Jeg var under bruseren - det var godt en tid - det var det eneste jeg nåede.
Ville gerne have været i kar - men da jeg egentlig skulle have en epidural pga højt blodtryk kunne jeg ikke komme i kar. Og epiduralen nåede jeg ikke at få inden jeg fødte. (Og epiduralen ville jeg meget gerne have på det tidspunkt - også selvom de sagde det var for sent - og jeg fødte så 10 min senere)
Jeg tror det er vigtigt at være åben overfor de forskellige muligheder undervejs - det er ikke til at vide hvad man måtte have lyst til eller få brug for når fødslen er i gang. Måske går det hurtigt eller tager mange mange timer - måske havde man forestillet sig at kunne nøjes med lidt vand men må bede om morfin eller en epidural.
Men det er godt at være velinformeret om de forskellige muligheder på forhånd - det er umuligt at forstå information om virkninger og især bivirkninger ved eks. en epidural når man er træt og har mange veer.
Hvis man på forhånd har besluttet at man vil have noget bestemt - eller der er noget man ikke vil have kan det godt føles som et nederlag hvis ikke det lykkes.
/Berta
Anmeld
Citér