Hvilken smertelindring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.583 visninger
22 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2016

Anonym trådstarter

Hej piger  Jeg er gravid i uge 39 og spekulerer over hvilken slags smertelindring jeg skal takke ja til. Jeg har været til fødselsforberedelse så jeg kender lidt til de forskellige former. Jeg vil gerne høre jer som har født hvad I fik? Og hvordan i oplevede det? Altså fordele og ulemper. Jeg vil også rigtig gerne høre andre færstegangsføfende hvad I hælder mest til?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2016

FrkC

Jeg fik ikke smertelindring .. Havde inden fødslen snakket om badekar og akupunktur men hjemmefra erfarede jeg at det ikke hjalp at ligge i vores badekar .. Da jeg kom på fg talte vi om akupunktur og aftalte egentlig at jeg skulle have det, men det blev aldrig og det er jeg på en eller anden måde glad for nu :) 

Held og lykke med fødslen :D 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Mor1986

Anonym skriver:

Hej piger  Jeg er gravid i uge 39 og spekulerer over hvilken slags smertelindring jeg skal takke ja til. Jeg har været til fødselsforberedelse så jeg kender lidt til de forskellige former. Jeg vil gerne høre jer som har født hvad I fik? Og hvordan i oplevede det? Altså fordele og ulemper. Jeg vil også rigtig gerne høre andre færstegangsføfende hvad I hælder mest til?

Jeg fik ingen smerte lindring. Jeg havde inden sagt at jeg ikke ønskede noget og jeg ønskede heller ikke at komme i kar. 

Jeg kan forstå hvis man ligger i rigtig mange timer at man ønsker noget lindring. Men mit vand gik 1925 og hun er ude 0115. Så jeg lå ikke ret længe. Og synes egentlig det var til at holde ud. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

migxher

Jeg fik akupunktur og bistik, til sidst apidural. De 2 første var en god oplevelse. Epidural var ikke en god oplevelse for mig og jeg oplevede en del trælse bivirkninger. Og den gjorde at min fødselsdag virkelig trak i langdrag jeg skal helt klart ikke have Epidural igen medmindre der er medicinsk årsag til det. 

Jeg synes du skal få sat dig godt ind i epiduralens potentielle betydning for fødslen og eventuelle bivirkninger hvis du overvejer at få den. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

migxher

Vand derimod var en skøn lindring. Jeg brugte meget tid uden under bruseren badekar kunne jeg ikke rigtig finde ro i.

Anmeld Citér

29. marts 2016

Anonym

Jeg fik epiduralblokade og var rigtig glad for det. Jeg oplevede ikke de store bivirkninger og vil gerne have en næste gang.

Anmeld Citér

29. marts 2016

A.n.onym.

Anonym skriver:

Ingenting - da begge mine vag. fødsler tog under en time og mit første kom ved kejsersnit - men havde bestilt rygmarsbed. Som så ikke blev til noget 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ingen smertelindring. Vejrtrækningen var guld værd. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

Mariposa2

Vejrtrækning, bevægelse og fødekarret var det smertelindrende under begge mine fødsler. Jeg havde ingen ønsker om medicinsk smertelindring, så fremt fødslen forløb normalt. Og det gjorde den begge gange, 2. gang var en hjemmefødsel, så der var slet ikke medicinske muligheder. 

Anmeld Citér

29. marts 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fik vist pænt sagt at de skulle give mig alt hvad de havde 

Jeg fik et skud morfin, epidural blokade og lattergas. 

Gassen var guld værd, men epi'en lå desværre ikke korrekt, så den virkede ikke super godt, men tog det værste.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.