Hvilken smertelindring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hej piger  Jeg er gravid i uge 39 og spekulerer over hvilken slags smertelindring jeg skal takke ja til. Jeg har været til fødselsforberedelse så jeg kender lidt til de forskellige former. Jeg vil gerne høre jer som har født hvad I fik? Og hvordan i oplevede det? Altså fordele og ulemper. Jeg vil også rigtig gerne høre andre færstegangsføfende hvad I hælder mest til?

Jeg fik ingen smertelindring, hverken første eller anden gang. 

Første gang ville jeg gerne have født i vand, men han skulle have elektrode på hovedet, så det måtte jeg ikke. 

Anden gang gik det så hurtigt at jeg ikke kunne nå noget, nåede at være på føde afd i 52 min. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2016

Kløver

Anonym skriver:

Hej piger  Jeg er gravid i uge 39 og spekulerer over hvilken slags smertelindring jeg skal takke ja til. Jeg har været til fødselsforberedelse så jeg kender lidt til de forskellige former. Jeg vil gerne høre jer som har født hvad I fik? Og hvordan i oplevede det? Altså fordele og ulemper. Jeg vil også rigtig gerne høre andre færstegangsføfende hvad I hælder mest til?

Fik epidiral under veerne med min ældste, men var faktisk ilt masken jeg fik imens de lagde epidiralen som havde mest effekt, min fødsel endte dog med akut kejsersnit og har siden fået ks så hvad der ellers hjælper ved jeg ikke. Ved min veninde fik epidiral og mærkede kun at hun pressede barnet ud, ellers mærkede hun ikke noget  

Anmeld Citér

29. marts 2016

lucas<3

Anonym skriver:

Mit bedste råd er varmepude det var et Mega hit.. Det var det eneste jeg fik.. ��

Eller fik også sådan nogle "bistik" tror jeg de hed 4 stks i maven, fy for pokker det gjorder naller og hjalp ikk en skid... ��

Anmeld Citér

29. marts 2016

mummimia

Jeg fik først akupunktur, og så fik jeg bistik og derefter epi..
og vil sige at jeg ALDRIG nogen sinde skal ha akupunktur igen, det var det mest ubehagelige jeg har prøvet, men tror det var fordi mine veer sad ned i begge ben og jeg cyklede rigtig meget med benene når jeg havde en ve, og akupunkturen gjorde bare at smerten vis jeg bevægede benene blev endnu større..

men derimod var jeg STOR fan af bistik, jeg fik dem i lårene og de blev lagt under et par veer, og ja de gjorde ondt af få lagt men de tog toppen af veerne, så dem vil jeg hvertfald gerne ha næste gange

Og Epien gjorde at jeg kunne få lidt og spise, (fik vedrop imens) og jeg åbnede mig det sidste på kort tid og det gav epien mig overskud til

Og JEG GLÆDER MIG til at skulle føde igen

Anmeld Citér

29. marts 2016

Muffinmus

En kontrolleret vejrtrækning kan være guld værd... Evt.varmepude.

Men,min ven var dog epiduralen efter ca 40 timer første gang

Anmeld Citér

29. marts 2016

Berta

Jeg var under bruseren - det var godt en tid - det var det eneste jeg nåede.  

Ville gerne have været i kar - men da jeg egentlig skulle have en epidural pga højt blodtryk kunne jeg ikke komme i kar. Og epiduralen nåede jeg ikke at få inden jeg fødte. (Og epiduralen ville jeg meget gerne have på det tidspunkt - også selvom de sagde det var for sent - og jeg fødte så 10 min senere)

Jeg tror det er vigtigt at være åben overfor de forskellige muligheder undervejs - det er ikke til at vide hvad man måtte have lyst til eller få brug for når fødslen er i gang. Måske går det hurtigt eller tager mange mange timer - måske havde man forestillet sig at kunne nøjes med lidt vand men må bede om morfin eller en epidural.

Men det er godt at være velinformeret om de forskellige muligheder på forhånd - det er umuligt at forstå information om virkninger og især bivirkninger ved eks. en epidural når man er træt og har mange veer. 

Hvis man på forhånd har besluttet at man vil have noget bestemt - eller der er noget man ikke vil have kan det godt føles som et nederlag hvis ikke det lykkes. 

/Berta 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg fik en morfin indsprøjtning om morgenen fordi jeg ikk havde sovet men den hjalp ingenting. Det var alt jeg fik. 

Blev tilbudt lattergas, akupunktur, vand og bistik. Men sagde nej til det hele og min fødsel varede 23 timer. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Linkaa

Anonym skriver:

Ved den første fødte jeg på 8 timer med lidt vandkar og lattergas. Det var ok, men fik ikke lov at blive i vandet. 

Denne gang fødte jeg på 4 timer, 1,5 på hospitalet i vandkar. Tog hende selv ud og op, det gik super nemt med kun vand. Det kan anbefales, fordi man kan sidde på hug og knæ uden belastning

Anmeld Citér

29. marts 2016

M (:

Anonym skriver:

Ved mit første barn fik jeg akupunktur (ingen effekt) og varmepuder (god effekt). Fødslen tog 5,5 time.

Ved mit andet barn fik jeg ingen smertelindring; men ville sååå gerne have haft kejsersnit under presseveerne  fordi det gjorde fandens ondt.. Fødslen tog en time og 47 minutter. 

Anmeld Citér

30. marts 2016

MinPrins

Det er så forskelligt hvad der virker for folk... jeg fik ilt og varmepude, men varmepude gjorde kun smerten værre, til gengæld virkede dybe vejrtrækninger for mig....

Tror det bedste du kan gøre er at læse og få fortalt en masse om de forskellige ting, og når du så selv skal føde kan du mærke efter hvad du har brug for...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.