skævvridning i det, og den bliver mere udvisket som barnet bliver voksen - men selv der, er de ikke venner
jeg deler enormt meget med min mor og far. Rigtig personlige ting - men de er ikke mine venner. Jeg er vokset op med, at det er "usundt" at være venner med sine forældre. Det skyldes, at min mor er specialpædagog med fokus på børns psykiske trivsel, så jeg har læst om emnet (forældrerelationer og børn) og har dannet mig min egen opfattelse. Og den afhængighed eller uafhængighed af en mor som ven, er ikke noget jeg ønsker.
Jeg kan huske, at TV2 havde en psykolog inde og fortælle om programmet "mig og min mor", og hvordan det var usunde forhold. Og at hun heller ikke mente, at det var godt. Især fordi mennesker har brug for forskellige ting i deres liv for at overleve (og overleve forældrenes død)
DISCLAIMER: Jeg vil lige understrege, at jeg IKKE mener, at dem der så har et venindeforhold til deres mor er usunde eller mærkelige. Har nogle veninder, hvor deres mor er deres bedste veninde!!
Og de er dejlige, glade og sjove kvinder
det er udtalelser som"jeg kan ikke leve uden min mor hun er min bedste ven og mor", som jeg bliver lidt kold ned af ryggen af at høre. Jeg ELSKER min mor! Kommer til at gå ned og græde mit hjerte ud, hvis/når hun er væk. Men jeg ved også, at jeg kan komme videre, og det er naturligt, hvis hun forsvinder før mig. For jeg har mine venner og derfor mister jeg heller ikke min faste støtte som voksen 
Men tror også, at det handler om, hvordan man opfatter ordet ven. Og der falder min mor ikke i kategorien. Og det vil jeg heller ikke selv med mine børn. :-)
Men jeg vil ikke selv opdrage mine børn til et venskabelige forhold til mig. Jeg er deres mor, deres støtte og deres ryg. Altid!
Anmeld
Citér